ТЕМА. "Вживання звуків [р] [р‘] у монологічному мовленні."

Про матеріал

Мета: формувати уміння і навички безпомилкового вживання звуків [р] [р'] у монологічному мовленні; розвивати фонематичний слух, звукобуквений аналіз; виховувати правильну вимову.

Перегляд файлу

ТЕМА. Вживання звуків [р] [р‘] у монологічному мовленні.

Мета: формувати уміння і навички безпомилкового вживання звуків [р] [р‘] у монологічному мовленні; розвивати фонематичний слух, звукобуквений аналіз; виховувати правильну вимову.

Обладнання: набір предметних картинок, схеми, фішки, набір ігор, різноманітний мовленнєвий матеріал.

Хід заняття:

І.Організаційний момент.

ІІ.Основна частина.

1. Повідомлення мети заняття. Бесіда логопеда.

2. Логопедична зарядка.

2.1. Складання чистомовок:

ра-ра-ра - розпочалася гра;

ре-ре-ре - нас чекає море;

гур-гур-гур - на дворі снігур;

ир-ир-ир - ворона з´їла сир;

вар-вар-вар -закипів самовар;

рох-рох-рох - поспів горох,

рок-рок-рок-довгий огірок;

мор-мор-мор - під березою мухомор;

2.2. Послухайте і перекажіть оповідання "Наш рід":

Мама вишиває на білому полотні зелений барвінок, чорнобривці, сині волошки. Навіть маленьку качечку-утінку вишила.

Що це буде, нене? - питає Андрійко

Українська святкова сорочка для тебе.

Чому українська? - допитується Андрійко.

Бо вишиваю такі квіти, які ростуть на нашій землі. А земля наша зветься Україною. І ти маленький українець.

-Ати, мамо?

І я українка, і татко, й бабуся, й дідусь. Ми українського роду і любимо нашу землю, нашу мову, наші квіти. Україна - як наша рідна хата.

А. М´ястківський

2.3. Дидактична гра "Розсели звірів"

Мета: учити класифікувати тварин за місцем проживання, розвивати мислення, уміння робити висновки, висловлювати свої думки у формі діалогу. Активізувати словниковий запас дітей.

Ігрове завдання: розселити звірят за місцем проживання; знайти поміж тварин тих, хто може жити поряд, а хто ні, чому.

Правила гри: обов´язково пояснити свою думку й прислухатися до порад.

Матеріал: зображення будинку, лісу, водойми, іграшкові звірі або картинки.

Хід гри

Вихователь звертає увагу дітей на звірят, які стоять у центрі групи:

- Чи можуть усі ці звірі жити разом? Подивіться, ось їхні будинки, а кого куди поселити, я не знаю. Допоможете мені? Візьміть кожен іграшку і знайдіть її домівку, але умова така: обов´язково пояснити чому Добре, тепер подумайте й скажіть, чи всі звірі можуть бути друзями? Може, хтось когось боїться або ворогує з кимсь? Діти розповідають і пояснюють чому.

3. Фізкультхвилинка на розвиток фонематичного сприймання

Язичок наш потрудився,

Трохи вже з дороги збився.

Чистомовки ми розкажем,

Язичку дорогу вкажем.

Са-са-са - летить оса.

Си-си-си - траву коси.

Су-су-су - плету косу.

Сі-сі-сі - присіли всі.

Назбирали ягідок

І побігли у садок.

Загриміла вмить гроза:

За-за-за.

Я сховаюсь від грози:

Зи-зи-зи.

Вітер хмари віднесе:

Се-се-се.

Сонце гляне нам в лице:

Це-це-це.

Сонцю, друзям посміхнулись,

До заняття повернулис

4. Закріплення нового матеріалу.

4.1. Назвати і показати зображені на малюнку предмети.

Назвати спільний приголосний звук. Назвати перший звук у словах. Назвати останній звук у словах

4.2.Розповідати вивчені вірші

4.3.Складати творчі розповіді: "Пригоди краплинки дощу на землі".

Діти діляться на "джмелів", "жуків", "комарів".

Ідуть колом і промовляють:

Якось раз ми в ліс пішли

І комарика знайшли.

"Комарики" дзижчать: з-з-з-з-з.

Як на пасіку пішли,

То джмеля ми там знайшли.

"Джмелі" дзижчать: дж-дж-дж-дж-дж.

А жуки гули, гули,

Тільки їх ми не знайшли.

"Жуки" гудуть: ж-ж-ж-ж-ж.

III. Підсумок заняття

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
752
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку