Тема: Розв’язуємо ускладнені рівняння. ( один із компонентів рівняння – числовий вираз)

Про матеріал
Комбінований урок розроблений відповідно до програми НУШ.Робота над розв'язуванням рівнянь нового виду ( один із компонентів рівняння – числовий вираз).Цей урок формує і удосконалює вміння знаходити невідомі компоненти арифметичних дій. Розвиває вміння розв’язувати задачі на логіку, застосовуючи прийоми розумових дій: аналіз, синтез, порівняння. Особлива увага націлена на бережливе ставлення до тварин, дотримування правил безпечної поведінки із вибухонебезпечними предметами.
Перегляд файлу

Тема: Розв’язуємо ускладнені рівняння.

( один із компонентів рівняння – числовий вираз)

Мета:  ознайомити учнів із рівняннями нового виду ( один із компонентів рівняння – числовий вираз); формувати вміння розв’язувати рівняння, у яких один із компонентів рівняння – числовий вираз; удосконалювати вміння знаходити невідомі компоненти арифметичних дій; розвивати вміння розв’язувати задачі на логіку, розвиваючи прийоми розумових дій: аналіз, синтез, порівняння; виховувати бережливе ставлення до тварин, дотримуватися правил безпечної поведінки із вибухонебезпечними предметами.

Обладнання: мультимедійний супровід, підручник, друкований зошит, головний герой-пес Патрон.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

Девіз уроку:

Думати – логічно,

Діяти – оперативно,

Сперечатися – доказово,

Правила уроку для всіх обов’язкові. 
     

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні до нас на урок завітає головний герой, про його вчинки знає вся Україна.
  • Діти, відгадайте загадку?

Загадка

Він стояв хвостом махав.

  • Хто такий? – питаю.
  • Гав!

І відтоді, всім скажу,

Я із Гавом тим дружу!

                                 (Пес)

- Діти, сьогодні з вами на уроці буде працювати знаменитий пес Патрон. Він нас буде навчати дотриманню правил безпечної поведінки із вибухонебезпечними предметами, а ви навчатимете його правильно розв’язувати рівняння.

 Давайте продемонструємо перед песом, як ми вміємо згуртовано і ефективно працювати на уроці..

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

- Діти, тема нашого уроку:Розв’язуємо ускладнені рівняння( один із компонентів рівняння – числовий вираз).

Наша мета: удосконалити обчислювальні навички, ознайомитися з ускладненими рівняннями та сформувати вміння розв’язувати їх,  розв’язувати складені задачі та задачі на логіку.

ІV. Актуалізація опорних знань. Повторити компоненти дій!!

1. Відеоролик «Мінна безпека»

Сапер – це військовий. Він займається знешкодженням вибухових предметів. Пес Патрон допомагає військовим знаходити їх.

 

- Діти, зараз ми переглянемо урок, де ви дізнаєтеся, як відрізняти вибухонебезпечні предмети та запам’ятати їх.

 

2. Математична розминка

 

  • Зараз, діти, попрацюємо з картками і перевіримо обчислювальні навички, як ви запам’ятали різновидності мін.

Індивідуальні картки на повторення компонентів, таблиці множення та ділення. Розв’язавши вираз, розшифруємо слово, яке заховалося в обчисленнях.

Картка (зразок)

  • Добуток чисел 3 і 9 зменшити на 10 (17, М);
  • Частку чисел 45 і 9 збільшити на 2  ( 7, Е);
  • Суму чисел 67 і 4 зменшити на 48  ( 23, Т);
  • Добуток чисел 7 і 0 збільшити на 7  ( 7, Е);
  • Суму чисел 5 і 3 збільшити в 2 рази  ( 16, Л);
  • Частку чисел 10 і 1 збільшити на 1 (11, И);
  • Різницю чисел 81 і 78 збільшити в 5 разів  (15, К).

Слово-розгадка ( Міна «Метелик»-«Пелюстка»)

 

- Молодці, діти! Справилися із завданням.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з підручником с.64. №1 (усно)

- Поставте замість порожніх клітинок букви та розв’яжіть рівняння.

Повторюємо, як називаються компоненти при додаванні, відніманні, множенні і діленні.

  • Яка міна заховалася за порожніми клітинками?

 

Осколкова міна

№ 2 (усно)

  • Зіставте рівняння.
  • Чим відрізняється друге рівняння від першого? 
  • Прокоментуйте розв’язання першого рівняння.
  • Що треба зробити, щоб звести друге рівняння до вигляду першого?
  •  Прокоментуйте розв’язання другого рівняння користуючись алгоритмом.
  • Яка міна заховалася на картинці?

 

Протитанкова міна

 

 

Фізкульхвилинка для очей з песом Патроном.

 

 

 

 

2. Робота над закріпленням вивченого матеріалу в друкованих зошитах с.23

Повторення правил розв’язування простих рівнянь

24 : у = 6          а – 18 = 9 ∙ 8             6 ∙ р = 26 + 16               в : 8 = 53 – 44

У = 24 : 6         а – 18 = 72                6 ∙ р = 42                        в : 8 = 9

у = 4                 а = 72 + 18                р = 42 : 6                        в = 9 ∙ 8

24 : 4 = 6          а = 90                        р =7                                в = 72

        6 = 6         90 – 18 = 9 ∙ 8           6 ∙ 7 = 26 + 16                72 : 8 = 53 - 44

                                 72 = 72                  42 = 42                               9 = 9

Міркування учнів

Алгоритм розв’язування рівнянь

Рівняння, у яких один із компонентів числовий вираз

Розв’язування способом зведення до простого рівняння

1. З’ясовую. Чим відрізняється подане рівняння від простого.

2. Замінюю числовий вираз його значенням.

3. Розв’язую одержане просте рівняння.

4. Виконую перевірку.

- Допоможи песу Патрону розв’язати рівняння.

- Розв’язуємо, пояснюємо, доводимо, обґрунтовуємо правильність розв’язання рівнянь.

3. Робота над задачею 87 ( друкований зошит)

Два дельфіни поласували 12 рибинами. Скількома рибинами поласував другий дельфін, якщо перший дельфін зловив 11 рибин, 5 із яких від нього втекли?

 Робота над змістом задачі

  • Скільки рибин зловив перший дельфін?

11- 5 = 6 (р.)

     -    Скільки рибин зловив другий дельфін?

           12 – 6 = 6 (р.)

Відповідь: 6 рибин.

 

VI. Осмислення нових знань у процесі практичної діяльності.

  1. Гра « Відшукай вибуховий предмет, зображений на поштовій марці».

 

Фізкультхвилинка ( «Руханка з Патроном»)

 

 

 

  1. Робота над задачею на логіку ( Підручник, с. 64, № 4)

 

Гном розклав свої скарби у 3 різнокольорові скрині, розміщені вздовж стіни: в одну скриню він поклав коштовне каміння, в другу – золоті монети, а в третю – магічні книги. Гном пам’ятає, що червона скриня стоїть правіше скрині з камінням, а скриня з магічними книгами – правіше червоної скрині. У скрині якого кольору лежать магічні книги, якщо зелена скриня стоїть лівіше синьої?

 

Міркування дітей

Відповідь: У скрині синього кольору лежать магічні книги.

 

VІІ.  Підсумок уроку. Рефлексія.

Ось і завершується наш урок  .

          -    Чи сподобалося, діти, вам на уроці працювати із песом Патроном?

  •       Чому новому навчилися?
  •       Що запам’ятали?

Самооцінювання Гра «Так – Ні».

- Удосконалили обчислювальні навички?

- Ознайомилися з ускладненими рівняннями?

- Навчилися розв’язувати ускладнені рівняння?

- Розвинули вміння розв’язувати складені задачі?

- Чому навчилися з безпеки щодо вибухових предметів?

- Чому навчив нас пес Патрон?

(Повторення правил поводження із вибуховими предметами)

 Отже, ми досягнули мети нашого уроку?

 

 На згадку про сьогоднішній урок з вами залишиться пес Патрон, який був нагороджений державною нагородою «За віддану службу»... 

                                        

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 січня 2023
Переглядів
708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку