Урок "Що треба знати, щоб захистити свої права у суді"

Про матеріал

Тема уроку: Що треба знати, щоб захистити свої права у суді

Очікувані результати (записати на дошці, під час підсумку повернутися до них):

Після цього уроку учні зможуть:

Розповідати, які функції виконують суди у нашому суспільстві та за якими принципами здійснюється правосуддя;

Пояснювати, до якого суду і в яких спорах звертатися;

Скласти позовну заяву.

Перегляд файлу

Тема уроку: Що треба знати, щоб захистити свої права у суді

Очікувані результати (записати на дошці, під час підсумку повернутися до них):

 Після цього уроку учні зможуть:

  • Розповідати, які функції виконують суди у нашому суспільстві та за якими принципами здійснюється правосуддя;
  • Пояснювати, до якого суду і в яких спорах звертатися;
  • Скласти позовну заяву.

 

План теми:

  1. В яких випадках треба звертатися до суду?
  2. В якому суді може розглядатися справа?
  3. Як розглядаються кримінальні справи?

 

Основні етапи уроку:

  1. Організаційний момент уроку, оголошення теми та очікуваних результатів.
  2. “Вільний мікрофон” щодо функцій судів у державі.
  3. Засади судочинства (за Конституцією України). Учні пояснюють їх.
  4. Види судів.
  5. Які справи розглядаються судами?
  6. Робота в групах. Складання позовної заяви.
  7. Особливості кримінальних справ.
  8. Підсумок уроку.
  9. Домашнє завдання.

 

Обладнання: Конституція України (у кожного учня);

                         зразок позовної заяви (на кожну робочу групу);

                         папір, маркери.

 

Ситуації для написання позовних заяв:

  • Петро Іванович Кривенко був звільнений з роботи директором молокопереробного заводу за прогул. П.І.Кривенко вважає звільнення незаконним.
  • Олексій Максимович Полянський звернувся до виборчої комісії з вимогою внести його до списку виборців напередодні чергових виборів до місцевої ради депутатів. Але голова виборчої комісії відмовив йому.
  • Івану Захаровичу Петренку було відмовлено у прийомі на роботу (слюсарем на авторемонтне підприємство) на підставі того, що він проживав у приміській зоні, а завод розташовувався у місті.
  • Катерина Семенівна Радянська була позбавлена грошової винагороди за сумлінну працю, яка щорічно надається педагогічним працівникам. Директор школи своє рішення пояснив тим, що Катерина Семенівна протягом навчального року декілька разів хворіла.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент уроку, оголошення теми та очікуваних результатів.

ІІ. З’ясовуємо функції судів.

Учні оголошують свою думку, вільно висловлюючись із цього приводу.

Зосереджуємо увагу на найголовніших функціях судів:

  • Захист прав і свобод громадян, інтересів держави, підприємств, організацій та установ.

Учитель наголошує, що це затверджено Конституцією України (ст. 55).

За ст. 129 Конституції України розглядаємо основні засади судочинства (відправлення правосуддя).

Детально система судів України вивчатиметься у курсі “Основ правознавства”, тому не варто зупинятися на цьому питанні. Достатньо зупинитися на діяльності місцевих судів.

Місцеві суди вирішують: кримінальні (виноситься вирок), цивільні та адміністративні (приймається рішення, ухвала, постанова) справи.

ІІІ. Звернення до суду.

Учитель(звертається до учнів): У вас виникла необхідність звернутися до суду за захистом своїх прав, які, на вашу думку, були порушені. Зупинимося на учасниках цивільного процесу: позивач (той, хто звертається до суду), відповідач (той, до кого звернуто позов), суддя (одноособово).

 При зверненні до суду потрібно правильно написати позовну заяву, в якій необхідно вказати:

  • суть вашої справи;
  • що ви хочете.

ІV. Робота в групах.

Для складання позовної заяви поділяємо клас на групи, кожна з яких має своє завдання.

Але спочатку нагадаємо порядок роботи у групі, запропонуємо розподілити обовязки:

  • керівник групи;
  • секретар;
  • доповідач;
  • посередник (слідкує за часом).

 

Зразок позовної заяви

 

До Зачепилівського місцевого суду

 

Позивач: Іваненко Іван Іванович,

мешкає          за адресою:      

сел. Зачепилівка, вул. Українська, будинок 78

 

Позовна заява

 

Мені 78 років, я не працюю, пенсію за віком отримую у розмірі 332 грн., інших джерел доходів не маю, тому моє становище є вкрай нужденним. Мій син, Іваненко Петро Іванович, 1951 року народження, матеріальну допомогу мені добровільно не надає. відповідач працює у приватному підприємстві “Затока”, щомісяця одержує 1500 грн., проживає у власному будинку із дружиною, і має можливість надати мені допомогу. Прошу щомісяця утримувати з відповідача, Іваненка Петра Івановича, кошти на моє утримання в розмірі 350 грн., починаючи з 1 квітня цього року.

 

18.03.05                                                                             (Підпис)

 

(Зразок позовної заяви отримує кожна група).

V. Обговорення складених заяв.

Представник кожної групи зачитує свій варіант  позовної заяви. Під час обговорення складених заяв висловлюються і учні, і вчитель, вказуючи на неточності або недоречності у кожному випадку.

. Особливості кримінального процесу.

Учитель: Кримінальний процес має свої особливості:

стадія попереднього розслідування;

судове слідство;

судові дебати;

останнє слово підсудного;

                            вирок .

Саме судове засідання ведуть один або три судді.

VІІ. Підсумок уроку.

Навчилися писати позовну заяву.

VІІІ. Домашнє завдання.

Записати виступ у суді від імені свідка, потерпілого, адвоката підсудного.

Ситуація: сталося пограбування квартири.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Олександр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бурбела Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
1573
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку