Тема : Розвиток мовлення дитини 5-6 років. Лексична тема:«Іграшки»

Про матеріал
Мета: уточнити з дітьми назви іграшок, способи гри з ними; навчити виділяти складові частини, форму, колір, матеріал; утворювати іменники родового відмінка, іменники зі зменшено-пестливими суфіксами, прикметники від іменників і погоджувати їх в роді з іменниками; складати описові розповіді з іграшок; розвивати зорову і слухову пам'ять; активізувати словник.
Перегляд файлу

Тема : Розвиток мовлення дитини 5-6 років «Іграшки»

Мета: уточнити з дітьми назви іграшок, способи гри з ними; навчити виділяти складові частини, форму, колір, матеріал; утворювати іменники родового відмінка, іменники зі зменшено-пестливими суфіксами, прикметники від іменників і погоджувати їх в роді з іменниками; складати описові розповіді з іграшок; розвивати зорову і слухову пам'ять; активізувати словник.

Обладнання: демонстраційний матеріал - таблиця на розвиток зорової уваги, картинно-графічний план по темі «Іграшки»; іграшки - м'яч, піраміда, машина, ведмідь, лялька.

                                       Хід заняття

 

1. Організаційний момент

 

- Сяде той, хто повторить за мною ланцюжок слів: лялька - м'яч - танк; матрьошка - собака - відро; машина - кубики - дзига; неваляшка - піраміда - мозаїка; доміно - лото - ракетка; велосипед - сопілка - самокат.

 

- Як ви думаєте, про що ми сьогодні будемо говорити на занятті? (про іграшки.)

Логопед загадує загадку:

 Круглий, гладкий і пузатий - Боляче б'ють його хлопці. Чому бідолаху б'ють? Тому що він надутий. Як ви думаєте, що це? (М'яч.)

 

Який він форми, якого кольору?

З якого матеріалу зроблений?

Як з ним можна грати?

 

2. Ігрова вправа «Який іграшки не вистачає?» (На розвиток зорової уваги)

матрьошка

пірамідка

м'яч

З яких частин складається пірамідка?

Яких квітів частини пірамідки?

З якого матеріалу вона зроблена?

Як з нею можна грати?

 

3. Ігрова вправа «Що змінилося?» (Між м'ячем і пірамідкою виставляється машина)

Уточнити, де знаходиться машина, використовуючи прийменники: за, перед, між, поруч, близько.

Логопед загадує загадку:

 Клишоногі ноги, Взимку він спить у барлозі. Як ти гадаєш, відповідай, Що це за звір? (Ведмідь.)

Що є у іграшкового ведмедя?

З якого матеріалу зроблений?

Який він?

Як з ним можна грати?

Логопед відкриває коробку і виставляє ляльку. (Питання аналогічні.)

 

4. Дидактичні ігри «Скажи ласкаво», «Порахуй» (за картками із зображенням іграшок)

 

5. Фізкультхвилинка

На великому килимі і в ряд - Діти марширують на місці,

Ляльки Таніни стоять - зупиняються,

Два ведмеді, Буратіно - зображують персонажів,

І веселий Чипполіно,

І кошеня, і слоненя.

Раз, два, три, чотири, п'ять - стрибають,

Разом ми підемо гуляти - марширують, йдуть з килима.

 

6.Складання  розповідей про іграшки по картинках

Що це?

З яких частин складається? ..

Якої форми? ..

Якого кольору?..

З якого матеріалу зроблена? ..

Як з нею можна грати? ..

 

7. Розповідь логопеда

Ви всі любите іграшки, граєте з ними, але ви, напевно, не знаєте, де виготовляють  іграшки. Їх виготовляють на фабриці іграшок дорослі люди. На фабриці є різні цехи і в кожному виготовляються різні іграшки з багатьох матеріалів. Ось м'яч, наприклад, роблять з гуми, піраміду - з дерева, лото - з паперу, ведмедика з тканини, яку називають плюшем, машини роблять із заліза або пластмаси. Ось скільки різних матеріалів треба, щоб зробити для вас іграшки. А потім художник спеціальними фарбами розфарбовує їх, і вони стають яскравими.

 

8. Підсумок заняття

Матеріал для закріплення

Закріпити узагальнююче поняття «іграшки». Вміти складати описові розповідь про іграшку, використовуючи їх назви, зовнішні ознаки і їх частини

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
1 березня 2023
Переглядів
587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку