Урок, котрий треба видалити. Не знаю, як це зробити, можливо в коментарях поділетеся.........
№ уроку |
Тема уроку |
Дата прогн. |
Дата факт. |
|||
Розділ 5 Тема: 1. Вартість і цінність. |
||||||
1 |
Повторення вивченого в 1 семестрі. Закріплення знань про іменник та прикметник. |
|
|
|||
2 |
Закріплення знань про іменник та прикметник. Слова які називають дію предмета. Щиро вітаємо, друзі (п.с. 5) |
|
|
|||
3 |
Слова які називають дію предмета. Вартість і цінність. (с.6 підручника) |
|
|
|||
4 |
Слова, які називають дію предмета (дієслова) (с. 7 підручника) |
|
|
|||
5 |
Розвиток зв’язного мовлення Інструкція. Робота з деформованим текстом |
|
|
|||
6 |
Ознайомлення з поняттям дієслово як частина мови. (с. 8 підручника) |
|
|
|||
7 |
Опрацювання оповідання Алли Потапової “Чемний”Микола (с.8-9 підручника) |
|
|
|||
8 |
До слів, які називають дію предмета, можна поставити різні питання: Що робити ? Що зробити? Що робить ? Що зробить? (ст.10підр.) |
|
|
|||
9 |
Слово, що означає дію, може змінювати форму залежно від часу та кількості предметів. |
|
|
|||
10 |
Робота з дитячою книжкою Виразне читання вірша Оксани Кротюк “Різдв’яні гостинці” |
|
|
|||
12 |
Слова, що називають дії, у сполученнях зі словами я, ми, ти, він, вона, воно, вони. Опрацювання оповідання “Лісова красуня” Даніїла Корсуня (с. 11-14) |
|
|
|||
13 |
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями |
|
|
|||
|
Тема: 2. Близькі та протилежні за значенням слова, що називають дії. |
|
|
|||
14 |
Аналіз діагностувальної роботи. Близькі та протилежні за значенням слова, що називають дії. Прослуховування вірша Вадима Скомаровського “Навкруги казкові шати” (с.15 підручника |
|
|
|||
15 |
Розвиток зв’язного мовлення Твір за серією малюнків |
|
|
|||
16 |
Слова, що називають дії, мають протилежні значення. Значення сдова заперечує значення іншого. Перегляд мультфільму “Дерев’яні чоловічки” (с.16 підр.) |
|
|
|||
|
Тема 3. Споріднені слова |
|
|
|||
17 |
Споріднені слова. Слова, що називають, ознаку дії, бувають спорідненими, утворюються одне від одного. Елемент будови слова корінь. Виразне читання та заучування на пам’ять вірша Василя Плахотникова “Під парканом ”(с.17підр.) |
|
|
|||
18 |
Елемент будови слова корінь. Споріднені слова (18) |
|
|
|||
19 |
Слова які відображають явища дійсності. Повторення та закріплення понять будова тексту, абзац, речення. Дослідження легенд, віршів і пісень. (ст.19підр.) |
|
|
|||
20 |
Робота з дитячою книжкою Читання уривку із казки Івана Андрусяка «Третій сніг» |
|
|
|||
21 |
Мої навчальні досягнення. Діагностична робота. Диктант |
|
|
|||
|
Розділ 6 Хочу, можу, треба. Тема:4. Загальне поняття про частини мови. Значення слова. Службові слова. |
|
|
|||
22 |
Аналіз діагностувальної роботи. Привітання Дракончика - експерта. Обговорення малюнка на с.20 підручника. Загальне поняття про частини мови. Значення слова. |
|
|
|||
23 |
Загальне поняття про частини мови. Значення слова. Службові слова. Синтаксичні одиниці мови (ст.21 підр). |
|
|
|||
24 |
Закріплення знань про фольклорний жанр як прислів’я. Питальні речення. (с.22 п.) |
|
|
|||
25 |
Розвиток зв’язного мовлення Створення запитань для анкети |
|
|
|||
26 |
Службові слова. Зв’язок слів у реченні. В українській мові є слова які служать для зв’язку інших слів у реченні. До них не можна окремо поставити питання (стор.23) |
|
|
|||
27 |
Вживання службових разом із повнозначними словами у реченні. Казка- як літературний жанр ст.24. |
|
|
|||
28 |
Службові слова в тексті та реченні. Необхідність службових слів (ст.25) |
|
|
|||
|
Тема:5. Службові слова. Форми слова та споріднені слова |
|
|
|||
29 |
Вживання слова у різних формах. Зміна елементу будови слова-закінчення. Опрацювання та заучування вірша Платона Воронька “В лісі є зелена хата”(с.26 п.) |
|
|
|||
30 |
Робота з дитячою книжкою Опрацювання твору Марини Павленко “Півтора бажання” |
|
|
|||
31 |
Службові слова і, але, бо , як, що , щоб поєднують між собою інші слова і частини речення (ст.27) |
|
|
|||
32 |
Службові слова і, але, бо , як, що , щоб поєднують між собою інші слова і частини речення. Закріплення (ст.28) |
|
|
|||
33 |
Службові слова на, над, до, під, у, в, з, із, за, перед, біля, через служать для зв’язку слів у реченні.(с.29 п.) |
|
|
|||
34 |
Службові слова у словосполученнях і реченнях поєднуються з певними формами повнозначних слів. Перегляд та репродуктивне відтворення казки “Квітка - семибарвиця” (с. 30 підручника). Аудіювання |
|
|
|||
35 |
Розвиток зв’язного мовлення Рекламна листівка. Опис маршруту екскурсії. Досліджуємо медіа. |
|
|
|||
36 |
Форми слова - це одне й те саме слово, а не споріднені слова. Значення слова анотація. (с. 31 підручника) |
|
|
|||
|
Тема:6 Форма слова. Будова слова. |
|
|
|||
37 |
Споріднені слова. Утворення споріднених слів. Спільна частина за звучанням і значенням споріднених слів.(с.32 підручника) |
|
|
|||
38 |
Споріднені слова. Значення слова. Вірш Григорія Бойка “Прут”.(с.33 підручника) |
|
|
|||
39 |
Форма слова. Будова слова. Закріплення знань умінь та навичок учнів |
|
|
|||
40 |
Робота з дитячою книжкою. Опрацювання твору Любові Віддутої“У царстві лева” |
|
|
|||
41 |
Форма слова. Будова слова. Перегляд відеоряду “Туконі-мешканець лісу ” Казка як літературний твір про вигадані події, особи та фантастичні сили. (с.34 підручника) |
|
|
|||
42 |
Значуща частина слова які служать для творення нових синтаксичних одиниць. Діагностувальна робота. Діалог |
|
|
|||
|
Розділ 7 Ідеї – винаходи-відкриття. Тема: 7. Будова слова. Корінь слова. Спільнокореневі (споріднені) слова. |
|
|
|||
43 |
Мова і мовлення в комунікативних зв’язках людей. Робота з текстом. Використання різних джерел інформації. Український титан Тарас Григорович Шевченко. (с.37 підручника) |
|
|
|||
44 |
Інформація- всесвітня павутина Інтернет. Перегляд на YouTube першу і другу серії анімаційного серіалу “Моя країна Україна” Споріднені слова. Будова слова, елементи будови слова. (с.38 підручника) |
|
|
|||
45 |
Розвиток зв’язного мовлення Опис предмета |
|
|
|||
46 |
Корінь, як структурна одиниця будови слова. Спільнокореневі слова- це слова які мають спільний корінь.(с.39 підручника) |
|
|
|||
47 |
Корінь слова. Спільнокореневі слова. Прослуховування вірша Сергія Пантюка “Вінчі й Едісон” Загадка як літературний жанр. (с.39-40 підручника) |
|
|
|||
48 |
Загадка – опис предметів і явищ, які треба впізнати за названими ознаками |
|
|
|||
|
Тема: 8 Будова слова. Основа та закінчення. Перетворення інформації. |
|
|
|||
49 |
Змінна частина слова – закінчення, потрібне для зв’язку слів у реченні. -учні набувають практичних навичок, виконуючи завдання.(с. 41 підручника) |
|
|
|||
50 |
Робота з дитячою книжкою Читання уривку із твору Олександра Шевчука |
|
|
|||
51 |
Частина слова яка виражає значення слова- це основа слова. Телефонна розмова – діалог. Легенда як фольклорно-побутовий жанр давньоукраїнської літератури. (с.42-43 підручника) |
|
|
|||
52 |
Основа слова. Поштовий індекс. Робота з текстом. (с.43 підручника) |
|
|
|||
53 |
У споріднених слів спільна частина – корінь. (ст.44підр) |
|
|
|||
54 |
Значущі частини слова, послідовність розміщення елементів будови слова.(с.45 підручника) Діагностувальна робота. Списування |
|
|
|||
55 |
Розвиток зв’язного мовлення Створення та написання запрошення.
|
|
|
|||
|
Тема: 9. Будова слова. Значущі частини слова. Чергування звуків у корені слова. |
|
|
|||
56 |
Зміна голосних у коренях та у спільнокореневих словах. ( Чергування звуків)(с.46 підручника) |
|
|
|||
57 |
Значущі частини слова. Чергування звуків у корені слова. Виразне читання віршів Сергія Пантюка “Пан Перевертас”, ” Веселий Крутисловик” (с. 100-102 хрестоматія) |
|
|
|||
58 |
Вимова та правопис слів з ненаголошеними звуками е та и.(с. 47 підручника) |
|
|
|||
59 |
Закони чергування в коренях та у спільнокореневих словах |
|
|
|||
60 |
Робота з дитячою книжкою Оповідання Л.Денисенко ”Шуша і побиті байдики ” |
|
|
|||
61 |
Робота з текстом “Про запитання ” та аналіз чергування звуків у корені слова.(с.49 підручник) |
|
|
|||
62 |
Узагальнення та систематизація вивченого у розділі. Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями. |
|
|
|||
|
Розділ 8. Рух і час. Тема: 10. Будова слова. Спільнокореневі слова та слова, близькі за значенням. Форма слова. |
|
|
|||
63 |
Спільнокореневі слова та слова, близькі за значенням. Будова слова. Виразне читання віршів Катерини Бабкін “Равличні вірші”(с.46-49 хрестоматії) (ст.51підр) |
|
|
|||
64 |
Спільнокореневі слова. Синоніми. Опрацювання казки на с.52-53 підручника “Казка про час та годинник” Робота з літературним твором |
|
|
|||
65 |
Розвиток зв’язного мовлення Створення та підписання афіши. |
|
|
|||
66 |
Спільнокореневі слова. Опрацювання творчості Юрія Бедрика “Сумна скоромовка” ”Був день народження колись ”,”Чай ” (с.32-33 хрестоматія), (стор.54-55підр) |
|
|
|||
|
Тема: 11. Будова слова. Значення та роль значущих частин слова. |
|
|
|||
67 |
Значущі частини слова. Склад слова. (с.56 підручника) |
|
|
|||
68 |
Скоромовка як фольклорний та літературний жанр. Роль та місце скоромовки у житті людини. |
|
|
|||
69 |
Правопис значущих частин слова у слові. |
|
|
|||
70 |
Робота з дитячою книжкою твір Лесі Ворониної “Слон Ґудзик і вогняна квітка” (стор.137-141) |
|
|
|||
71 |
Слова у яких спільний корінь-спільнокориневі. Близькі за значенням слова – синоніми. Продовжити читати твір Лесі Ворониної “Слон Ґудзик і вогняна квітка” (с.142-143) |
|
|
|||
72 |
Чергування голосних та приголосних під час зміни форми слова. (с.60 підручника) |
|
|
|||
73 |
Закріплення знань умінь та навичок з тем 9 та 10. Діагностувальна робота. Усний твір |
|
|
|||
|
Тема: 12. Алгоритм визначення значущих частин у слові. |
|
|
|||
74 |
Закінчення. Основа. Корінь. (с.61 підручника) |
|
|
|||
75 |
Розвиток зв’язного мовлення Створення вітальної листівки до Дня матері. Порівняння текстів-розповідей і текстів-описів |
|
|
|||
76 |
Закінчення. Основа. Корінь. Передання інформації. Виразне читання вголос вірша Мар’яни Савки “Чорний пан” (с.89 хрестоматії) |
|
|
|||
77 |
Передання інформації. Лист. Способи передання інформації.(с.62 підручника) |
|
|
|||
78 |
Добір спільнокореневих слів. Вірш Ліни Костенко “Сонце сипле квіти” “Писанка” за З. Мензатюк. |
|
|
|||
79 |
Добір споріднених слів. Закріплення. (стор.64підр) |
|
|
|||
80 |
Робота з дитячою книжкою Виразне читання вірша Мар’яни Савки “Чотири міхи для бобрихи” Порядок визначення частин слова. Самоперевірка. (с.65 підручника) |
|
|
|||
|
Розділ 9 Усе пов’язане з усім. Тема: 13 Співвідношення звуків і букв. Склад як вимовна одиниця. Алфавіт. |
|
|
|||
81 |
Голосні та приголосні звуки. Позначення звуків буквами. (с.67 підручника) |
|
|
|||
82 |
Обговорення теми “Усе пов’язане з усім ” за малюнком (с.66 підручника) Прочитати Оксана Лущевська “Про кита”, ”Черепашенята”(с.21-23 хрестоматія) |
|
|
|||
83 |
Лексичні та орфографічні мовні норми. (с.68 підручника) |
|
|
|||
84 |
Дотримання мовних норм. Алфавіт. Аналіз та пошук інформації. (с.69 підручника) |
|
|
|||
85 |
Розвиток зв’язного мовлення Упорядкування тексту казки Ю. Ярмиша «Дванадцятиголовий дракончик» відповідно до послідовності подій |
|
|
|||
86 |
Слова переносяться з рядка в рядок за складами. (ст.70підр.). Опрацювання творів Любові Відутої “Сорока й горіх”,” Їжаки -кравці”(с.62-63 підручника). Вивчення вірша напам’ять |
|
|
|||
87 |
Голосний звук у слові. Анатолій Костецький “Крилате насіння”(с.71 підручника) |
|
|
|||
88 |
Мої навчальні досягнення. Діагностувальна робота. Диктант |
|
|
|||
|
Тема: 14. Одиниці мови: слово, речення, текст. |
|
|
|||
89 |
Слова. Значення слів.(с.72 підручника) |
|
|
|||
90 |
Робота з дитячою книжкою Виразне читання віршів Григорія Фальковича “Примостився міст до міста”,”Загадка про того, хто ходить пішки”,”Все,що звечора наснилося” |
|
|
|||
91 |
Слова, протилежні за значенням-антоніми. (с.74 підручника) |
|
|
|||
92 |
Речення як синтаксична одиниця мови. Поділ речень. (стор.75-76). |
|
|
|||
|
Тема: 15 Монологічне та діалогічне мовлення. |
|
|
|||
93 |
Монологічне мовлення як спосіб комунікації. (с.77 підручника) Повторення вивченого. |
|
|
|||
94 |
Діалогічне мовлення. Засоби невербальної комунікації (стор.78-79)Повторення вивченого. |
|
|
|||
95 |
Розвиток зв’язного мовлення Створення зв’язної розповіді «Мрії про літні канікули»
|
|
|
|||
Очікувані результати:
Розділ 5. Вартість і цінність.
Змістова лінія “Взаємодіємо усно”:
•використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації
•сприймає монологічне висловлення (казки, розповіді, вірші, інструкції до виконання завдань тощо) з конкретною метою
•розповідає про те, що його/її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова
•поповнює власний словниковий запас
•підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення
•пояснює значущість уважного ставлення до інших та потребу подивитися на річ по-різному
Змістова лінія “Читаємо”:
•прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями
• читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання
•пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду
•пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами
•визначає послідовність подій у художньому тексті
•визначає тему і головну думку в тексті
•обирає тексти (книжки) для читання, може пояснити власний вибір;
•пояснює, з яких елементів складається книжка і яку інформацію вони передають
•описує обкладинки книжок, які подобаються
•прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями
• фантазує на основі прочитаного: придумує іншу кінцівку літературного твору, змінює місце подій, додає нових персонажів
•читає за ролями фрагменти літературного твору
•ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння
•висловлює думку про те, як факти, ідеї прочитаного можуть допомогти в конкретних життєвих ситуаціях
Змістова лінія “Взаємодіємо письмово”:
•записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються
•створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами
• удосконалює з допомогою вчителя/вчительки власний текст (лексика, будова речення, форми слова)
•відновлює деформований текст
•знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів
•обмінюється елементарними письмовими повідомленнями (записка, лист, вітальна листівка)
•створює прості тексти за допомогою цифрових пристроїв (питання, вибачення, подяка, побажання, прохання, поздоровлення, запрошення, порада, згода, відмова тощо)
Змістова лінія “Досліджуємо мовлення”:
•знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів
•аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки)
•творить власні художні тексти малих жанрів (загадки, лічилки, мирилки тощо) на основі відомих
• знаходить у мовленні персонажа слова, які його вирізняють з-посеред інших персонажів;
Змістова лінія “Досліджуємо медіа”:
•визначає, кому і для чого призначений медіатекст
•висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікси, дитячі журнали, реклама тощо)
•визначає тему і головну думку простих візуальних медіатекстів
•створює прості візуальні медіапродукти (фото, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/вчительки, зважає на мету й аудиторію.
Змістова лінія “Театралізуємо”:
•Дитина використовує голос і мову тіла (міміку, жести, рухи) для відтворення емоцій персонажів казок, байок тощо;
•обговорює враження від інсценування з позиції глядача, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації відповідають ролі ;
•описує власні почуття від виконання ролі з позиції учасника інсценування, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації допомагали створювати образ .
Розділ 6 Хочу, можу, треба.
Змістова лінія “Взаємодіємо усно”:
•передає інформацію в таблицях, схемах із допомогою вчителя/вчительки
•розповідає про те, що його/її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова
•підтримує аргументами власні думки або спростовує їх
•поповнює власний словниковий запас
•розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого
•підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення
•пояснює значущість уважного ставлення до інших та потребу подивитися на річ по-різному
Змістова лінія “Читаємо”:
•прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями
• читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання
•розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного
•пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами
• визначає графічні елементи тексту, досліджує зв’язок між ними
•малює або добирає ілюстрації до художнього тексту, створює аплікації, ліпить (наприклад, персонажів казок тощо)
•визначає послідовність подій у художньому тексті
•пояснює зв’язок між окремими повідомленнями в тексті
•визначає тему і головну думку в тексті
•досліджує особливості казки, вірша, оповідання, загадки, скоромовки, забавлянки тощо
•обирає тексти (книжки) для читання, може пояснити власний вибір;
•пояснює, з яких елементів складається книжка і яку інформацію вони передають
•добирає потрібну інформацію із графічного тексту (таблиці, графіки, схеми)
•фантазує на основі прочитаного: придумує іншу кінцівку літературного твору, змінює місце подій, додає нових персонажів
•читає за ролями фрагменти літературного твору
•обирає, до кого з дорослих можна звернутися за підтвердженням правдивості прочитаної інформації
Змістова лінія “Взаємодіємо письмово”:
•записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються
•перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх
• удосконалює з допомогою вчителя/вчительки власний текст (лексика, будова речення, форми слова)
•відновлює деформований текст
•обирає для написання висловлення відповідне оформлення
•обмінюється елементарними письмовими повідомленнями (записка, лист, вітальна листівка)
Змістова лінія “Досліджуємо мовлення”:
•знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів
• аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки)
•творить власні художні тексти малих жанрів (загадки, лічилки, мирилки тощо) на основі відомих
•знаходить у мовленні персонажа слова, які його вирізняють з-посеред інших персонажів;
Змістова лінія “Досліджуємо медіа”:
•визначає, кому і для чого призначений медіатекст
•висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікси, дитячі журнали, реклама тощо)
•визначає тему і головну думку простих візуальних медіатекстів
•створює прості візуальні медіапродукти (фото, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/вчительки, зважає на мету й аудиторію.
