Віднімання суми від числа

Про матеріал
Урок математики з використанням інтерактивних технологій, розрахований на учнів 2 класу, які навчаються за програмою "Росток"
Перегляд файлу

                

 

      Тема: Віднімання суми від числа

      Мета: ознайомлення з правилами віднімання суми від числа, повторення властивостей додавання, визначення порядку дій у виразах, удосконалення обчислювальних навичок, розвиток логічного мислення, уваги, виховання до народних зимових свят.

       Обладнання: сигнальні картки, таблиці для усного рахунку, таблиці з текстами завдань та схемами задач, плакат «Ялинка»,

 

                                                Хід уроку

 

І Організаційний момент

  • Чим незвичайний сьогоднішній урок? Він співпав з чарівним, казковим святом – Днем Святого Миколая. Тож ми вітаємо усіх присутніх. (Читання віршів учнями класу)

 

                          Хай Миколай у вишиванці

                          Розбудить подарунком вранці

                          І принесе у кожну хату

                          Добробут, радості багато!

 

                          Розбудить приспані надії,

                          Зернятко щастя хай посіє,

                          Зігріє гумором, любов’ю

                          І принесе усім здоров’я!

 

ІІ Перевірка домашнього завдання

  1. Виконання індивідуальних завдань біля дошки:
  1. Розв’язати рівняння: х+9-21-13+24=30       (х=31)
  2. Визначити порядок операцій: d+(a+b-c)-(d+c)-b
  3. Знайти значення виразу: 801-(297+136)-193       (75)
  1. Перевірка виконаних вдома виразів:

(98+160)+(40+2)=(98+2)+(160+40)=300

(386+17)+14=(386+14)+17=417

(592+27)+95+8+5=(592+8)+(95+5)+27=727

11+(9+3)+801=(11+9)+801+3=824

 

 

 

 

 

 

 

 

- Назвати вираз, значення якого - найменше;

- Назвати вираз, значення якого – найбільше;

- Значення виразу має однакову кількість сотен та одиниць4

- Значення якого – кругле число.

- Яку властивість додавання ви використовували?

                  Учні классу усно опитують учнів біля дошки

- За кожне правильно зроблене завдання ви отримуєте сніжинку.

         

ІІІ Актуалізація опорних знань

  1. Каліграфічна хвилинка

Повторення написання цифр 0, 5, 7

- Записати подані числа, збільшивши їх на 30:

                          720,  540,  747,  725,  740,  520

- Прочитати числа в порядку зростання, скласти слово з відповідних букв:

 

                          750   570   777   755   770   550

                            З       І       О      Д      В       Р

- Яке слово отримали? (Різдво). Що ви знаєте про це свято?

           

    

           2.Усний рахунок за таблицями:

  1. Назвати трикутник, який має найменший периметр (АМК);

Яку властивість додавання ви використовували?

  1. Назвіть на малюнку прямі, які є перпендикулярними (а і с)
  2. Зробити обчислення за ланцюжком:

17+4+13-10+8=     ( 32 )

х+33-11+2+9=40   ( х=7 )

  1. Обчислити значення виразу: (98+115)+(5+2)
  2. Порівняти вирази:

467+796….467+799

920-86….920-76

98+54….54+98

                         - Які властивості додавання ви використали?

 

 

 

 

 

ІV Вивчення теми уроку

  1. Опрацювання №1 стор.47 ( Л. Г. Петерсон «Математика» 2кл.)

Порівняння виразів a-(b+c)=d   та   a-b-c=d

Висновок: a-(b+c)= a-b-c

Вивчення правила с.47

 

    

  1. Колективне розв’язання задачі №2 с.47
  • Який спосіб розв’язання зручніший?
  • Яке правило потрібно використати?
  • У яких ще випадках можна застосовувати це правило?
  •  

 

  1. Обчислення виразів зручним способом:

136-(36+7)=136-36-7=93

216-93-7=216-(93+7)=116

247-(80+47)=247-47-80=120

 

                                             Фізкультхвилинка

                                          Гра «Більше-менше»

    

  1. Самостійне виконання завдань за вибором:

І варіант: 859-(100+59);

ІІ варіант: 148-95-5;

ІІІ варіант: 36-17-3

 

 

  1. Робота в парах: визначити порядок дій у поданому виразі і перевірити правильність виконання у сусіда по парті

      a+(b+c-d)+(a-d)-b

-Яке правило ви використали?

 

 

  1. «Бліц – турнір»

 

  • Складіть і запишіть буквені вирази для розв’язання поданих задач:

 

 

 

 

 

 

 

  1.   1.  2-А клас виготовив  – а ялинкових прикрас, 2-Б клас- b, а 2-В – с  прикрас. Скільки  прикрас всього виготовили три класи разом?

                                           

2.У І подарунку – а цукерок, а у ІІ – на с цукерок більше. Скільки  цукерок  у двох подарунках разом?

 

3.Святий Миколай приніс до 2-А класу – а шоколадок з родзинками   і  с  шоколадок з горіхами.Учні дружно з’їли – b шоколадок. Скільки шоколадок залишилось?

 

4.Дід Мороз приніс до школи – а подарунків. У 2-А класі він подарував – b подарунків, а у 2-Б – с подарунків. Скільки подарунків залишилось?

 

 

  7.     Яка з задач підходить до теми нашого уроку?

          Яка з запропонованих схем відповідає цій задачі?

                    ( Див. мільтімедійний додаток)

          Складіть, будь ласка, задачу за поданою схемою.

          Запис виразу до складеної задачі.

 

8      Гра «Так чи ні»

 

             6 м 15 дм = 75 дм

             306 = 3дес. 6 сот/

             64 + 89 = 89 + 64

             897 – 56 < 859 – 52

             Р квадрата = а + b + c

 

9. Робота в групах

    Гра «Хто швидше?»

   

    Знайти значення виразу, по черзі обчислюючи по одній дії:

 

   30 – 7 + 11 – 20 + 15                ( = 29 )

 

 

 

 

 

 

V Підсумок уроку

 

  • Що нового ви сьогодні дізнались?
  • Що обов’язково потрібно запам’ятати?
  • Що найбільше сподобалось?
  • Підрахуйте сніжинки, які ви отримали за урок. Скільки їх вийшло? Уявіть собі, що таку оцінку ви можете отримати.
  • Хто з вас задоволений своєю роботою, підніміть зелену картку. Хто незадоволений – червону. Учні, які працювали найкраще, мають зірочки. Я пропоную їм на згадку про сьогоднішній урок прикрасити своїми зірочками нашу ялинку. Ми побачимо, скільки учнів гарно працювало та підготуємось до зустрічі Нового року.
  • Ми дякуємо усім за увагу та вітаємо з наступаючим Новим роком!
  •  

 

 

 

            

   

          

 

 

 

 

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  

         Методичний кабінет відділу освіти Конотопської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Віднімання суми від числа

 

 

 

 

 

 

 

                                                               План – конспект уроку математики

                                                               у 2 класі за програмою «Росток»

                                                               вчителя вищої категорії

                                                               Конотопської загальноосвітньої

                                                               І – ІІІ ступенів школи №5

                                                               Пагрець Світлани Аркадіївни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                          Конотоп

                                                              2020

 

                                             

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 січня 2023
Переглядів
350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку