Тема. Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.
Мета: розширювати і доповнювати знання учнів про творчість зарубіжних письменників, активізувати читацьку пам'ять; формувати в учнів уміння робити висновки і висловлювати судження на основі прочитаного; сприяти усвідомленню значимості в житті людини віри в позитив.
Тема. Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.
Мета: розширювати і доповнювати знання учнів про творчість зарубіжних письменників, активізувати читацьку пам'ять; формувати в учнів уміння робити висновки і висловлювати судження на основі прочитаного; сприяти усвідомленню значимості в житті людини віри в позитив.
Обладнання: висловлювання митців,опорні схеми, таблиці, ілюстрації до вору.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Війна випробовує сміливця,
Гнів - мудреця,
Нужда - друга.
Східна мудрість
І. Перевірка домашнього завдання.
Методичний коментар. План заздалегідь написаний на дошці і складений учителем. Пункти тану можуть бути проілюстровані дитячими малюнками.
На початку літа міс Полі Гарінгтон отримала лист, в якому повідомлялось, що її племінниця, ГІоліанна, залишилась сиротою, так як у неї померла мама, сестра міс Поллі, а потім тато, священик Джон Вітьєр, і просили взяти дівчинку на виховання.
Міс Поллі вважала своїм обов'язком забрати дівчинку до себе. Вона наказала своїй служниці Ненсі приготувати кімнату на горищі для Поліанни і зустріти дівчинку на станції. Ненсі так і зробила, хоча була дуже невдоволена тим, що дівчинку поселяють у кімнату на горищі, де було лише ліжко, стіл, стілець, голі стіни, підлога і вікна, а не в одній з розкішних кімнат великого будинку.
Методичний коментар. Таке завдання можна використати як індивідуальне:
дослідити, ніш упродовж тижня займалася Поліанна. Імовірні відповіді:
Оголошення результатів. Виставлення оцінок.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
1.. Робота за таблицею.
Проблемні запитання:
Порівняльна таблиця
Будинок міс Полі |
Кімната, |
Кімнатчина, |
Перед очима Поліанни |
... найбільше вона прагнула |
... не було нічого |
Крізь відчинені двері |
мила, |
... голі стіни обабіч; |
... меблі, обшиті атласом. |
прекрасна кімната, |
... кінці сходів - |
Ноги Поліанни потопали в |
повна фіранок, килимків та |
... дах спускався |
Обабіч сходів на стінах |
|
громадилося безліч |
... прекрасний будинок! |
|
...було спекотно й |
Учитель:
- Із п'ятої оповідки ми дізналися про чудову гру, гратися в яку її навчив батько. "Що це таке?" - запитаєте ви. І Поліанна відповість: " Гра в радість - це коли в будь-якій ситуації треба знайти щось таке, з чого можна порадіти". І тепер з'ясуємо, чи були ви уважними читачами.
«Вона рада, що я її покарала, і просить, «аби я не робила собі з цього клопоту».
Учитель. Спробуємо створити гроно рис характеру Поліанни.
- Юні читачі, повість американської письменниці Елеонор Портер Поліанна» - це справжній бестселер світової літератури. І це завдяки головній героїні, 11-річній дівчинці Поліанні, та її незвичній «грі у радість», у яку й досі захоплено грається увесь світ. Наступного разу ми спробуємо зясувати, чи знайшла Полінна друзів у будинку міс Полі та серед мешканців містечка.