Клас 7
Тема: Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання.
Прилади та матеріали: нитка, тягарець, підручник з фізики, презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Впродовж урок здобувачі освіти отримую «лайки» за правильні відповіді та цікаві ідеї.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Запитання із баночки:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Запитання учням класу:
Чи можливо розв’язати основну задачу механіки для криволінійних рухів?
Тема: Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період і частота обертання.
IV. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Ми розглядали з вами прямолінійні рухи, насправді частіше зустрічаються криволінійні рухи, під час яких зазнає змін напрям швидкості руху. Незважаючи на те, що криволінійних траєкторій, за якими рухаються тіла, може бути безліч, усі їх можна подати як послідовність ділянок, що складаються з дуг кіл різного діаметра. Тому, вивчаючи рух по колу, ми зможемо проаналізувати будь-який криволінійний рух.
Рівномірний рух по колу – це такий криволінійний рух, у ході якого траєкторією руху точки є коло і за будь-які рівні інтервали часу точка проходить однаковий шлях.
Приклади руху по колу в природі та в техніці: рух планет, рух супутників, рух годинникової стрілки, рух транспорту на поворотах, рух різних частин в механізмах, рух крил вітряка.
Рівномірний рух по колу – це періодичний рух, тобто рух який повторюється через рівні інтервали часу. Наприклад, завдяки добовому обертанню Землі навколо своєї осі кожна точка нашої планети здійснює один повний оберт за 24 год. Будь який періодичний рух характеризується такими фізичними величинами, як період і частота.
V. Опрацювання теоретичного матеріалу. Робота з текстом підручника. Учні об'єдналися у групи. Заповнити таблицю.
Характеристики обертального руху та руху по колу.
Місяць - природний супутник Землі: траєкторія руху - близька до кола;
період обертання навколо Землі - 27,3 доби; відстань до Землі - 384 400 км;
період обертання навколо осі - 27,3 доби.
VI. Фізкультхвилинка
Фізкультхвилинка у формі гри «Вірю – не вірю» («вірю» - учень піднімається з місця, «не вірю» - присідає біля парти)
Вчимося розв’язувати задачі.
|
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь:. |
|
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: .
|
|
VIII. Підсумки. Рефлексивно-оцінювальний етап.
Впродовж уроку учні отримували «лайки» за активну роботу. За наявною кількістю вподобайок у кожного учня проводиться оцінювання.
Вправа «Продовж речення»
Сьогодні на уроці я …
IX. Домашнє завдання.
Опрацювати §12. ст. 78 – 82, Вправа 12(2).
Фізична величина |
Означення |
Позначення |
Одиниця фізичної величини |
Формула для обчислення |
Період |
|
|
|
|
Частота |
|
|
|
|
Додаткові матеріали