Змістова лінія “Театралізуємо”:
•Дитина використовує голос і мову тіла (міміку, жести, рухи) для відтворення емоцій персонажів казок, байок тощо;
•імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліки персонажів казок, віршів, народних пісень тощо ;
•описує власні почуття від виконання ролі з позиції учасника інсценування, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації допомагали створювати образ .
Розділ 7 Ідеї – винаходи-відкриття
Змістова лінія “Взаємодіємо усно”:
•Дитина гарно сприймає усні репліки й доречно реагує на інформацію в діалозі
•перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації
•розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні
•ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації
•обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила
•пояснює на основі власного досвіду, чому певна інформація зацікавила
•висловлює думку про те, що подобається в почутому, а що — ні
•обґрунтовує свої вподобання
•підтримує та ініціює діалоги на теми, якими цікавиться
•розповідає про те, що його/її вразило, схвилювало; переповідає події з власного життя, правильно вимовляючи й ставлячи наголоси в загальновживаних словах
•розповідає про власні почуття та емоції від почутого та побаченого
•подає інформацію в таблицях, схемах із допомогою вчителя/вчительки
Змістова лінія “Читаємо”:
•Дитина описує обкладинки книжок, які подобаються
•добирає тексти на запропоновану тему
•ставить запитання за змістом тексту для уточнення його змісту
•розповідає, про що йдеться в тексті, відповідає на запитання за змістом прочитаного
•прогнозує зміст тексту за заголовком та ілюстраціями
•визначає послідовність подій у художньому тексті
•розповідає про вчинки улюблених персонажів
•словесно моделює власну поведінку на прикладі дій персонажів
•пояснює вчинки персонажів, орієнтуючись у змісті тексту та спираючись на власний досвід
•розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту
•уявляє почуття та емоції персонажів твору і зіставляє їх із власним емоційно-чуттєвим досвідом
•читає за ролями фрагменти літературного твору
•Дитина описує обкладинки книжок, які подобаються
•добирає тексти на запропоновану тему
•ставить запитання за змістом тексту для уточнення його змісту
•розповідає, про що йдеться в тексті, відповідає на запитання за змістом прочитаного
•прогнозує зміст тексту за заголовком та ілюстраціями
•визначає послідовність подій у художньому тексті
•розповідає про вчинки улюблених персонажів
•словесно моделює власну поведінку на прикладі дій персонажів
•пояснює вчинки персонажів, орієнтуючись у змісті тексту та спираючись на власний досвід
•розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту
•уявляє почуття та емоції персонажів твору і зіставляє їх із власним емоційно-чуттєвим досвідом
•фантазує на основі прочитаного: придумує іншу кінцівку літературного твору, змінює місце подій, додає нових персонажів
•читає за ролями фрагменти літературного твору
Змістова лінія “Взаємодіємо письмово”:
•Дитина створює елементарні письмові повідомлення (записка, лист, вітальна листівка) та обмінюється ними зі знайомими
•обирає відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо) для невеличкого тексту
•вигадує нові слова на основі запропонованих (замінює звуки, послідовність складів, замінює і об’єднує частини слова)
•створює невеликі тексти на добре відомі теми, записує їх розбірливо, прописними літерами
•записує окремі слова, які пишуться так, як вимовляються, та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі
•перевіряє, чи є в написаному тексті помилки, виправляє їх
•удосконалює з допомогою вчителя/вчительки власний текст (лексика, будова речення, форми слова)
Змістова лінія “Досліджуємо медіа”:
•Дитина висловлює власні думки та описує свої почуття з приводу почутих/переглянутих медіапродуктів (світлини, мультфільми, комп’ютерні ігри, реклама тощо)
•висловлює власні думки і розповідає про свої почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікси, дитячі журнали, реклама тощо)
•створює з допомогою вчителя/вчительки прості візуальні медіапродукти (світлина, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо), зважає на мету й на аудиторію
•обговорює зміст і форму простого медіатексту (світлина, фотоколаж, листівка, мультфільм), виявляє (з допомогою вчителя/вчительки) очевидні ідеї у простих медіатекстах
Змістова лінія “Досліджуємо мовлення”:
•Дитина створює власні художні тексти малих жанрів (загадки, лічилки, мирилки тощо) на основі відомих
•аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки)
•обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості/м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних місцях слова, подовжених приголосних звуків
Змістова лінія “Театралізуємо”:
•Дитина використовує голос і мову тіла (міміку, жести, рухи) для відтворення емоцій персонажів казок, байок тощо
•імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліки персонажів казок, віршів, народних пісень тощо
•обговорює враження від інсценування з позиції глядача, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації відповідають ролі
•описує власні почуття від виконання ролі з позиції учасника інсценування, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації допомагали створювати образ
Розділ 8. Рух і час
Змістова лінія “Взаємодіємо усно”:
•Дитина гарно сприймає усні репліки й доречно реагує на інформацію в діалозі
•перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації
•розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні
•ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації
•обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила
•пояснює на основі власного досвіду, чому певна інформація зацікавила
•висловлює думку про те, що подобається в почутому, а що — ні
•обґрунтовує свої вподобання
•підтримує та ініціює діалоги на теми, якими цікавиться
•розповідає про те, що його/її вразило, схвилювало; переповідає події з власного життя, правильно вимовляючи й ставлячи наголоси в загальновживаних словах
•розповідає про власні почуття та емоції від почутого та побаченого
•подає інформацію в таблицях, схемах із допомогою вчителя/вчительки
Змістова лінія “Читаємо”:
•Дитина описує обкладинки книжок, які подобаються
•добирає тексти на запропоновану тему
•ставить запитання за змістом тексту для уточнення його змісту
•розповідає, про що йдеться в тексті, відповідає на запитання за змістом прочитаного
•прогнозує зміст тексту за заголовком та ілюстраціями
•визначає послідовність подій у художньому тексті
•розповідає про вчинки улюблених персонажів
•словесно моделює власну поведінку на прикладі дій персонажів
•пояснює вчинки персонажів, орієнтуючись у змісті тексту та спираючись на власний досвід
•розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту
•уявляє почуття та емоції персонажів твору і зіставляє їх із власним емоційно-чуттєвим досвідом
•читає за ролями фрагменти літературного твору
•Дитина описує обкладинки книжок, які подобаються
•добирає тексти на запропоновану тему
•ставить запитання за змістом тексту для уточнення його змісту
•розповідає, про що йдеться в тексті, відповідає на запитання за змістом прочитаного
•прогнозує зміст тексту за заголовком та ілюстраціями
•визначає послідовність подій у художньому тексті
•розповідає про вчинки улюблених персонажів
•словесно моделює власну поведінку на прикладі дій персонажів
•пояснює вчинки персонажів, орієнтуючись у змісті тексту та спираючись на власний досвід
•розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту
•уявляє почуття та емоції персонажів твору і зіставляє їх із власним емоційно-чуттєвим досвідом
•фантазує на основі прочитаного: придумує іншу кінцівку літературного твору, змінює місце подій, додає нових персонажів
•читає за ролями фрагменти літературного твору
Змістова лінія “Взаємодіємо письмово”:
•Дитина створює елементарні письмові повідомлення (записка, лист, вітальна листівка) та обмінюється ними зі знайомими
•обирає відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо) для невеличкого тексту
•вигадує нові слова на основі запропонованих (замінює звуки, послідовність складів, замінює і об’єднує частини слова)
•створює невеликі тексти на добре відомі теми, записує їх розбірливо, прописними літерами
•записує окремі слова, які пишуться так, як вимовляються, та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі
•перевіряє, чи є в написаному тексті помилки, виправляє їх
•удосконалює з допомогою вчителя/вчительки власний текст (лексика, будова речення, форми слова)
Змістова лінія “Досліджуємо медіа”:
•Дитина висловлює власні думки та описує свої почуття з приводу почутих/переглянутих медіапродуктів (світлини, мультфільми, комп’ютерні ігри, реклама тощо)
•висловлює власні думки і розповідає про свої почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікси, дитячі журнали, реклама тощо)
•створює з допомогою вчителя/вчительки прості візуальні медіапродукти (світлина, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо), зважає на мету й на аудиторію
•обговорює зміст і форму простого медіатексту (світлина, фотоколаж, листівка, мультфільм), виявляє (з допомогою вчителя/вчительки) очевидні ідеї у простих медіатекстах
Змістова лінія “Досліджуємо мовлення”:
•Дитина створює власні художні тексти малих жанрів (загадки, лічилки, мирилки тощо) на основі відомих
•аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки)
•обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості/м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних місцях слова, подовжених приголосних звуків
Змістова лінія “Театралізуємо”:
•Дитина використовує голос і мову тіла (міміку, жести, рухи) для відтворення емоцій персонажів казок, байок тощо
•імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліки персонажів казок, віршів, народних пісень тощо
•обговорює враження від інсценування з позиції глядача, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації відповідають ролі
•описує власні почуття від виконання ролі з позиції учасника інсценування, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації допомагали створювати образ
Розділ 9 Усе пов’язане з усім.
Змістова лінія “Взаємодіємо усно”:
•Дитина гарно сприймає усні репліки й доречно реагує на інформацію в діалозі (погоджується чи не погоджується, виконує певні дії за проханням чи відповідно до інструкції) ;
•перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації ;
•розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні ;
•ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації ;
•обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила
•пояснює на основі власного досвіду, чому певна інформація зацікавила ;
•висловлює думку про те, що подобається в почутому, а що — ні ;
•обґрунтовує свої вподобання ;
•підтримує та ініціює діалоги на теми, якими цікавиться ;
•розповідає про те, що його/її вразило, схвилювало; переповідає події з власного життя, правильно вимовляючи й ставлячи наголоси в загальновживаних словах ;
•розповідає про власні почуття та емоції від почутого та побаченого ;
Змістова лінія “Читаємо”:
•Дитина описує обкладинки книжок, які подобаються
•добирає тексти на запропоновану тему;
•ставить запитання за змістом тексту для уточнення його зміст;
•розповідає, про що йдеться в тексті, відповідає на запитання за змістом прочитаного
•прогнозує зміст тексту за заголовком та ілюстраціями ;
•визначає послідовність подій у художньому тексті
•розповідає про вчинки улюблених персонажів ;
•словесно моделює власну поведінку на прикладі дій персонажів;
•пояснює вчинки персонажів, орієнтуючись у змісті тексту та спираючись на власний досвід
•розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту
•уявляє почуття та емоції персонажів твору і зіставляє їх із власним емоційно-чуттєвим досвідом
•читає за ролями фрагменти літературного твору
Змістова лінія “Взаємодіємо письмово”:
•Дитина створює невеликі тексти на добре відомі теми, записує їх розбірливо, прописними літерами;
•записує окремі слова, які пишуться так, як вимовляються, та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі ;
•перевіряє, чи є в написаному тексті помилки, виправляє їх ;
•удосконалює з допомогою вчителя/вчительки власний текст (лексика, будова речення, форми слова)
Змістова лінія “Досліджуємо мовлення”:
•Дитина аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки)
•обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості/м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних місцях слова, подовжених приголосних звуків
Змістова лінія “Досліджуємо медіа”:
•Дитина висловлює власні думки та описує свої почуття з приводу почутих/переглянутих медіапродуктів (світлини, мультфільми, комп’ютерні ігри, реклама тощо) ;
•створює з допомогою вчителя/вчительки прості візуальні медіапродукти (світлина, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо), зважає на мету й на аудиторію
Змістова лінія “Театралізуємо”:
•Дитина використовує голос і мову тіла (міміку, жести, рухи) для відтворення емоцій персонажів казок, байок тощо ;
•обговорює враження від інсценування з позиції глядача, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації відповідають ролі;
•описує власні почуття від виконання ролі з позиції учасника інсценування, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації допомагали створювати образ