20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Тема: Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній.

Про матеріал
Мета: ознайомити дітей з поняттям «рід іменників», формувати вміння визначати роди іменників; розвивати увагу, мовлення, спостережливість, кмітливість, орфографічну зіркість; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати повагу до людей різних професій, інтерес до української мови, прививати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Тема: Рід іменників:  чоловічий, жіночий, середній.    

Мета:  ознайомити дітей з поняттям «рід іменників»,  формувати вміння визначати роди іменників; розвивати  увагу, мовлення, спостережливість, кмітливість, орфографічну зіркість; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати повагу до людей різних професій, інтерес до української мови, прививати любов до рідної мови.

Хід уроку:

I. Організаційний момент. (слайд)

 Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім третім класі

Діти – просто молодці

У народі кажуть: « Добрий гість – дому радість» . Подаруємо посмішку нашим гостям, посміхнемося один одному і  з таким настроєм почнемо працювати.

 II.    Актуалізація опорних знань.

1. Вправа « Очікування»

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

2. Перевірка домашнього завдання.

3.  «Кластер» (слайд)

-Пригадаєм , яку тему ми вивчаємо зараз з української мови?

-Що таке іменник?

- Що означає іменник?

-На які питання відповідає іменник?

-Які бувають іменники?

-Що таке загальні іменники?

Що таке власні іменники ? Навести приклади.

4. Гра « Не зіб’юсь»

Якщо чуєте загальну  назву – плескаєте в долоні один раз, а якщо власну – двічі в долоні та двічі об парту.

Дівчина, Харків, кіт, ліс, Одеса, хлопчик, Львів, папуга, Київ.

-   А зараз сіли всі рівненько, записали число, класна робота.

5. Каліграфічна хвилинка:

Загадка про Батьківщину (слайд)

У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині край.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без ... (Батьківщини)

- Що таке Батьківщина?

Бб ба ать кі ів вщи ин на Батьківщина.

– До якої частини мови належить це слово?

– Доведіть, що це іменники.

– Зі словом Батьківщина побудуйте і запишіть речення, визначте в

ньому головні члени.(Я маю чудову Батьківщину!)

- Як називається наша Батьківщина?

-Напишемо слово Україна і зробимо в зошиті транскрипцію.

(Перевірка на дошці)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.учнів.

1. Вправа «Мікрофон»

- Якими ви повинні бути на уроці? (Відповіді дітей)

-     Отже, будьте на уроці уважними та активними.

 

 

-          Сьогодні ми працюємо під гаслом (слайд)

(Читають всі разом)

« Мову рідну ми вивчаємо,

Її любимо, пам’ятаємо,

Рідну мову будемо знати,

Берегти і шанувати.»

ІV. Повідомлення теми й мети уроку.

1. Гра «Я - редактор» слайд

Виправ помилки. Запиши текст правильно. (фото Незнайка)

Нашої допомоги просить гість. Незнайко побував у Європі, а тепер у спілкуванні допускається помилок.

На дошці записані речення.

Це моя тато, вона добрий.

Це моє мама, воно лагідна.

  Це моя яблуко, вона смачне.

-Де допустився помилок? Виправте.

-Сьогодні на уроці ми ознайомимося з поняттям «рід іменників»,  навчимося розрізняти роди іменників. слайд

 

V.Вивчення нового матеріалу

1. „Казочка про Півника та Курочку”.( Демонстрація слайдів).

Жив собі Півник. Та була у нього Курочка. Одного разу знесла Курочка яєчко. А з нього з’явилося пухнасте Курчатко. Півник-тато та Курочка-мама  піклувались про Курчатко-дитинчатко. Сім’я жила дружно.

Вчитель: Які слова можна додати до іменників Півник, Курочка, Курчатко, яєчко? До якого роду ці іменники належать?

 

 

2. Відгадайте загадку

Сильний, добрий, справедливий

Біля нього ми щасливі,

Знає і вміє він багато

Гордимось ,бо це наш …

-Запишемо слово тато .

Яке слово можна підставити до нього?

-Тато- він, мій.

-А до кого ще ми можемо підставити слова він, мій.

 

2.Загадка

-Наймиліша , найрідніша

Це наша ….

-Записуємо слово мама у зошит і підбираємо слова. Це іменники жін. роду.

-Навести приклади до кого ми ще можемо підставити слова моя, вона.

3.Загадка

Щаслива сім'я

Це тато , мама і я. Я це хто ? (дитя)

Запишемо слово дитя. Це іменник середнього роду. Позначається с.р. Навести приклади.

Отже, всі іменники поділяються на чол. жін, та с.роди. Їх можна визначити за допомогою слів він, вона, воно.

3. Робота з підручником.

Опрацювати правило

Вправа

V I. Фізкультхвилинка

V I І .Закріплення вивченого матеріалу.

1. Гра « Не  помились»( сигнальні картки)

Ви щойно навчилися визначати рід іменників. Візьміть до рук сигнальні картки, попрацюємо усно.

Ліс, качка, сонце, іграшка, хустина, лялька, олівець, ручка, зошит, весна.

 

2. «Малюнковий диктант» слайд

Запишіть слова та визначте їх рід.

Метелик, лисичка, білочка, книжка, прапор, їжак, віночок,

миша, зайчик.

Пальчикова гімнастика

 

3. Розподільний диктант

У кожного на парті є надруковані слова. Учень зачитує слово і приклеює його на дошку у певну колонку (ч.р., ж.р., с.р.). Всі інші учні записують слова в зошит.

Слова: молоко, сир, сметана, вікно, небо, ліс, груша, дерево, дівчинка, лялька, золото, стіл, мама, голос, хмара, бджілка, сонечко, зима.

 

4. Самостійна робота. (Вибіркове списування) слайд

Хлопці виписують тільки слова, які належать до чоловічого роду.

Дівчата записують слова, які належать до жіночого роду.

Слова: мяч, сонечко, груша, чобіт, барабан, село, дерево, равлик, листочок, собака, море, веселка, хата, місто.

5. Картки

До поданих слів дібрати спільнокореневі іменники чоловічого, жіночого, середнього роду. Записати за зразком. Виділити корінь, визначити рід.Зразок.  Ведмежа-ведмідь (ч.р.)- ведмедиця (ж.р.) - ведмежатко (с.р.)

Слоненя, лисеня, вовченя, тигреня, каченя, гусеня.

Інші діти виконують вправу     в підручнику

6. Робота в групах

Описание: C:\Windows\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

7. Гра „Збери врожай”.

Зібрати тільки стиглі яблука, на них розміщені іменники всіх трьох родів.

 

VІІІ.Домашнє завдання. Вправа 306, вивчити правило.

IX. Підсумок уроку.

-  Наш  урок підходить до завершення.

- На які роди поділяються іменники?

-  За допомогою яких слів ми визначаємо рід іменників?

Зробимо собі самооцінку.

Якщо ви почуєте твердження з яким погоджуєтеся -  затискайте палець,починаючи з мізинця:

сьогодні на уроці я дізнався як розрізняти роди іменників;

сподіваюся, що зможу розрізняти роди іменників у будь-якому тексті;

зможу назвати щонайменше по п’ять слів кожного роду;

коли прийду додому, розповім батькам, як визначати рід іменників.

Покажіть, що у вас вийшло? Отже ми працювали з вами ось так!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку