Мета:
- розглянути види мовлення в навчанні дітей для розвитку мовлення;
- запропонувати педагогам різновікових груп використання дидактичних ігор, які спрямовані на розвиток зовнішнього ті внутрішнього мовлення;
- запропонувати педагогам використовувати Корекційно – розвивальну програму «Говорю розумію» в своїй роботі з дітьми, які мають порушення мовлення;
- надання методичних рекомендацій в дидактичних іграх на заняттях з розвитку мовлення.
Тема :
Сучасні підходи до організації занять з розвитку мовлення і мовленнєвого спілкування дошкільників
Мета:
- розглянути види мовлення в навчанні дітей для розвитку мовлення;
- запропонувати педагогам різновікових груп використання дидактичних ігор, які спрямовані на розвиток зовнішнього ті внутрішнього мовлення;
- запропонувати педагогам використовувати Корекційно – розвивальну програму «Говорю розумію» в своїй роботі з дітьми, які мають порушення мовлення;
- надання методичних рекомендацій в дидактичних іграх на заняттях з розвитку мовлення.
ДАТА ПРОВЕДЕННЯ 24.09.2015
ЧАС ПРОВЕДЕННЯ 09.00 – 10.00
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ кабінет вчителя-логопеда
КЕРІВНИК МАЙСТЕР – КЛАСУ : вчитель - логопед Мовчан Н.М.
План роботи
№ |
Зміст роботи |
Відповідальний |
Інформаційне забезпечення |
час |
1 |
Реєстрація учасників . Вступ. Оголошення теми , мети майстер – класу. План роботи |
Мовчан Н.М |
Матеріали виступу |
9.00- 9.15 |
2. |
Виступ : «Види мовлення в навчанні дітей для розвитку мовлення» |
Мовчан Н.М. |
Матеріали виступу |
9.15– 9.20 |
3. |
Презентація корекційно-розвивальної програми «Говорю-розумію» |
Мовчан Н.М. |
Матеріали виступу, презентація |
9.20 – 9.25 |
4. |
Заняття з педагогами. Ділення педагогів на групи |
Мовчан Н.М.
|
Матеріали виступу |
9.25 – 9.50 |
5.
|
Підведення підсумків. Завершення майстер - класу Надання методичних рекомендацій |
Мовчан Н.М.
|
Буклети дидактичних ігор для усіх педагогів
|
9.50 – 10.00 |
Лозівський дошкільний навчальний заклад
(ясла-садок) комбінованого типу №13 «Росинка»
Лозівської міської ради Харківської області
МАЙСТЕР-КЛАС
Вчителя – логопеда
ЛОЗОВА 2015
Гра «Кому це потрібно?»
Дитині пропанують розглянути різні предмети до яких професій вони відносяться.
Гра «Літає, плаває, стрибає….»
Дитині показують різних тварин треба сказати, що робить ця тварина і де саме
Гра «Зайвий предмет»
Треба знайти, розфарбувати зайвий предмет і розказати чому він зайвий
Гра «Розкажи про предмет, а я його вгадаю»
Дитині пропонують роздивитися предмет і розказати про нього все що дитина знає, але не називати його.
Гра «Чим схожі і чим відрізняються предмети»
Дорослий називає пари слів. Діти мають відповісти, чим схожі і чим відрізняються:
слива – персик
апельсин – помідор
метелик – птах
кішка – мишка
стілець – крісло
автобус – троллейбус
Гра «Логічний ланцюжок»
Манну крупу зробили з пшениці, а олію…
Пшениця росте у полі, а яблуня…
Калина кущ, а яблуня…
Суниці ягоди, а опеньки…
У саду ростуть фруктові дерева, а в парку…
Айстри ростуть на клумбі, а проліски…
На дубі – жолуді, а на горобині…
Картопля росте в землі, а помідор…
Зима білого кольору, а весна…
Осінь пахне грушами, а весна…
Гра «Буває – не буває»
Дорослий звертається до дитини: «Я буду розповідати тобі про якусь пору року, про те, чим займаються у цей час діти, люди. Ти уважно слухай і скажи, буває так насправді чи небуває?»
Хлопчик поїхав на лижах збирати суниці.
Усаду цвітуть троянди, двірник підмітає сніг на стежці.
Падає жовте листя, діти пішли вперше до школи.
Зацвіли квіти, відлетіли птахи, на деревах орзпускаються бруньки.
Хлопчик був у лісі і побачив у норі півня.
Пізніше дитина сама придумує такі речення.
Гра «Придумай речення»
За малюнком дитина складає речення, а інші діти продовжують складати речення за одним сюжетом по малюнку
Лозівський дошкільний навчальний заклад
(ясла-садок) комбінованого типу №13 «Росинка»
Лозівської міської ради Харківської області
МАЙСТЕР-КЛАС
Вчителя – логопеда
МОВЛЕННЄВІ ІГРИ
ЛОЗОВА 2015
Заняття з педагогами
Педагоги діляться на дві команди за видами мовлення :
ЕКСПРЕСИВНІ
І
ІМПРЕСИВНІ
Гра «Кому це потрібно?»
Дитині пропанують розглянути різні предмети до яких професій вони відносяться.
Експресивним – треба назвати за малюнком професію
Імпресивним – дібрати потрібний предмет, який потрібний відповідній професії і озвучити для чого використовується
Гра «Літає, плаває, стрибає….»
Дитині показують різних тварин треба сказати, що робить ця тварина і де саме
Експресивним – називають дії, які виконує тварина
Імпресивним - назвати тварину і де вона виконує ці дії
Гра «Зайвий предмет»
Треба знайти, розфарбувати зайвий предмет і розказати чому він зайвий
Експресивним і Імпресивним - Треба знайти, розфарбувати зайвий предмет і розказати чому він зайвий
ЛОГОРИТМІЧНА ВПРАВА «КАРУСЕЛІ»
Гра «Розкажи про предмет, а я його вгадаю»
Дитині пропонують роздивитися предмет і розказати про нього все що дитина знає, але не називати його.
Експресивним – роздивитися предмет і розказати про нього все що дитина знає, але не називати його.
Імпресивним – назвати предмет про який розказали
Гра «Чим схожі і чим відрізняються предмети»
Дорослий називає пари слів. Діти мають відповісти, чим схожі і чим відрізняються:
слива – персик
апельсин – помідор
метелик – птах
кішка – мишка
стілець – крісло
автобус – троллейбус
Експресивним – треба розказати чим схожі предмети
Імпресивним – треба розказати чим відрізняються предмети
Гра «Логічний ланцюжок»
Манну крупу зробили з пшениці, а олію…
Пшениця росте у полі, а яблуня…
Калина кущ, а яблуня…
Суниці ягоди, а опеньки…
У саду ростуть фруктові дерева, а в парку…
Айстри ростуть на клумбі, а проліски…
На дубі – жолуді, а на горобині…
Картопля росте в землі, а помідор…
Зима білого кольору, а весна…
Осінь пахне грушами, а весна…
Експресивним – треба розпочати логічний ланцюжок
Імпресивним – треба закінчити логічний ланцюжок
Гра «Буває – не буває»
Дорослий звертається до дитини: «Я буду розповідати тобі про якусь пору року, про те, чим займаються у цей час діти, люди. Ти уважно слухай і скажи, буває так насправді чи небуває?»
Хлопчик поїхав на лижах збирати суниці.
Усаду цвітуть троянди, двірник підмітає сніг на стежці.
Падає жовте листя, діти пішли вперше до школи.
Зацвіли квіти, відлетіли птахи, на деревах орзпускаються бруньки.
Хлопчик був у лісі і побачив у норі півня.
Пізніше дитина сама придумує такі речення.
Експресивним – промовляють речення
Імпресивним – дають відповідь
Гра «Придумай речення»
За малюнком дитина складає речення, а інші діти продовжують складати речення за одним сюжетом по малюнку
Експресивним – придумують речення за малюнком
Імпресивним – продовжують складати речення за одним сюжетом по малюнку