Тема: Складносурядне речення, його будова і засоби зв'язку в ньому ( 9 клас)Підготувала: вчитель української мови та літератури Гладкова О. В.
Номер слайду 2
Бліц - опитування. Чим складне речення відрізняється від простого?Які види складних речень вам відомі?За допомогою чого об'єднуються частини складного речення в одне ціле?
Чорнобривець - символ першої групи. Ті, кому до вподоби ця квітка, вміють відчувати себе щасливими.І група
Номер слайду 5
ІІ група. Ромашка - символ другої групи. Вона уособлює гнучкість і розум, довіру, дружбу.
Номер слайду 6
Барвінок - символ третьої групи. Символ вічного життя, пам’яті. У барвінковій купелі мили немовлят, щоб росли здоровими і гожими.ІІІ група
Номер слайду 7
Червоний мак - символ четвертої групи. Він символізує чарівну силу, яка захищає від зла..ІV група
Номер слайду 8
Тема: Складносурядне речення, його будова і засоби зв'язку в ньому. Учні повинні знати: яке речення називається складносурядним;ознаки складносурядного речення;відрізняти складносурядне речення з – поміж інших видів складних речень;визначати його структуру і засоби зв’язку між простими реченнями у складносурядному;правильно розставляти розділові знаки в складносурядному реченні.
Номер слайду 9
Учні повинні вміти:оцінювати роль складносурядних речень в тексті;моделювати складносурядні речення відповідно до мети й обставин спілкування;використовувати складносурядні речення в усних та письмових висловлюваннях. Тема: Складносурядне речення, його будова і засоби зв'язку в ньому
Номер слайду 10
Складносурядне речення?
Номер слайду 11
Теоретичний матеріал Складносурядним називається складне речення, частини якого рівноправні за змістом і зв’язані сурядними сполучниками. Запам’ятай ! Частини складносурядного речення пов'язуються інтонацією та сурядними сполучниками.
Номер слайду 12
Завдання - відновлення. Групи сурядних сполучниківЄднальніПротиставніРозділові
Номер слайду 13
Завдання - відновлення. Групи сурядних сполучниківЄднальніПротиставніРозділовіІ, й, ні – ні, ані, такожа, але, та (але), проте,зате, однакабо, то, чи, хоч, то – то, не то – не то, хоч – хоч, або - або
Номер слайду 14
Гра «решето»1. Перший віночок для трирічної дівчинки плела мама, намочувала у росах, коли на небі сонце зійде. І купала його в росах сім днів, а тоді до скрині клала ( З журналу). 2. Шумлять жита високою стіною, і жайворон тріпоче наді мною, піднявши в небо пісню на крилі ( Я. Шпорта). Минає дощ ,та від його краплин не стане на душі моїй тепліше(Л. Гудзь). Всі обжинкові звичаї виконуються тільки з озимими хлібами, проте закінчення жнив ярого збіжжя не відзначається якимись спеціальними обрядами. Червоні кетяги калини вплітали у вінки, що їх надівали дівчата на веселому святі обжинків ( А. Кондратюк).{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}1.2.3.4.5.
Номер слайду 15
12345 Якщо ви дали правильну відповідь, то учень в картку оцінювання виставляєте 1б. Якщо ви правильно позначили два речення – 0,5 б. За іншу відповідь – 0б. Перевір себе
Номер слайду 16
Будову складносурядного речення можна зобразити за допомогою схеми. У ній частини речення позначаються двома квадратними дужками, між якими ставиться відповідний розділовий знак і сурядний сполучник. Наприклад: Гроза минула, і пахучі квіти усі в краплинах ( М. Рильський). Схематично це речення можна позначити так: [ ], і [ ]. Будоваскладносурядного речення
Номер слайду 17
«Лабіринт»1. Скоро проліски з – під снігу глянуть синіми очима … повіває теплий вітер над розкованим Дніпром ( В. Сосюра). 2. Повітря тремтить від спеки … в срібнім мареві танцюють далекі тополі (М. Коцюбинський). 3. Тієї весни рано прокинувся ліс … недовго дрімали дуби ( В. Кучер) . 4. Дерева мене чекають … падає листя на стежку … падають зорі в долоні… падає сон у траву ( І. Драч).5. І гадючаться землею тріщинки – розколинки… жовкне трава … полин стає каламутно – сірий. ( З. Тулуб).
Номер слайду 18
Перевір себе1. [ ], і [ ].2. [ ], а [ ].3. [ ], та [ ].4. [ ], і [ ], і [ ], і [ ].5. [ ], і [ ], а [ ] .
Номер слайду 19
Берези запечалились і затихли. - Берези запечалились, і хмари облягли навколо діброви. Зверніть увагу!
Номер слайду 20
довідка Сурядні сполучники також служать для поєднання однорідних членів речення. Тому слід розрізняти складносурядне речення і просте речення з однорідними членами з’єднаними сурядними сполучниками.
Номер слайду 21
Складання опорної схеми
Номер слайду 22
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯВисокий рівень: напишіть твір – мініатюру про рослини, використовуючи складносурядні речення. Достатній рівень: виконати вправу 78 за підручником, у якій треба у поданих реченнях розставити розділові знаки та накреслити схеми речень. Середній рівень: вправа 77 за підручником,у якій треба виписати складносурядні речення та підкреслити граматичні основи.