12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

«Збірка вправ з використанням балансувальної дошки Більгоу в корекційно-логопедичному процесі»

Про матеріал
В цьому методичному посібнику розміщені матеріали, які допоможуть ознайомитися педагогам та батькам з вправами, які показано проводити при наступних станах: загальне недорозвинення мовлення різного ступеня тяжкості; проблема дисграфии або дислексії; затримка психічного розвитку; синдром дефіциту уваги та гіперактивності; аутизм та інші стани аутичного спектру; алалія; логоневроз (заїкуватість); відставання в розвитку моторики та координації; недосконалість роботи вестибулярного апарату; порушення поведінки; незібраність, підвищене відволікання; порушення опорно-рухового апарату; проблеми з навчанням. Результати занять на балансувальній дошці Більгоу: поліпшується моторно-зорова координація; рухові та інтелектуальні здібності дитини синхронізуються; поліпшується концентрація уваги; розвиток просторової уяви; підвищення рівня інтелекту.
Перегляд файлу

Комунальний спеціальний дошкільний навчальний заклад №151

Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

«Збірка вправ з використанням балансувальної дошки Більгоу в корекційно-логопедичному процесі»

 

 

 

м. Кривий Ріг

 

Методичний посібник

м. Кривий Ріг. 2019 р.

 

 

 

 

В цьому методичному посібнику розміщені матеріали, які допоможуть ознайомитися педагогам та батькам з вправами, які показано проводити при наступних станах: загальне недорозвинення мовлення різного ступеня тяжкості; проблема дисграфии або дислексії; затримка психічного розвитку; синдром дефіциту уваги та гіперактивності; аутизм та інші стани аутичного спектру; алалія; логоневроз (заїкуватість); відставання в розвитку моторики та координації; недосконалість роботи вестибулярного апарату; порушення поведінки; незібраність, підвищене відволікання; порушення опорно-рухового апарату; проблеми з навчанням.

Результати занять на балансувальній дошці Більгоу: поліпшується моторно-зорова координація; рухові та інтелектуальні здібності дитини синхронізуються; поліпшується концентрація уваги; розвиток просторової уяви; підвищення рівня інтелекту.

 

 

Укладач:

Герасимова Ю.А. вчитель-дефектолог

КСДНЗ №151 КМР

 

 

 

 

 

 

Зміст

 

 

Вступ                                                                                 4

 1.  Вправи на розвиток еквілібристичної реакції         5                                                                                                                     

 2.  Вправи з мішечками                                                  17

 3.  Вправи з м'ячами та мішечки.                                   24

 4.  Вправи з м'ячиком - маятником.                               38

 5.  Вправи з кольоровою планкою.                                43

 6.   Бібліографія                                                               47                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                

 

 

 

 

 

 

Вступ

Раніше вважалося, що мозжечок, частина головного мозку, відповідає в основному за функції вестибулярного апарату і допомагає підтримувати баланс тіла. Завдяки йому ми не падаємо в процесі ходьби. Однак сучасна нейропсихологія стверджує: мозжечок пов'язаний з усіма структурами нашої нервової системи. Він бере участь в інтелектуальному, мовленнєвому і емоційному розвитку дитини.

Фахівці стверджують, що мозжечкова «гімнастика» також допомагає збільшити ефект будь-яких корекційних курсів: логопедичних, дефектологічних, занять з психологом і т. д. Сам Більгоу відзначав, що після 15 хвилин занять можна бачити спочатку короткочасний, потім все більш стійкий ефект в поліпшенні концентрації уваги, швидкості мислення, самоконтролі.

Перш ніж приступити до вправ на балансувальній дошці, ми частину вправ з м'ячем і мішечком відпрацьовували на рівній поверхні. Ми описали вправи, які використовували з варіативністю застосування їх в корекційно-логопедичній роботі. Робота будується за етапами з поступовим ускладненням вправ.

Розвиток реакції рівноваги на балансувальній дошці можна починати з відпрацювання стояння на четвереньках і при тренуванні функцій сидіння – це підготовчі вправи, які виробляють вертикальну позу, допомагають в оволодінні навичками самостійного сидіння і захисну реакцію рук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправи на розвиток еквілібристичної реакції

 

  1. Залізти і злізти з дошки: а) спереду; в) ззаду; з) з обох сторін.

 

Картинки по запросу учимся вставать на балансировочную доску бильгоу

 

  1. Можна використовувати орто-пазли, наприклад, пройти по доріжці до дошки, залізти на дошку, виконати вправу, зійти і повернутися по масажній доріжці до необхідного місця.

 

 

Картинки по запросу дети на орто пазлах

 

 

 

  1. Дитина в положенні сидячи «по - турецьки». Розгойдуючи дошку попросити дитину втримати рівновагу.

 

Картинки по запросу ребенок сидит по-турецки на  балансировочной доске

 

 

  1. Дитина в положенні сидячи на дошці. Вправи для рук - імітація плавання. Можна двома руками по черзі.

 

Картинки по запросу ребенок сидит на доске бильгоу

 

 

  1. Обертальні рухи руками, двома відразу і по черзі.

 

 

Картинки по запросу ребенок имитирует плавание на доске бильгоу

 

 

Картинки по запросу вправи на міжпівкульну взаємодію

 

 

  1. Можна використовувати вправи на міжпівкульну взаємодію, наприклад, правою рукою узятися за ліве вухо, а лівою рукою взятися за праве плече і т. д.

 

 

 

Картинки по запросу вправи на міжпівкульну взаємодію

  1. Стоячи на дошці, тримати перед собою паличку, зробити вдих і на видиху починати прокатувати паличку між долонями, вимовляючи поставлений звук.

 

Картинки по запросу ребенок стоя на доске бильгоу катает палочку в руках

 

 

C:\Users\Lenovo\Desktop\фото детей\viber image 2019-02-12 , 21.04.26.jpg

  1. Стоячи на дошці, перенести центр ваги на ліву ногу, вимовляти склад, потім на праву ногу, вимовляти інший склад або повторити цей же.

 

 

 

 

  1. Стоячи на дошці, нахилитися вперед, взяти м'яч, мішечок.

 

 

Картинки по запросу балансировочная доска бильгоу

 

C:\Users\Lenovo\Desktop\фото детей\viber image 2019-02-12 , 21.04.27.jpg

  1. Розташувати м'ячі попереду і з боків від дошки, попросити нахилившись, взяти в руки м'яч певного кольору.

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу разноцветніе мячи

 

 

 

 

 

 

 

  1. Взятися руками за кінці гімнастичної палиці. Піднявши руки вгору, вимовляти склад, наприклад, «Ра», опустити руки, вимовити «Ри». Далі руки зігнуті в ліктях, палиця розташована на рівні живота, повернутися вліво, витягнути руки і вимовити склад «Ру», повернутися в початкове положення, аналогічну дію виконати, повернувшись вправо і вимовити склад «Ро».

 

 

 

Картинки по запросу коррекционная работа с балансировочная доска бильгоу

 

Потім використовуються різної ваги мішечки – від легкого до важкого.

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу доска бильгоу и разноцветніе мячи

 

 

 

Вправи з мішечками

  1. Спочатку стоячи на дошці, обмацували мішечок, здогадуючись, що всередині.

 

Картинки по запросу коррекционная работа с балансировочная доска бильгоу

 

 

  1. Потім перекладати один мішечок з руки на руку, над головою, спереду під колінами.

 

Похожее изображение

C:\Users\Lenovo\Desktop\фото детей\viber image 2019-02-12 , 21.04.2.jpg

  1. Взяти мішечок в праву руку, відвести спочатку в одну, потім в іншу сторону, вимовити склад з автоматизованим звуком, потім, перекласти в праву руку мішечок, підняти руку вгору і вимовити наступний склад, аналогічні маніпуляції з лівою рукою, далі, тримати мішечок двома руками, вимовити склад і витягнути руки перед собою.

 

 

 

Картинки по запросу коррекционная работа с балансировочная доска бильгоу

 

 

 

  1. Підкидувати та ловити один мішечок з хлопками.

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

  1. Підкидати та ловити два мішечки, з перекладанням з руки на руку та інші вправи.

 

Картинки по запросу упражнения с мешочками на балансировочной доске бильгоу

  1. Кидати мішечки і м'ячик в мішень на стіні і на підлозі.

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу балансировочная доска бильгоу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Кидати мішечок з відхиленням вліво / вправо, називати слово, попросити повернути мішечок і повторити слово. Цю ж вправу можна виконати з м'ячиком.

 

Картинки по запросу балансировочная доска бильгоу

 

 

У цих вправах спочатку використовували мішечки однієї ваги, потім різної.

Вправи з м'ячами. Можна використовувати і мішечки.

  1. Підкидувати м'яч та ловити його, називаючи звук, який автоматизується.

 

Похожее изображение

 

 

  1. Підкидати м'яч, хлопнути в долоні, назвати склад / слово на заданий звук, зловити м'яч.

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

  1. Ударами м'яча об підлогу, дошку, стіну, називати слово, ділити його на склади, ловити м'яч обома (однією) руками.

 

 

 

Картинки по запросу упражнения с мячиками на балансировочной доске бильгоу

 

 

 

 

  1. Бити по м'ячу об підлогу однією рукою, ловити іншою, при цьому називати слова або склади на звук, який автоматизується.

 

 

 

Картинки по запросу упражнения с мячиками на балансировочной доске бильгоу

 

 

 

 

  1. Потрапити в мішень з геометричних фігур, наприклад, потрапити тільки не в зелені фігури, або тільки не в трикутники. Можна розмістити картинки з звуком, який автоматизуються на дошці та попросити потрапити м’ячиком в ті картинки, в назві яких звук «Р» знаходиться на початку слова.

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Потрапити м'ячиком в цифру на дошці з цифрою відповідної кількості складів в слові.

 

 

 

Картинки по запросу коррекционная работа с балансировочная доска бильгоу

 

  1. Розповідь віршованих текстів чи чистоговорок під ритм ударів м'яча.

 

Картинки по запросу упражнения с мячиками на балансировочной доске бильгоу

  1. Здійснювати масаж кистей рук, стоячи на дошці, як масажними кульками, так і кулями Су-Джок і кільцями з цього ж набору, промовляючи різні вірші.

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Одночасне використання артикуляційних вправ на зміну артикуляційних позицій і розгойдування дошки.

 

 

 

 

Картинки по запросу артикуляционніе упражнения

 

 

 

  1. Придумування слів як на лексичну тему, так і на звук, який закріплюється, потрапляємо кільцями на штатив, або м'ячиком в відерце, кошик.

 

C:\Users\Lenovo\Desktop\фото детей\viber image 2019-02-12 , 21.04.24.jpg

C:\Users\Lenovo\Desktop\фото детей\viber image 2019-02-12 , 21.04.25.jpg

  1. Потрапити м'ячиком в різні кошики при роботі на диференціацію звуків, звуковому аналізі.

 

 

 

 

 

Картинки по запросу упражнения с мячами на балансировочной доске бильгоу

 

 

  1. Потрапити м'ячиком в квадрат відповідній позиції звуку в слові (початок / середина / кінець).

 

 

 

Картинки по запросу упражнения с мячами на балансировочной доске бильгоу

 

 

 

 

 

 

  1. Співвідношення першого звуку слова з назвою кольору, використовуємо підлогову дошку.

 

 

 

 

 

Картинки по запросу упражнения на балансировочной доске бильгоу

 

 

 

  1. «Повтори малюнок». Дана вправа тренує зорову пам'ять і увагу. Пропонується схема малюнка, повторити її ударами м'яча по геометричних фігурах на дошці.
  2. Відбиття м'яча лівою / правою рукою, називаючи слово з звуком, який закріплюється, або направити роботу на словозміну, або узгодження іменників з числівниками.
  3. Перехресний напрямок м'яча один одному, тобто дитині кидаєте м'яч лівою рукою в напрямку його правої руки, потім навпаки правою рукою кидаєте м'яч в напрямку лівої руки, проговорює мовний матеріал. Дитина повинна повернути вам м'яч точно так же.

 

Картинки по запросу упражнения на балансировочной доске бильгоу

 

Наступний етап: стоячи на дошці ловити і кидати м'ячик - маятник. У стелю вбили гачок, до нього прив'язали на тонкій мотузці гумовий мячик середнього розміру на відстані 1 м 30 см від підлоги.

Вправи з м'ячиком - маятником.

  1. Підкидати і ловити м'ячик лівою / правою руками.

 

 

 

 

 

Картинки по запросу упражнения с мячиком маятником на балансировочной доске бильгоу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підкидувати та ловити з хлопками.

 

 

Похожее изображение

 

  1. Підбивати (рух вгору) м'ячик розкритою долонею, як можна більшу кількість разів, однією рукою, іншою, по черзі.

 

Похожее изображение

  1. Відбивати м'ячик ракеткою, планкою.

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Кидати та ловити з дорослим різними руками, по черзі, з різної відстані.

 

 

 

 

Картинки по запросу доска бильгоу и разноцветніе мячи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправи з кольоровою планкою.

  1. Відбивати м'яч - маятник одним кольором, або різними за сигналом педагога.

 

Картинки по запросу коррекционная работа с балансировочная доска бильгоу

  1. Відбивати м'яч правим і лівим кінцем планки, або серединою.

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Відбивати м'яч планкою, намагаючись збити мішень, що стоїть на підставці.

 

 

 

 

Картинки по запросу коррекционная работа с балансировочная доска бильгоу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ці вправи також можна виконувати, закріплюючи мовний матеріал.

Незважаючи на те, що вся програма в цілому здається досить простим набором вправ, однак не варто забувати, що при цьому дитині треба намагатися постійно балансувати на дошці і не падати. Стимуляція базальних ганглій відбувається за рахунок багатозадачних вправ: спочатку на координацію рухів, а для дітей старшого віку - і в поєднанні зі звуковими, мовними вправами.

Ігрова фізкультура, корисна для розвитку дитини у всіх напрямках, в тому числі для розвитку мови, а також цікавого способу закріплення мовних навичок.

За допомогою даного методу ми можемо реалізувати поставлені корекційно-розвиваючі завдання, залучаючи в роботу різні системи аналізаторів, що дозволяють досягти бажаного результату.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бібліографія.

  1. Бистрова Г.А. «Логопедичні ігри і завдання». / Г.А. Бистрова, Э.А. Сизова, Т.А. Шуйська. – СПБ.: Каро, 2004.
  2. Лопатина Л.В. «Подолання мовних порушень у дошкільників». / Л.В.Лопатина, Н.В.Серебрякова. – СПБ.: Союз, 2001.
  3. «Методи обстеження мовлення дітей» / під ред Г.В. Чиркиної – М.: Аркти, 2003.
  4. «Мозжечкова стимуляція». – Режим доступу: http://psy37.ru/mozzhechkovaya-stimulyatsiya/
  5. «Мозжечкова стимуляція» (практика). – Режим доступу: http://tomatis-spb.ru
  6. Сиротюк А.Л. «Нейропсихологічні та психофізіологічні супроводи навчання» – М.: ТЦ «Сфера», 2003.

1

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
30 жовтня 2019
Переглядів
606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку