20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Тема: Родина кольорів.

Про матеріал
Тема: Родина кольорів. Поняття про основні та пішохідні кольори. Способи утворення похідних кольорів. Ознайомлення з прийомами користування фарбами, пензлями, палітрою. Малювання мешканців підводного світу (акварельні фарби або гуаш).
Перегляд файлу

Урок 11.

Дата: 18.11.2013

Тема: Родина кольорів. Поняття про основні та пішохідні кольори. Способи утворення похідних

           кольорів. Ознайомлення з прийомами користування фарбами, пензлями, палітрою.

           Малювання мешканців підводного світу (акварельні фарби або гуаш).

  • навчальна: ознайомлювати учнів із трьома основними кольорами та їх похідними, поняттями «спектральне коло», «основний колір», «змішаний колір»; навчати від­творювати необхідний колір змішуванням основних кольорів; формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати кольори;
  • розвивальна: розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитли­вості;
  • виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу.

Оснащення: навчальні плакати; репродукції картин відомих художників та учнівські роботи з

        методичного фонду; повітряні кульки (червоні, жовті та сині); ТЗН; альбом для

        малювання; простий олівець; гумка; фарби — гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для

        води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного ма­теріалу; використання проблемної ситуації, що викликає у дитини пізнавальні труд­нощі, створює необхідність їх подолати.

Хід уроку

  1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Бесіда на закріплення матеріалу попереднього уроку

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

М ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя

  • Одного разу на білому аркуші паперу зустрілися три сестрички: Червона, Синя і Жовта фарби. Вони захотіли намалювати щось гарне, але засперечалися.
  • Я,— говорила Жовта фарба,— розфарбовую сонце. Я дарую світло і теп­ло! Я найголовніша!
  •   Ні! Я головна! — заперечувала Синя фарба.— Якби не я, не було б моря і неба. Де б тоді висіло ваше сонце?
  • Дурниці! — вигукнула Червона фарба.— Без мене не було б ані вогню, ані квітів, ані фруктів. Я найголовніша!

їх суперечка тривала вже довго, а аркуш паперу залишався білим.

  •   Вашому непорозумінню зарадити легко,— посміхнувся дідусь Пенз­лик.— Потрібно лише жити дружно!

Зараз я розповім, що потрібно зробити для того, щоб фарби потоваришували.

Робота над формуванням навичок і вмінь Розповідь учителя

  •   Спочатку намалюємо в середині аркуша паперу коло це буде чарів­не Коло дружби для наших фарб. Тепер розділимо його на три рівні частини. А тепер кожну частину нарізаємо на п'ять однакових скибочок, як п'ять паль­чиків на руці,нехай наші фарби візьмуться за руки. Тепер починається най­головніше. Це будуть дуже складні чари чари барвистої дружби. Слід бути дуже уважними.

Почнемо з Червоної фарби. Візьмемо палітру. На ній ми змішуватиме­мо «чарівне зілля». Крапнемо на палітру води і розмішаємо Червону фарбу.

Знайдемо на нашому колі той шматочок, що ми призначили для Червоної фар­би, і дуже акуратно зафарбуємо у червоний колір одну скибочку. (Учитель по­казує послідовність виконання роботи.) Утворилася квіточка з однією пелюст­кою. Дуже ретельно промиємо пензлик у чистій воді. Наберемо краплину Жов­тої фарби, додамо її на палітру до червоної і розмішаємо. Знайдімо на нашому колі наступну за годинниковою стрілкою скибочку в червоному шматочку і за­фарбуємо її отриманим кольором. Знову промиємо пензлик і наберемо ще тро­хи Жовтої фарби. Розмішаємо і зафарбуємо наступну за годинниковою стріл­кою скибочку. Крок за кроком зафарбуємо всі скибочки в червоному шматочку, щоразу додаючи Жовту фарбу до нашого «чарівного зілля». Тепер зробимо ще крок і зафарбуємо Жовтою фарбою першу скибочку на жовтому шматочку. Ба­чите, Червона і Жовта фарби взялися за руки. А між ними з'явився новий колір.

♦ Як називається цей новий колір? (Відповіді дітей.)

Оранжевого кольору і вогонь, і сонечко, і смачний апельсин. Це означає, що Червона і Жовта фарби потоваришували. Але чари ще не закінчилися. Пра­цюємо далі? Почнемо змішувати зілля з Жовтої й Синьої фарб. (Учитель пояс­нює етапи змішування зеленого та фіолетового кольорів.)

Щойно фарби взялися за руки, усе одразу змінилося. Аркуш паперу вже не білий. Оранжеве сонечко розтопило сніг, вітерець побіг по зеленій траві, на па­горбах розквітли фіолетові квіти фіалки. А над землею простяглася різно­кольорова дуга веселка. (Під час розповіді вчителя діти виконують запро­поновану ним навчальну вправу.)

Основні поняття

Основні кольори — червоний, жовтий, синій. Між собою їх можна змішу­вати для того, щоб отримати інші кольори, але отримати їх змішуванням не можна. Похідні (змішані) кольори — всі кольори, крім основних (червоно­го, жовтого, синього). Отримують шляхом змішування основних кольорів.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Творче завдання

Учням пропонується намалювати мешканців підводного світу, використо­вуючи основні та змішані кольори.

 

Гоафічний конспект

image20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальна робота за творчим завданням

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Після виконання малюнків вібуваєть ся обговорення учнівських робіт.

Із готових малюнків створюють ви ставку «На дні морському».

 

docx
Додано
31 березня
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку