Тема. Повість «Захар Беркут». Образ тухольської громади роль і місце кожного в суспільному житті. Робота над текстом твору.

Про матеріал
Конспект уроку з української літератури у 7 класі "Повість «Захар Беркут». Образ тухольської громади роль і місце кожного в суспільному житті. Робота над текстом твору" спрямований на розвиток критичного мислення (вивчення інформації на основі тексту).
Перегляд файлу

 

 

Тема. Повість «Захар  Беркут». Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті. Робота над текстом твору.

 

Мета: розвивати уміння учнів  працювати з художнім текстом, виписуючи (чи маркуючи) цитати, які потрібні для  виконання певного дослідницького завдання; удосконалювати навички робити висновки, грамотно висловлювати  власні думки, підтверджуючи прикладами із твору; виховувати у школярів почуття колективної відповідальності за безпеку  рідної  землі.

 

Тип уроку: урок –дослідження

Технологія критичного мислення: вивчення інформації на основі тексту

 

                               Х  І  Д       У  Р  О  К  У

 

І.  Вступна  частина

¤  Актуалізація.

 Бесіда. Під час бесіди з’ясовуємо з учнями, чи можливо перемогти ворога

малою силою. Якщо так, то завдяки яким чинникам.

Асоціативний кущ до слова  «перемога».

¤ Мотивація.

Слово вчителя. Питання, яке ми сьогодні  порушили,  було і буде  вкрай  важливе. Дуже часто трапляється так, що людям, яких чисельно мало,  доводиться  боронитися. Саме так і трапилося із тухольцями. Вони перемогли набагато чисельнішого  ворога.

 

¤ Тема, очікувані  результати.

Оголосивши тему й очікувані результати, учитель формулює  суть дослідницького  завдання  «Завдяки чому перемогла тухольська громада такого  грізного  ворога».

 

 

 

 

ІІ. Основна  частина

¤ Робота  в парах.  «Спрямоване  читання». Діти читають ІІІ частину твору

(її можна  видрукувати, дещо скоротивши , для кожної пари), маркують важливі думки, вписуючи їх до таблиці.

  Вчинки , ставлення

Що керувало[A1]?

1. Мов одна душа, стояла тухольська громада дружно в праці і вживанню, в радощах і в горю.

      Злагода

2. Громада була для себе і суддею, і впорядчиком у всьому.

      Відповідальність

3. Бідних не було в громаді; земля достачала пожитку для всіх.

      Чесність

4. Порядки ті святі, але не для того, що давні, що батьками нашими уладжені, тілько для того, що свобідні, що не в'яжуть нікого доброго в добрім діланню.

      Повага до свого

5. До остатньої краплі крови повинна боронити громада своєї свободи, свого святого ладу!

      Відданість

 

ІІІ. Підсумкова  частина

¤ Мікрофон. Учні висловлюють  свої враження від життя тухольців.

Домашня робота: написати розгорнуту відповідь на  питання «Завдяки чому перемогла тухольська громада такого  грізного  ворога».

 

 

 

 


docx
Додав(-ла)
Віцькар Ірина
Додано
22 березня 2022
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку