ТЕМА «ПРАВИЛА ДРУЖБИ» або «ДРУЖИТИ СПРАВА НЕЛЕГКА, АЛЕ ДРУЖИТИ ТРЕБА ВМІТИ».

Про матеріал
Розробка уроку для дисципліни "Вчимося Жити разом" та "Я у світі" на тему «ПРАВИЛА ДРУЖБИ» або «ДРУЖИТИ СПРАВА НЕЛЕГКА, АЛЕ ДРУЖИТИ ТРЕБА ВМІТИ».
Перегляд файлу

 

Тема «Правила дружби» або

«ДРУЖИТИ СПРАВА НЕЛЕГКА, АЛЕ ДРУЖИТИ ТРЕБА ВМІТИ».

Мета. Формувати позитивну мотивацію учнів на роботу в новому навчальному році; виховувати почуття справжньої дружби, колективізму, чесності, щирості у відносинах, відповідальності перед другом, уміння допомогти у важку хвилину. Довести до свідомості дітей, що у дружбі велика сила. Сприяти зміцненню класного колективу. Розвивати бажання гарно вчитись, пізнавати нове.

Хід уроку

  1. Організація класу до роботи. Створення позитивного настрою.

 1. Ранкова зустріч

Вчитель: Діти, утворіть коло. Подайте  один одному руку, потримайтесь деякий час і скажіть «Привіт! Як класно, що ти є. Я радий бачити тебе ».

Згадуємо правила класу.

Робота над темою уроку

Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе  цікавить, весело погратися.

Оголошення  теми

Сьогодні ми з вами поговоримо про  дружбу.

Тема нашого уроку «Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти».

Дружба – це скарб, який не тільки складно знайти, але і важко втримати. І тому в народі кажуть «Не маєш друга – шукай, а знайшовши – не відпускай» Кожній людині потрібен товариш який би підтримував вас у скрутну хвилину, вмів підняти вам настрій, зробив би ваш день цікавим

А що таке дружба? Який же він справжній друг? Чи маєш ти справжнього друга? На ці та багато інших питань ми маємо відповісти сьогодні.

  1. Гра « Мікрофон» і «Незакінчене рішення».
  • Підніміть руку у кого з вас є друг чи подруга?

Я так і знала, і дуже цьому рада.

-Діти, як ви розумієте, що таке дружба? Свою відповідь починайте словами «Дружити – це означає…» (працює мікрофон).

Вчитель: Дружба потрібна всім і дорослим і малим. Життя  дарує нам  багато  радісного, доброго. А дружба – це  найцінніший  дар. Це почуття  найсильніше. Друг це той , з ким можна  порадитись, поділитися  секретом ,  людина   -  яка ніколи  тебе не зрадить. Без друзів  наше життя не було б таке цікаве  і різноманітне.

-А як ви думаєте з чого починається дружба?

(висловлюють свою думку)

 

-Діти, спробуйте вігадати загадку.

Радість ділить він зі мною,

За мене він завжди горою.

Коли біда прийде зненацька,

Завжди підтрима вірний… (друг)

 

Наш український народ дуже мудрий і склав дуже багато прислів‘їв та приказок про те що таке дружба, товаришування та як їх потрібно цінувати. Давайте разом продовжимо прислів’я

 

Дружба — велика сила.

Справжнього друга за гроші не купиш.

Друг не той, хто медом маже, а хто правду каже.

Дерево міцне корінням, а людина — друзями.

З добрим дружись, а лихого стережись.

Людина без друзів, мов дерево без коріння.

Без вірного друга — велика туга.

Справжній друг пізнається в біді.

Друга шукай, а знайдеш — тримай.

Сила птаха в крилах, а людини — в дружбі.

 

-Діти, а який справжній друг?

 

«Мішечки рис характеру» Риси характеру для збереження дружби, визначимо  «ворогів» і «помічників» дружби.

 

Гра

  • Яким повинен бути товариш? (Чесним, правдивим, ввічливим, добрим).
  • Як ти вчиниш, коли товариш просить сказати неправду? (Поясню, що обманювати не можна; краще гірка правда, ніж солодка брехня).
  • Яких друзів потрібно остерігатись?(Задавак, задирак, хитрунів, брехунів).

 Вправа «Ситуаційний аналіз»

- Видно що ви знаєте яким має бути справжній друг .

А чи любите ви мультики? Тоді уважно дивимось і після перегляду будемо відповідати на запитання

Мудрі казки тітоньки Сови – Справжній друг.

  • Про кого розповідається у мультфільмі?
  • Хто насміхався з зайчика і білочки?
  • Чому заплакала білочка?
  • Хто їй допоміг?
  • Як зайчик і білочка провчили сороку?
  • Чого вчить нас цей мультик?

Прийшов час відпочинку

Робота в групах

Вчитель:  Що потрібно зробити для того, щоб клас був дружний?

Давайте від сьогодні  стаємо членами  товариства «Дружелюбності» та складемо правила, за якими житимемо.

8. Правила закони  дружби (ромашка)

Отже, зараз я вам пропоную вивести закони дружби, що треба робити, а чого не слід щоб не втратити друзів.

У вас на партах є кольорові аркуші  аркуші із написами. Мовчки прочитайте їх, і якщо це є законом дружби, піднімаєте руку зачитуєте і прикріплюєм на квіточку.

Закони дружби

-Видно що ви добрі діти. Думаю ви будете справжніми друзями.

Асоціативний кущ «Як пахне дружба?»

- Як пахне дружба?

- Яка вона на дотик?

- На смак?

- З якою погодою ви б порівняли дружбу?

- З якими тваринами можна пов’язати слово дружба?

- Які фарби ви візьмете, щоб  «намалювати» дружбу?   (Словесне малювання)

 Знайомство з мирилками.

- Отже, мир і злагода, перш за все,  починається в колективі. 

-А якщо друзі посварилися, що треба робити?
- А як миряться діти? 

- Які ви знаєте мирилки?

Мирилка летіла на плече сіла.

Сказала тихенько: «Мирімося швиденько!»

-------------------------
Мирилка летіла, 
На плече сіла, 
Сказала тихенько: 
- Миріться швиденько! 

--------------------------- 
Дай скоріш мізинчик свій, 
Зачепи його за мій. 
Мізин-мізин-мізинець - 
Помирив нас, молодець! 

---------------------------

Краще не сваритися, не битися,

 а розібратися і помиритися!

-А ви знаєте як потрібно миритися?

(Правила на екрані телевізора)

11. Правила примирення

1.Підійди до товариша, з яким посварився.

2.Щиро посміхнись.

3.Простягни праву руку товаришеві.

4.Промов мирилку.

5.Попроси вибачення.

6. Пообіцяй більше не робити поганого.

12. Колективна робота.

 Вправа «Мої друзі»

- Візьміть папір, обведіть свою руку. На долоні напишіть своє ім’я, а на пальчиках - імена своїх друзів.

(Діти виконують завдання) 

- Ви писали імена друзів і подумки були поруч з ними.

Вчитель: Ми всі з вами є частинкою українського народу.

         Український народ мирний, працьовитий, щедрий. Завжди хлібом і сіллю зустрічає всіх, хто йде з миром  і  дружбою. А сьогодні тепло ваших долоньок допоможе об єднати нашу країну.

Давайте з ваших долонь утворимо коло друзів.

(Створення кола друзів навколо карти України)

13. Вікторина «Хто з ким дружить?» 

  - Діти, головна дружба  починається в родині. Саме в родині мами читають вам перші казки, розповіді про дружбу.

- Які казки та оповідання про дружбу ви вже прочитали? (Відповіді учнів.)

-Зараз ми проведемо вікторину. Вікторина «Хто з ким дружить?»

- Книг  про  дружбу багато. Читаючи ці книги, ви придбаєте собі  ще  й літературних друзів.

Перед вами різні герої, різні імена. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?

Добра Білосніжка і ... (сім гномів)

Кумедний Вінні-Пух і ... (Порося)

Добрий Малюк і ... (Карлсон)

Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)

Дюймовочка та ………..(ластівка)

Котик та……..(Півник)

  • Які ви знаєте українські народні казки, в яких йдеться про дружбу, взаємодопомогу?

(  « Рукавичка», «Ріпка», «Коза-дереза» )

Вправа «Коло дружби»

- А зараз підійдіть всі до мене, візьміться за руки, відчуйте тепло рук товариша, друга, подруги. Подивіться на сусіда справа, на сусіда з ліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається дружба. Ви відчуваєте тепло долонь, радість від ваших чарівних посмішок. Ми разом – велике сонечко, воно не спалює, а ніжно зігріває наші душі. поблискуючи радісними іскорками в ваших очах. Ми єдине ціле. Бо дружба велика сила. Тільки в єдності нас ніхто не подолає, ми все зможемо, всього досягнемо.                                  

 

 

docx
Додано
11 березня 2020
Переглядів
2670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку