Тема: Складносурядне речення, його будова і засоби зв'язку в ньому ( 9 клас)

Про матеріал
Презентація створена до вілкритого уроку на тему : " Складносурядне речення, його будова і засоби зв'язку в ньому " ( 9 клас)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Складносурядне речення, його будова і засоби зв'язку в ньому ( 9 клас)Підготувала: вчитель української мови та літератури Гладкова О. В.

Номер слайду 2

Бліц - опитування. Чим складне речення відрізняється від простого?Які види складних речень вам відомі?За допомогою чого об'єднуються частини складного речення в одне ціле?

Номер слайду 3

Тест - контроль1. А) 2. А), В)3. Б) 4. В)5. Б) 6. Б)7. В) 8. В)

Номер слайду 4

Чорнобривець - символ першої групи. Ті, кому до вподоби ця квітка, вміють відчувати себе щасливими.І група

Номер слайду 5

ІІ група. Ромашка - символ другої групи. Вона уособлює гнучкість і розум, довіру, дружбу.

Номер слайду 6

Барвінок - символ третьої групи. Символ вічного життя, пам’яті. У барвінковій купелі мили немовлят, щоб росли здоровими і гожими.ІІІ група

Номер слайду 7

Червоний мак - символ четвертої групи. Він символізує чарівну силу, яка захищає від зла..ІV група

Номер слайду 8

Тема: Складносурядне речення, його будова і засоби зв'язку в ньому. Учні повинні знати: яке речення називається складносурядним;ознаки складносурядного речення;відрізняти складносурядне речення з – поміж інших видів складних речень;визначати його структуру і засоби зв’язку між простими реченнями у складносурядному;правильно розставляти розділові знаки в складносурядному реченні.

Номер слайду 9

Учні повинні вміти:оцінювати роль складносурядних речень в тексті;моделювати складносурядні речення відповідно до мети й обставин спілкування;використовувати складносурядні речення в усних та письмових висловлюваннях. Тема: Складносурядне речення, його будова і засоби зв'язку в ньому

Номер слайду 10

Складносурядне речення?

Номер слайду 11

Теоретичний матеріал Складносурядним називається складне речення, частини якого рівноправні за змістом і зв’язані сурядними сполучниками. Запам’ятай ! Частини складносурядного речення пов'язуються інтонацією та сурядними сполучниками.

Номер слайду 12

Завдання - відновлення. Групи сурядних сполучниківЄднальніПротиставніРозділові

Номер слайду 13

Завдання - відновлення. Групи сурядних сполучниківЄднальніПротиставніРозділовіІ, й, ні – ні, ані, такожа, але, та (але), проте,зате, однакабо, то, чи, хоч, то – то, не то – не то, хоч – хоч, або - або

Номер слайду 14

Гра «решето»1. Перший віночок для трирічної дівчинки плела мама, намочувала у росах, коли на небі сонце зійде. І купала його в росах сім днів, а тоді до скрині клала ( З журналу). 2. Шумлять жита високою стіною, і жайворон тріпоче наді мною, піднявши в небо пісню на крилі ( Я. Шпорта). Минає дощ ,та від його краплин не стане на душі моїй тепліше(Л. Гудзь). Всі обжинкові звичаї виконуються тільки з озимими хлібами, проте закінчення жнив ярого збіжжя не відзначається якимись спеціальними обрядами. Червоні кетяги калини вплітали у вінки, що їх надівали дівчата на веселому святі обжинків ( А. Кондратюк).{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}1.2.3.4.5.

Номер слайду 15

12345 Якщо ви дали правильну відповідь, то учень в картку оцінювання виставляєте 1б. Якщо ви правильно позначили два речення – 0,5 б. За іншу відповідь – 0б. Перевір себе

Номер слайду 16

Будову складносурядного речення можна зобразити за допомогою схеми. У ній частини речення позначаються двома квадратними дужками, між якими ставиться відповідний розділовий знак і сурядний сполучник. Наприклад: Гроза минула, і пахучі квіти усі в краплинах ( М. Рильський). Схематично це речення можна позначити так: [ ], і [ ]. Будоваскладносурядного речення

Номер слайду 17

«Лабіринт»1. Скоро проліски з – під снігу глянуть синіми очима … повіває теплий вітер над розкованим Дніпром ( В. Сосюра). 2. Повітря тремтить від спеки … в срібнім мареві танцюють далекі тополі (М. Коцюбинський). 3. Тієї весни рано прокинувся ліс … недовго дрімали дуби ( В. Кучер) . 4. Дерева мене чекають … падає листя на стежку … падають зорі в долоні… падає сон у траву ( І. Драч).5. І гадючаться землею тріщинки – розколинки… жовкне трава … полин стає каламутно – сірий. ( З. Тулуб).

Номер слайду 18

Перевір себе1. [ ], і [ ].2. [ ], а [ ].3. [ ], та [ ].4. [ ], і [ ], і [ ], і [ ].5. [ ], і [ ], а [ ] .

Номер слайду 19

Берези запечалились і затихли. - Берези запечалились, і хмари облягли навколо діброви. Зверніть увагу!

Номер слайду 20

довідка Сурядні сполучники також служать для поєднання однорідних членів речення. Тому слід розрізняти складносурядне речення і просте речення з однорідними членами з’єднаними сурядними сполучниками.

Номер слайду 21

Складання опорної схеми

Номер слайду 22

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯВисокий рівень: напишіть твір – мініатюру про рослини, використовуючи складносурядні речення. Достатній рівень: виконати вправу 78 за підручником, у якій треба у поданих реченнях розставити розділові знаки та накреслити схеми речень. Середній рівень: вправа 77 за підручником,у якій треба виписати складносурядні речення та підкреслити граматичні основи.

pptx
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
3542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку