Дата: 18.11.2013
Тема: Родина кольорів. Поняття про основні та пішохідні кольори. Способи утворення похідних
кольорів. Ознайомлення з прийомами користування фарбами, пензлями, палітрою.
Малювання мешканців підводного світу (акварельні фарби або гуаш).
Оснащення: навчальні плакати; репродукції картин відомих художників та учнівські роботи з
методичного фонду; повітряні кульки (червоні, жовті та сині); ТЗН; альбом для
малювання; простий олівець; гумка; фарби — гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для
води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.
Тип уроку: комбінований урок.
Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу; використання проблемної ситуації, що викликає у дитини пізнавальні труднощі, створює необхідність їх подолати.
Бесіда на закріплення матеріалу попереднього уроку
М ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
їх суперечка тривала вже довго, а аркуш паперу залишався білим.
Зараз я розповім, що потрібно зробити для того, щоб фарби потоваришували.
Робота над формуванням навичок і вмінь Розповідь учителя
Почнемо з Червоної фарби. Візьмемо палітру. На ній ми змішуватимемо «чарівне зілля». Крапнемо на палітру води і розмішаємо Червону фарбу.
Знайдемо на нашому колі той шматочок, що ми призначили для Червоної фарби, і дуже акуратно зафарбуємо у червоний колір одну скибочку. (Учитель показує послідовність виконання роботи.) Утворилася квіточка з однією пелюсткою. Дуже ретельно промиємо пензлик у чистій воді. Наберемо краплину Жовтої фарби, додамо її на палітру до червоної і розмішаємо. Знайдімо на нашому колі наступну за годинниковою стрілкою скибочку в червоному шматочку і зафарбуємо її отриманим кольором. Знову промиємо пензлик і наберемо ще трохи Жовтої фарби. Розмішаємо і зафарбуємо наступну за годинниковою стрілкою скибочку. Крок за кроком зафарбуємо всі скибочки в червоному шматочку, щоразу додаючи Жовту фарбу до нашого «чарівного зілля». Тепер зробимо ще крок і зафарбуємо Жовтою фарбою першу скибочку на жовтому шматочку. Бачите, Червона і Жовта фарби взялися за руки. А між ними з'явився новий колір.
♦ Як називається цей новий колір? (Відповіді дітей.)
Оранжевого кольору і вогонь, і сонечко, і смачний апельсин. Це означає, що Червона і Жовта фарби потоваришували. Але чари ще не закінчилися. Працюємо далі? Почнемо змішувати зілля з Жовтої й Синьої фарб. (Учитель пояснює етапи змішування зеленого та фіолетового кольорів.)
Щойно фарби взялися за руки, усе одразу змінилося. Аркуш паперу вже не білий. Оранжеве сонечко розтопило сніг, вітерець побіг по зеленій траві, на пагорбах розквітли фіолетові квіти — фіалки. А над землею простяглася різнокольорова дуга — веселка. (Під час розповіді вчителя діти виконують запропоновану ним навчальну вправу.)
Основні кольори — червоний, жовтий, синій. Між собою їх можна змішувати для того, щоб отримати інші кольори, але отримати їх змішуванням не можна. Похідні (змішані) кольори — всі кольори, крім основних (червоного, жовтого, синього). Отримують шляхом змішування основних кольорів.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Творче завдання
Учням пропонується намалювати мешканців підводного світу, використовуючи основні та змішані кольори.
Гоафічний конспект
Індивідуальна робота за творчим завданням
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Після виконання малюнків вібуваєть ся обговорення учнівських робіт.
Із готових малюнків створюють ви ставку «На дні морському».