Урок "Чи обізнані ви споживачі"

Про матеріал

Тема: Чи обізнані ви споживачі

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

- пояснювати, чому споживач має бути обізнаним і з яких причин можуть порушуватися його права;

- набути практичних навичок попередження ситуацій придбання неякісних товарів або послуг;

- критично аналізувати зміст реклами.
Перегляд файлу

Тема: Чи обізнані ви споживачі

 

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

- пояснювати, чому споживач має бути обізнаним і з яких причин можуть порушуватися його права;

- набути практичних навичок попередження ситуацій придбання неякісних товарів або послуг;

- критично аналізувати зміст реклами. 

 

План змісту: 

1.Що треба знати, аби правильно застосовувати свої права споживача ?

2.Реклама: інформація чи умовляння ?

 

Обладнання:

Папір, маркери, дошка, різні рекламні плакати.

 

Основні етапи уроку:

1. Представлення теми та результатів уроку.

2. Формування навичків споживача. Рольова гра за вправою 22-2. Ознайомлення з деякими порадами для споживача за матеріалами розділу “Наші поради”.

3. Формування вмінь аналізувати інформацію, отриману з рекламного повідомлення. Розгляд рекламних плакатів та розвязання вправ 22-3 та 22-4.

4. Підсумок уроку.

5. Домашнє завдання.

 

ХІД УРОКУ :

1.Представлення теми та результатів уроку

Учитель пропонує учням відповісти на питання вправи 22-1.

 Вправа   22-1.

Чи завжди ви:

  • вимагаєте у продавця відрегулювати вагу, якщо вона дає відхилення (неправильно показує)?
  • перевіряєте правильність названої продавцем (виконавцем) суми, нарахованої за придбаний вами товар (роботу, послугу)?
  • вимагаєте показати документи (сертифікат відповідності), які підтверджують якість товарів (робіт, послуг)?
  • берете у продавця (виконавця) квитанцію, товарний чи касовий чек?
  • зясовуєте споживчі властивості товару (роботи, послуги), дату виготовлення, правила користування ним?
  • вимагаєте надати вам повний і достовірний переклад, якщо купуєте імпортний товар?

 Після чого пропонує запитання: Як уникнути неприємностей, коли вам пропонують неякісний товар або послуги ?

Учитель представляє тему та очікувані результати уроку.

2.Формування навичків споживача

Перш ніж сформулювати деякі рекомендації споживачам, учитель пропонує учням розіграти ситуації із вправи 22-2. Розподіливши ролі ( 5 ситуацій, отже, 5 продавців і 5 покупців, решта учнів класу – спостерігачі), учитель нагадує основні правила методу “розігрування правових ситуацій”:

- чітко дотримуватися своєї ролі;

- слухати інших “акторів” і вчителя;

- не коментувати дій інших, перебуваючи в ролі;

- намагатися поставитися до своєї ролі як до реальної життєвої ситуації, в яку потрапив;

- вийти з ролі по закінченні сценки;

- брати участь в обговоренні сюжету гри.  

Вправа 22-2

Уявіть собі, що ви купуєте: а) продукти на ринку; б) продукти в магазині; в) відеомагнітофон у магазині; г) фотоапарат на ринку; д) книгу в магазині.

Розподіліть між собою ролі: продавця, покупців, спостерігачів. Розіграйте кожну з наведених ситуацій. Вставте в неї найхарактерніші, на вашу думку, помилки, що їх припускається споживач, і ті порушення, що може допустити подавець.

Спостерігачі: зазначте помилки, повідомте свої висновки покупцеві щодо його обачності та мудрості. Використавши поради посібника, обговоріть і визначте свої рекомендації для споживачів з кожної ситуації.

По закінченні обговорення ситуацій, які розігрувалися учнями під час уроку, деякі з рекомендацій записуються на дошці, щоб потім порівняти з порадами, які надають автори підручника.

Наші поради

Якщо ви вирішите придбати товар (роботу, послугу), особливо коли це коштує дорого:

  1. подумайте, чи справді вам потрібен цей товар, оцініть, наскільки він відповідає вашим потребам;
  2. знайдіть інформацію про схожі товари (роботи, послуги), порівняйте аналогічні вироби різних моделей у різних магазинах вашого району, уважно вивчіть ціни на них;
  3. детально з’ясуйте:
  •    основні споживчі властивості товару (роботи, послуги), а щодо продуктів харчування – склад і, зокрема, вміст шкідливих для здоров’я речовин;
  •    дату виготовлення товару;
  •    гарантійні зобовязання виробника (виконавця);
  •    як правильно користуватися товаром (роботою, послугою);
  •    термін служби (придатності) товару (наслідків роботи);
  •    чи потрібне додаткове обслуговування товару (роботи, послуги) і як дбати про нього;
  •    найменування та адресу продавця (виробника) і підприємства, яке здійснює функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт, технічне обслуговування;
  1. вимагайте надати вам інформацію (інструкцію) про товар (роботи, послуги) мовою, якою ви володієте;

здійснюючи оплату товару (роботи, послуги), можете вимагати у продавця (виконавця) надати вам документи про ціну;

  1. узгодьте умови купівлі (замовлення): з передоплатою, в кредит, з доставкою і т.д.;
  2. перевірте гроші, що даєте, одержавши здачу, перерахуйте її в присутності продавця (виконавця), адже він може помилитись;
  3. обов’язково візьміть квитанцію, товарний чи касовий чек або ж інший письмовий документ, що засвідчує факт купівлі, в щодо товарів (робіт, послуг), на які встановлено гарантійний термін, - технічний паспорт або інший документ, що його заступає;
  4. дізнайтеся, чи можна повернути продавцеві неякісні товари.

3.Формування вмінь аналізувати рекламу

Учитель пропонує учням переглянути декілька рекламних плакатів (без обговорення їх змісту), які він підготував до цього уроку, після чого переходить до роботи над вправами 22-3 та 22-4.

Вправа 22-3.Визначте плюси й мінуси для споживача таких джерел інформації про товар або послугу: етикетка товару, реклама, інформація друзів і знайомих, телебачення і радіо, журнали для споживачів.

Вправа 22-4.Наведіть приклад реклами, яка вам сподобалася, та поясніть, чим саме. Чи придбали б ви товар, який рекламується ? Обґрунтуйте своє рішення.

Наведіть приклади реклами, що вам не сподобалася або яку ви вважаєте шкідливою, Поясніть, чому.

Далі учитель пропонує роботу з підручником: зясування питання щодо недобросовісної реклами та такої, що заборонена.

4.Підсумок уроку

Учитель пропонує розглянути вправу 22-5 “Поміркуємо разом…”:

Вправа 22-5.прочитайте кожен із наведених нижче висловів. Вирішіть, чи ви: погоджуєтесь (а); не знаєте (б); не погоджуєтеся (в) з кожним із цих висловів. Тут немає ні правильних, ні неправильних відповідей.

1.Уряд повинен повністю заборонити продаж усіх шкідливих для споживачів товарів.

2.Необхідно повністю заборонити продаж товарів у невстановлених місцях, а на осіб, які порушують це правило, накласти відповідальність.

3.Уряд повинен заборонити рекламу, яка не містить усієї необхідної споживачеві інформації.

4.На більшість покупців не впливає реклама на телебаченні й радіо.

5.Продавців, які обманюють споживачів, слід суворо карати.

6.Батьки повинні мати право повернути товар на суму більше 50 грн. продавцеві, якщо він придбаний неповнолітнім до 14 років.

7.Батьки повинні представляти інтереси неповнолітніх споживачів.

Учні відповідали на запропоновані запитання письмово, а потім перейшли до Їхнього  короткого обговорення.

Чи цікаво вам було відповідати на ці питання ? Чому ?

Як ці питання пов’язані з темою та результатами уроку ?

5.Домашнє завдання

Для домашнього завдання використовується вправа “До наступного уроку”:

Уявіть, що ви – видавець спеціального журналу для споживачів. Складіть список тем, котрі обовязково будуть висвітлені у вашому журналі. Запишіть його для представлення та обґрунтування в класі.   

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Голдін Ян
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вербін Вадим
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Штепка Настя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Краснік Олена Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Бурбела Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
doc
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
2454
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку