Тема: Ранкові і вечірні гігієнічні процедури

Про матеріал
Мета: формувати в учнів практичні навички догляду за своїм тілом; допомогти учням засвоїти алгоритми правильного миття рук, вушних раковин, догляду за нігтями, чищення одягу тощо; формувати у дітей бажання щоденно дотримуватися правил особистої гігієни; розвивати вміння бути охайним; виховувати охайність, прагнення чистоти й порядку. Очікувані результати: учні повинні розуміти, які властивості має шкіра, значення шкіри для організму; учні повинні вміти доглядати за своїм тілом. Обладнання і матеріали: підручник, робочий
Перегляд файлу

Основи здоров’я

Урок 7

Тема: Ранкові і вечірні гігієнічні процедури

Мета: формувати в учнів практичні навички догляду за своїм тілом; допомогти учням засвоїти алгоритми правильного миття рук, вушних раковин, догляду за нігтями, чищення одягу тощо; формувати у дітей бажання щоденно дотримуватися правил особистої
гігієни; розвивати вміння бути охайним; виховувати охайність, прагнення чистоти й порядку.

Очікувані результати: учні повинні розуміти, які властивості має шкіра, значення шкіри для організму; учні повинні вміти доглядати за своїм тілом.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, металеві предмети, м’яка іграшка, предмети особистої гігієни.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

1. Організаційний момент

2. Перевірка виконання домашнього завдання

Індивідуальне опитування.

3. Актуалізація опорних знань учнів

Відгадування загадок.

 Знайдіть предмети­відгадки на столі і розкажіть, для чого вони потрібні.

Мию, мию без жалю,
Мию там, де брудно.
А купатись не люблю,
Бо від того худну.

 (Мило.)

Кістяна спинка,
На черевці — щетинка,
По брамі стрибала,
Крихти виганяла.

 (Зубна щітка.)

Зуби є, рота немає.

 (Гребінець.)

Лежу в кишені і чекаю

На рев, бруднуль і плаксіїв.

Потоки сліз їм витираю,

Не забуваю і про ніс.

 (Носова хусточка.)

Гумова Агата

Пішла по спинці гуляти.

Поки вона гуляла,

Спинка рожевою стала.

 (Губка.)

Мочений, товчений,

Сушений, душений.

Хто вмивається,

З тим привітається.

(Рушник.)

4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

4.1. Постановка проблемного запитання.

 Від виконання яких щоденних правил гігієни залежить ваше здоров’я?

4.2. Літературна хвилинка.

Завдання: прослухати та обговорити зміст вірша.

Цілу армію подужить
Той, хто з чистотою дружить.
Не страшні йому мікроби
Та від рук брудних хвороби.
Кожен учень гарно знає,
Що йому допомогає
Знаменитий Мийдодір,
Умивальників начальник
І мочалок командир.

 (О. Чеботарьов)

 Чому потрібно бути чистим і охайним?

 Для чого потрібно вмиватися?

 Які хвороби брудних рук ви знаєте?

5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

5.1. Практична робота.

Дослід І. На партах в учнів лежать м’яка іграшка, металеві предмети (ключ, монетка тощо). Діти по черзі кладуть їх на долоню своєму сусідові по парті із заплющеними очима.

 Що ви відчули? (Тепло, холод.)

Дослід ІІ. Учні мають міцно стиснути долоню в кулак.

 Що ви відчули? (Біль.)

Висновок: Наше тіло покрите шкірою. Вона допомагає людині відчути тепло, холод, біль, не дозволяє шкідливим мікробам потрапляти в організм. Тіло слід тримати в чистоті.

Довідка: На шкірі знаходяться нервові закінчення, які попереджують людину про біль, холод, тепло.

5.2. Складання правил особистої гігієни.

 Як потрібно слідкувати за чистотою тіла?

а) Правила догляду за шкірою:

 Щотижня мий тіло гарячою водою з милом.

 Захищай шкіру від порізів, інших травм.

 Мий руки кілька разів на день.

 Носи вільний одяг, взуття.

 Загартовуйся.

б) Правила миття рук:

 Намочи руки водою.

 Ретельно намиль їх милом.

 Змий мило з рук.

 Насухо витри чистим рушником.

Довідка: Учені підрахували, що під час миття з милом та губкою зі шкіри видаляється до 1,5 мільйона мікробів!

5.3. Гра «Знайди пару».

Мета: дати учням поняття про чистоту як запоруку здоров’я.

На дошці записані частини прислів’їв.

 З’єднайте частини прислів’їв. Поясніть їх.

(Чистота   з брудом дружить.

Хвороба   запорука здоров’я.)

5.4. Оздоровча хвилинка.

Ходить качка по двору,

Закликає дітвору:

— Встаньте швидко по порядку,

Розпочнем мерщій зарядку.

Покрутили головою,

Стали всі, немов до бою,

Крила в боки розвели

Й полетіли, попливли.

Ліва-права, ліва-права,

Роблять ніжки наші вправи.

Не лінуйтесь, присідайте,

Ви здоров’ячко зміцняйте,

Щоб хвороби оминали,

Смутку й заздрості не знали.

6. Узагальнення та закріплення нових знань

6.1. Робота з підручником.

а) Розгляд і аналіз малюнків.

б) Читання та обговорювання тексту підручника.

в) Відповіді на запитання.

6.2. Робота в зошиті.

6.3. Усний тест «Догляд за собою».

Мета: навчити учнів доглядати за собою.

Шкільну форму чистять:

а) раз на місяць;

б) раз на семестр;

в) раз на тиждень та щоразу, як вона забрудниться.

Нігті треба:

а) обрізати раз на тиждень;

б) обгризати раз на тиждень;

в) обрізати раз на місяць.

Висновок: Треба своєчасно доглядати за своїм тілом.

6.4 Літературна хвилинка.

Завдання: прочитати й обговорити зміст вірша.

Кроленята — глянуть любо:

Об морквинки чистять зуби.

І тому в них зубки цілі —

Гострі­гострі, білі­білі.

В мене щіточка зубна,

Подивіться: ось вона!

Зверху вниз і навпаки

Чищу зубки залюбки.

 (Грицько Бойко)

Висновок: Для здоров’я зубів також корисні тверді овочі та фрукти.

7. Підбиття підсумків уроку

7.1 Інтерактивна гра «Мікрофон».

Мета: узагальнити знання дітей про гігієнічні процедури.

 Які речі є індивідуальними для кожної людини? Чому?

 Які ранкові процедури ви виконуєте? А вечірні?

Висновок: Чистота тіла важлива для здоров’я організму.

7.2 Літературна хвилинка.

Завдання: прослухати й обговорити зміст вірша.

Хто то?

На носі чорнило, на шапці чорнило —

Немов їх чорнильним дощем покропило.

На кожній долоні написано: «Юра».

Скажіть, вам не стрівся такий замазура?

 (М. Пригара)

— Кого можна назвати замазурою?

— Чому слід дотримуватися правил гігієни?

8. Домашнє завдання

 

1

 

docx
Додано
12 березня 2019
Переглядів
2861
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку