Тема. "Принади літнього ранку. Анатолій Костецький. Рибалка – дивак."

Про матеріал

Мета: удосконалювати техніку свідомого, виразного читання віршованих творів, вмілого використання інтонацій у мовленні, уміння орієнтуватися в тексті, порівнювати зміст різних творів; формувати оцінні судження, сприяти розвитку уваги, мислення, зв'язного мовлення; виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

Тема. Принади літнього ранку. Анатолій Костецький. Рибалка – дивак.

Мета: удосконалювати техніку свідомого, виразного читання віршованих творів, вмілого використання інтонацій у мовленні, уміння орієнтуватися в тексті, порівнювати зміст різних творів; формувати оцінні судження, сприяти розвитку уваги, мислення, зв’язного мовлення; виховувати любов до природи.

Обладнання: презентація, картки.

                                                                                      Хід уроку

І. Організація класу до уроку

 - Для того щоб наш урок був цікавим, минув швидко і з користю, ми маємо зламати кригу відчуженості, згуртуватися.  Виконаємо вправу « Криголам». ( слайд 2 )

 - Отже, наш урок повинен бути…

У – успішним, ……

Р – розвивальним, …….

О – організованим, …….

К – корисним, ……..

ІІ. Мовленнєва розминка.

  1. Робота зі скоромовкою. ( слад 3 )

Розєднайте слова і прочитайте скоромовку.

НарічціЛукапіймавракаврукав.

  • Хто такий Лука?
  • Що він зробив?

Читання скоромовки « хвилями»:

ТНГ ( тихо, нормально, голосно)

ПНШ ( повільно, нормально, швидко).

  1. Гра « Хто швидше прочитає слова?» ( картки у кожного учня, робота в групах) ( слайд 4 )
  • Вибери букви однакового шрифту і прочитай слова.

1 група                                              2 група                                                               3 група

 

 

 

 

 

 

  1. Відшукай у слові слова. ( слайд 5 )

Рибалка – риба, лак, бак, рак, бал, рибка.

  • Хто такий рибалка?

 

ІІІ. Мотивація навчальної  діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Сприймання нового матеріалу.

  1. Робота над заголовком, малюнком. ( слайд 6 )
  • Прочитайте заголовок. Кого називають диваком?

Дивак – людина, яка своїми вчинками, поведінкою викликає здивування.

  • Розгляньте малюнок. Як ви думаєте, що зацікавило рибалку? ( слайд 7 )
  1. Читання вірша вчителем.
  • В яку пору доби відбуваються описані події?
  1. Словникова робота. ( слайд 8 )

птиці                                        похизуєшся

у  промінні                              розправляли

вранці                                      спроквола

раннім                                     зірниця

уставало                                  упіймав

Читання слів вголос «луною» ( за вчителем). Потім напівголосне відтворення в парі.

  1. Знайди пари ( слайд 9 )

Рибалка -                                          хвастати, похвалятися перевагою.

Хизуватися -                                     на світанку.

На зірниці -                                      не поспішаючи.

Спроквола -                                     людина, яка займається риболовлею.

  1. Гра « Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями. ( слайд 10)
  • Що рибалка вважає багатим уловом?
  1. Робота над змістом з елементами вибіркового читання.
  • О котрій годині рибалка встав?
  • Прочитайте, як автор описує схід сонця?
  • Як автор змальовує пробудження птахів? Прочитайте.
  • Чому автор називає рибалку диваком?
  • Чим особливі виділені слова?
  • Як ви вважаєте, кому природа відкриває свої таємниці?

V.Фізкультхвилинка. ( слайд 11 )

Сонечко прокинулося, потягнулось.

В різні боки повернулось.

Потім весело всміхнулось.

Кругом себе обернулось.

Стали квіти оживати,

Пташки пісеньки співати.

Діти стали танцювати,

Миле сонечко вітати.

 

VІ. Вправи для розвитку техніки читання.

  1. Читання « луною» окличних і питальних речень. ( слайд 12)
  2. Гра « Дочитай рядок вірша».

Один з учнів починає читати рядок вірша, хтось з інших продовжує.

  1. Виразне читання вірша в особах.
  • Між ким відбувається діалог? Який настрій у спврозмовників?
  • У словах рибалки передайте захоплення, радість, а в репліках співрозмовника спочатку зацікавленість, а потім – здивування.
  1. Гра « Добери риму». ( слайд 13 )

Встав -… ( упіймав);

в  росі - …( на ріці);

на зірниці - … ( птиці);

сам - … ( зависав);

дивак - …. ( отак ).

  1. Доповни підписи під кадрами мультфільму.( слайд 14 – 15 )

C:\Users\user\Pictures\2014-02-23\001.jpg 

 

 

 

                                                       Чув, як ранком на зірниці

                                                        Розправляли крила …….. .

 

C:\Users\user\Pictures\2014-02-23\002.jpg 

 

                                                                                      -  Ну а риба де ж, дивак?

                                                                                     -   В ……. плаває. Отак!

 

  1. Самостійне читання учнями тексту І. Нечуя – Левицького ( с. 93 ) ( слайд 16 )
  • Що розповів про схід сонця, небо, пташок, ранкове повітря Іван Нечуй – Левицький?
  • Знайди відповідні рядки у вірші « Рибалка – дивак».
  • Які порівняння використав автор?

І.  Підсумок уроку.

  • Які відкриття ви зробили для себе на уроці?

Наші ліси, річки, луки й озера, наші гори і степи називаються одним словом – природа. Природа дає людині усе потрібне для життя.

  • Закресліть букви о,  м,  з. Прочитайте, чого вчить нас природа. ( слайд 17 )

МВІООДЗЧУМВЗЗАМОТИМОЛЮЗОБМЗИООТИМЗОБАМОЧЗИОТЗЗИМЗПОРЗОЕКМЗОРАЗМНОМЕ

VІІІ.  Домашнє завдання

Читати вірш « Рибалка – дивак» способом « Диктор».

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку