Тема. Силуетно-площинне зображення дерев. Ознайомлення з технікою «гратографія». Столітній дуб.

Про матеріал

Надавати початкові навички роботи у техніці гратографії (гратажу); поглиблювати знання про графічні способи передавання характеру поверхні, форми та декору зображуваних предметів;

формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси природних форм; розвивати дрібну моторику руки;
виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу; стимулювати розвиток допитливості.

Перегляд файлу

Тема. Силуетно-площинне зображення дерев. Ознайомлення з технікою «гратографія».  Столітній дуб.
 Мета. Надавати початкові навички роботи у техніці гратографії  (гратажу); поглиблювати знання про графічні способи передавання характеру поверхні, форми та декору зображуваних предметів;
   формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси природних форм; розвивати дрібну моторику руки;
 виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: навчальні плакати; репродукції картин відомих художників; навчальні роботи , альбом для малювання; віск (свічка); акварельні фарби; пензлі; простий олівець; гумка; ємність для води; зубочистки; аркуш картону; мильний розчин.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

  • Пригадайте, що ви знаєте про таку техніку малювання, як гравюра?
  • За допомогою чого ми виконували з вами малюнки виконуючи їх даній техніці?
  • Як правильно розмістити предмет на аркуші?
  • Як правильно використовувати лінію горизонту на аркуші?
  • Як залежить характер малюнка від лінії горизонту?

III. Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні ми з вами багато говорили про прекрасне дерево, символ України, про дуб. Його оспівували поети, письменники, художники. Про дуба часто згадується в багатьох українських казках, легендах, прислів’ях, приказках,  піснях. Ми з вами також виконаємо малюнок дуба в  новій дуже цікавій техніці.

      Сучасна творчість пропонує масу цікавих і незвичайних технік, в тому числі техніку, коли картину малюють  шляхом подряпування по воску. Називається така техніка малювання граттаж, або воскування. Результат такої роботи схожий на гравюру. Малювання в техніці граттаж – це своєрідна імітація гравюри.

IV. вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя
    Ви коли-небудь звертали увагу, яким виразним стає контур предмета за певного освітлення? Окремі деталі зникають, видно лише обриси предметів, схожі на тінь, що падає на рівну, білу, добре освітлену поверхню. У таких випадках говорять, що видно не людину, дерево, будинок, а лише їх силуети.
У Давньому Китаї майстри мистецтва зображували тушшю на папері фігури і предмети суцільною, переважно чорною плямою, приділяючи особливу увагу виразності зовнішніх контурів. Так виник особливий різновид графічної техніки. ( учитель демонструє репродукції картин).
Учитель. Прості та виразні силуетні зображення подобалися багатьом художникам. Яскравими майстрами цього виду графічного мистецтва стали Є. Круглікова, Ф. Толстой, Г. Нарбут.
 

Ф. П. Толстой «Пастораль з танцем» (середина ХІХ ст.)

362361

 

 

 

 

 

 

 

Г. І. Нарбут «Українська абетка. Літера „Ф»» (1917)

Організація сприйняття творів мистецтва
 

 

364Ж.-Б. Коро «Ліс Фонтенбло. Дуб» (1835)

І. І. Шишкін «Старий дуб» (1897)

363

 

 

 

 


 

 

-  Уважно розгляньте малюнки. Які засоби виразності (лінії, плями) використали художники?
-   Який настрій викликає кожен із малюнків?
-   Поясніть, як характер ліній та плям пов’язаний із зображенням.
-   Складіть невеличку розповідь за малюнком, що сподобався вам найбільше.
 

 

 

365

Робота у техніці граттажу

Творче завдання

Учитель.

  • З якою людиною можна порівняти дуб?
  •  А з яким деревом ви б порівняли себе?

Робота над формуванням навичок і вмінь

  •  Давайте подумаємо, де росте наше дерево. Подивіться на ілюстрації. На одному малюнку дерев багато, а на іншому —нії горизоту?аркуші?
    х, легендах, прислівях11111111111111111111111111111111111111111111111111111 одиноке дерево стоїть на відкритому місці.
    Якщо ми хочемо намалювати дуб — могутній, сильний, незалежний,  який малюнок ми оберемо?   (Одиноке дерево.)
  • Чому?     (Адже для дерева залишається більше простору. Воно виглядатиме більшим.)
  • Давайте спробуємо намалювати могутній дуб, щоб передати його характер. Подумайте де проходитиме ліня горизонту на вашому малюнку?

 Пам’ятайте, що  лінія горизонту дуже рідко буває ідеально рівною. Зазвичай    вона або піднімається, збігаючи на пагорби, або спускається в низини та яри.
    Початок стовбура слід розташувати приблизно посередині тієї ділянки, яку ми відокремили лінією горизонту як землю.
    Пам’ятайте, що стовбур та гілки у дуба мають бути товстими. А маленьких гілочок може бути зовсім небагато..

Послідовність виконання роботи
-  Для створення шедевра в такій цікавій техніці для початку треба підготувати картон, або аркуш цупкого паперу. Можна використати кольоровий картон, або  попередньо його розмалювати.

  1. Спочатку виконайте ескіз на аркуші паперу.
  2. Приготуйте аркуш картону.
  3.   Покрийте картон шаром воску (натріть свічкою).
  4.  Зверху нанесіть шар туші,  або фарби на воскований папір. Почекайте, поки вона підсохне. (Щоб фарба не скочувалася на воску, додайте до неї мильний розчин.)
  5.  Прошкрябайте малюнок, користуючись зубочисткою.

 

Індивідуальна робота учнів
      Учні виконують роботу самостійно. Учитель надає індивідуальну допомогу. Колір для фону роботи учні обирають на власний розсуд.

 

VІ. Підсумок уроку
        Кожний учень демонструє свою роботу. Відбувається обговорення учнівських робіт. Із малюнків створюють виставку «Могутній дуб».

docx
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
1977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку