Тема. Праця неповнолітніх (1 частина).

Про матеріал

Мета уроку. Ознайомити учнів з особливостями прав неповнолітніх в трудових відносинах, з особливостями прийняття на роботу неповнолітніх осіб, пільгами та перевагами, які надають неповнолітнім. Розвивати вміння розв`язувати правові ситуації за допомогою норм права, аналізувати нормативно – правові акти, висловлювати та відстоювати власну думку.

Перегляд файлу

Тема. Праця неповнолітніх (1 частина).

Мета. Ознайомити учнів з особливостями прав неповнолітніх в трудових відносинах, з особливостями прийняття на роботу неповнолітніх осіб, пільгами та перевагами, які надають неповнолітнім. Розвивати вміння розв`язувати правові ситуації за допомогою норм права, аналізувати нормативно – правові акти, висловлювати та відстоювати власну думку.

Обладнання. КУ, витяги з КЗпПУ.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Дайте відповіді на запитання.

  1. Які документи працівник повинен надати при укладені трудового договору?
  2. В яких випадках працівник може бути звільнений з роботи?

Цифрова розминка:

  • 16 років (вік можливого працевлаштування за загальними правилами)
  • 15 років (вік можливого працевлаштування за згодою одного з батьків або осіб, що їх заміняють
  • 14 років (вік можливого працевлаштування за згодою одного з батьків у вільний від навчання час
  • 3 години (тривалість відсутності працівника на роботі, після якої зараховується прогул)
  • 2 тижні (час попередження про намір звільнитися за власним бажанням)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Робота з поняттями.

Учні опрацьовують текст підручника ст. 155 – 156.

Запитання вчителя.

  1. Працівник – це…
  2. Роботодавець – це…
  3. З якого віку і за яких умов неповнолітня особа може працевлаштуватися?
  4. Які дані вказує особа в заяві про прийом на роботу?(Вчитель разом із учнями розглядає, коментуючи, зразок заяви, поданий на ст.156 – 157)

Розповідь учителя. Трудові відносини виникають з моменту початку праці працівника. При працевлаштуванні дорослих осіб іноді призначається випробувальний термін. При прийомі на роботу неповнолітніх осіб встановлення випробувального терміну заборонено законом.

Перелік документів, які є обов`язковими при прийомі на роботу неповнолітнього (учні опрацьовують п.20.2 підручника разом з вчителем шляхом коментованого читання і конспектують):

  1. Паспорт або інший документ, що посвідчує особу
  2. Трудова книжка
  3. Медична довідка про стан здоров`я (обов`язковий медичний огляд для осіб до 21 року)
  4. Свідоцтво про загальнообов`язкове державне соціальне страхування
  5. Довідка про присвоєння ідентифікаційного номера із податкової

Перелік робіт, де забороняється використовувати працю неповнолітніх осіб (учні разом із вчителем опрацьовують витяг із КЗпПУ) :

  • На важких роботах
  • На роботах із шкідливими або небезпечними умовами праці
  • На підземних роботах
  • На роботах, на яких вони можуть зазнавати загрози фізичного,психологічного чи сексуального насильства
  • На роботах, виконання яких може завдати шкоди їх здоров`ю, призвести до негативних наслідків у моральному розвитку
  • Забороняється залучати неповнолітніх осіб до підіймання і переміщення речей, маса яких перевищує встановлені для них граничні норми.

Робота з таблицями (ст..158 -159), в яких розміщена інформація про граничні норми підіймання та переміщення вантажів неповнолітніми особами. Аналіз таблиць (з якою метою законодавець встановив ці граничні норми?)

Дайте оцінку правовій ситуації. 16-літній Ігор, щоб мати власні кошти, вирішив працевлаштуватися на будівництво різноробочим. Але, прийшовши до потенційного роботодавця, отримав відмову. Як ви вважаєте, яка причина відмови?

Дайте відповіді на запитання.

  1. Поясніть, у чому особливість прийому на роботу неповнолітніх?
  2. Оцініть роль батьків у питаннях працевлаштування неповнолітніх.

IV. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 20.

Підготуватися до дискусії на тему «Чому закон забороняє роботу неповнолітніх у сфері грального бізнесу, роботи з перевезення та продажу алкогольних напоїв тютюнових виробів та медичних препаратів…»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Єрьоменко Олена Миколаївна
    Дуже гарний та змістовний урок.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Нестерчук Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3.  OnePercind
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Ратушняк С.П.)
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
5630
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку