Тема: Розбір прикметників як частини мови. Складання розповіді за поданими словами на тему « Мій друг (Моя подруга)» (впр. 116 – 119)
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про прикметник як частину мови, дати зразок розбору прикметника; розвивати пам’ять, увагу, культуру усного й писемного мовлення; виховувати культуру усного й писемного мовлення; виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: підручник, схема розбору прикметника.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1) Фронтальне опитування.
-- Що таке прикметник?
-- За чим змінюються прикметники?
-- Які закінчення мають у ж. р, ч. р, с. р? Чи змінюються прикметники у множині за родами?
2) Каліграфічна хвилинка
Ло им зе
ІІІ. Закріплення засвоєних знань
-- Прочитай текст. Знайди прикметник, ужитий в усіх трьох родах. Випиши його разом з іменниками, з якими він зв’язаний.
--Як ти розумієш вираз чарівні руки?
-- Зроби аналіз слова електричний у такому порядку:
1). Аналізоване слово.
2). Від якого слова в реченні залежить?
3). На яке питання відповідає?
4). До якої частини мови належить?
5). Число.
6) Рід (в однині).
7). Яким є членом речення?
2. Складання розповіді на тему « Мій друг» або «Моя подруга», використовуючи прикметники: ввічливий, чуйний, щирий, добрий, вихований, енергійний, охайний, лагідний, спокійний, кмітливий, дотепний, допитливий, веселий та інші.
IV. Підсумок уроку
V. Повідомлення домашнього завдання
Впр. 119, с. 52, повторити правила