Тема: Чи обізнані ви споживачі
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
- пояснювати, чому споживач має бути обізнаним і з яких причин можуть порушуватися його права;
- набути практичних навичок попередження ситуацій придбання неякісних товарів або послуг;
- критично аналізувати зміст реклами.Тема: Чи обізнані ви споживачі
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
- пояснювати, чому споживач має бути обізнаним і з яких причин можуть порушуватися його права;
- набути практичних навичок попередження ситуацій придбання неякісних товарів або послуг;
- критично аналізувати зміст реклами.
План змісту:
1.Що треба знати, аби правильно застосовувати свої права споживача ?
2.Реклама: інформація чи умовляння ?
Обладнання:
Папір, маркери, дошка, різні рекламні плакати.
Основні етапи уроку:
1. Представлення теми та результатів уроку.
2. Формування навичків споживача. Рольова гра за вправою 22-2. Ознайомлення з деякими порадами для споживача за матеріалами розділу “Наші поради”.
3. Формування вмінь аналізувати інформацію, отриману з рекламного повідомлення. Розгляд рекламних плакатів та розв’язання вправ 22-3 та 22-4.
4. Підсумок уроку.
5. Домашнє завдання.
ХІД УРОКУ :
1.Представлення теми та результатів уроку
Чи завжди ви:
Після чого пропонує запитання: Як уникнути неприємностей, коли вам пропонують неякісний товар або послуги ?
Учитель представляє тему та очікувані результати уроку.
2.Формування навичків споживача
Уявіть собі, що ви купуєте: а) продукти на ринку; б) продукти в магазині; в) відеомагнітофон у магазині; г) фотоапарат на ринку; д) книгу в магазині.
Розподіліть між собою ролі: продавця, покупців, спостерігачів. Розіграйте кожну з наведених ситуацій. Вставте в неї найхарактерніші, на вашу думку, помилки, що їх припускається споживач, і ті порушення, що може допустити подавець.
Спостерігачі: зазначте помилки, повідомте свої висновки покупцеві щодо його обачності та мудрості. Використавши поради посібника, обговоріть і визначте свої рекомендації для споживачів з кожної ситуації.
По закінченні обговорення ситуацій, які розігрувалися учнями під час уроку, деякі з рекомендацій записуються на дошці, щоб потім порівняти з порадами, які надають автори підручника.
Якщо ви вирішите придбати товар (роботу, послугу), особливо коли це коштує дорого:
здійснюючи оплату товару (роботи, послуги), можете вимагати у продавця (виконавця) надати вам документи про ціну;
3.Формування вмінь аналізувати рекламу
Учитель пропонує учням переглянути декілька рекламних плакатів (без обговорення їх змісту), які він підготував до цього уроку, після чого переходить до роботи над вправами 22-3 та 22-4.
Вправа 22-3.Визначте плюси й мінуси для споживача таких джерел інформації про товар або послугу: етикетка товару, реклама, інформація друзів і знайомих, телебачення і радіо, журнали для споживачів.
Вправа 22-4.Наведіть приклад реклами, яка вам сподобалася, та поясніть, чим саме. Чи придбали б ви товар, який рекламується ? Обґрунтуйте своє рішення.
Наведіть приклади реклами, що вам не сподобалася або яку ви вважаєте шкідливою, Поясніть, чому.
Далі учитель пропонує роботу з підручником: з’ясування питання щодо недобросовісної реклами та такої, що заборонена.
4.Підсумок уроку
Учитель пропонує розглянути вправу 22-5 “Поміркуємо разом…”:
Вправа 22-5.прочитайте кожен із наведених нижче висловів. Вирішіть, чи ви: погоджуєтесь (а); не знаєте (б); не погоджуєтеся (в) з кожним із цих висловів. Тут немає ні правильних, ні неправильних відповідей.
1.Уряд повинен повністю заборонити продаж усіх шкідливих для споживачів товарів.
2.Необхідно повністю заборонити продаж товарів у невстановлених місцях, а на осіб, які порушують це правило, накласти відповідальність.
3.Уряд повинен заборонити рекламу, яка не містить усієї необхідної споживачеві інформації.
4.На більшість покупців не впливає реклама на телебаченні й радіо.
5.Продавців, які обманюють споживачів, слід суворо карати.
6.Батьки повинні мати право повернути товар на суму більше 50 грн. продавцеві, якщо він придбаний неповнолітнім до 14 років.
7.Батьки повинні представляти інтереси неповнолітніх споживачів.
Учні відповідали на запропоновані запитання письмово, а потім перейшли до Їхнього короткого обговорення.
Чи цікаво вам було відповідати на ці питання ? Чому ?
Як ці питання пов’язані з темою та результатами уроку ?
5.Домашнє завдання
Для домашнього завдання використовується вправа “До наступного уроку”:
Уявіть, що ви – видавець спеціального журналу для споживачів. Складіть список тем, котрі обов’язково будуть висвітлені у вашому журналі. Запишіть його для представлення та обґрунтування в класі.