Мета: формувати уміння і навички безпомилкового вживання звуків [р] [р'] у монологічному мовленні; розвивати фонематичний слух, звукобуквений аналіз; виховувати правильну вимову.
ТЕМА. Вживання звуків [р] [р‘] у монологічному мовленні.
Мета: формувати уміння і навички безпомилкового вживання звуків [р] [р‘] у монологічному мовленні; розвивати фонематичний слух, звукобуквений аналіз; виховувати правильну вимову.
Обладнання: набір предметних картинок, схеми, фішки, набір ігор, різноманітний мовленнєвий матеріал.
Хід заняття:
І.Організаційний момент.
ІІ.Основна частина.
1. Повідомлення мети заняття. Бесіда логопеда.
2. Логопедична зарядка.
2.1. Складання чистомовок:
ра-ра-ра - розпочалася гра;
ре-ре-ре - нас чекає море;
гур-гур-гур - на дворі снігур;
ир-ир-ир - ворона з´їла сир;
вар-вар-вар -закипів самовар;
рох-рох-рох - поспів горох,
рок-рок-рок-довгий огірок;
мор-мор-мор - під березою мухомор;
2.2. Послухайте і перекажіть оповідання "Наш рід":
Мама вишиває на білому полотні зелений барвінок, чорнобривці, сині волошки. Навіть маленьку качечку-утінку вишила.
Що це буде, нене? - питає Андрійко
Українська святкова сорочка для тебе.
Чому українська? - допитується Андрійко.
Бо вишиваю такі квіти, які ростуть на нашій землі. А земля наша зветься Україною. І ти маленький українець.
-Ати, мамо?
І я українка, і татко, й бабуся, й дідусь. Ми українського роду і любимо нашу землю, нашу мову, наші квіти. Україна - як наша рідна хата.
А. М´ястківський
2.3. Дидактична гра "Розсели звірів"
Мета: учити класифікувати тварин за місцем проживання, розвивати мислення, уміння робити висновки, висловлювати свої думки у формі діалогу. Активізувати словниковий запас дітей.
Ігрове завдання: розселити звірят за місцем проживання; знайти поміж тварин тих, хто може жити поряд, а хто ні, чому.
Правила гри: обов´язково пояснити свою думку й прислухатися до порад.
Матеріал: зображення будинку, лісу, водойми, іграшкові звірі або картинки.
Хід гри
Вихователь звертає увагу дітей на звірят, які стоять у центрі групи:
- Чи можуть усі ці звірі жити разом? Подивіться, ось їхні будинки, а кого куди поселити, я не знаю. Допоможете мені? Візьміть кожен іграшку і знайдіть її домівку, але умова така: обов´язково пояснити чому Добре, тепер подумайте й скажіть, чи всі звірі можуть бути друзями? Може, хтось когось боїться або ворогує з кимсь? Діти розповідають і пояснюють чому.
3. Фізкультхвилинка на розвиток фонематичного сприймання
Язичок наш потрудився,
Трохи вже з дороги збився.
Чистомовки ми розкажем,
Язичку дорогу вкажем.
Са-са-са - летить оса.
Си-си-си - траву коси.
Су-су-су - плету косу.
Сі-сі-сі - присіли всі.
Назбирали ягідок
І побігли у садок.
Загриміла вмить гроза:
За-за-за.
Я сховаюсь від грози:
Зи-зи-зи.
Вітер хмари віднесе:
Се-се-се.
Сонце гляне нам в лице:
Це-це-це.
Сонцю, друзям посміхнулись,
До заняття повернулис
4. Закріплення нового матеріалу.
4.1. Назвати і показати зображені на малюнку предмети.
Назвати спільний приголосний звук. Назвати перший звук у словах. Назвати останній звук у словах
4.2.Розповідати вивчені вірші
4.3.Складати творчі розповіді: "Пригоди краплинки дощу на землі".
Діти діляться на "джмелів", "жуків", "комарів".
Ідуть колом і промовляють:
Якось раз ми в ліс пішли
І комарика знайшли.
"Комарики" дзижчать: з-з-з-з-з.
Як на пасіку пішли,
То джмеля ми там знайшли.
"Джмелі" дзижчать: дж-дж-дж-дж-дж.
А жуки гули, гули,
Тільки їх ми не знайшли.
"Жуки" гудуть: ж-ж-ж-ж-ж.
III. Підсумок заняття