Тема: «Слова – що називають предмети».Читання оповідання ‘’ Ґуля ’’
Мета: формувати поняття про слова, що називають предмети, вміння ставити запитання до означених слів в однині і множині (без вживання термінів), вчити розпізнавати предмети за їх ознаками; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати старанність, уважність.
Хід уроку
Вже пролунав шкільний дзвінок.
Покликав всіх він на урок.
Все. Вже час.
Роботу починає клас.
• Вправа «Очікування».
ll. Актуалізація опорних знань.
Завітайте до крамнички!
Персні, ґудзики і стрічки –
Пропонує всім оздоби
Господиня довгодзьоба.
(Ґава)
Кинула шишку на мене зозуля,
В мене на лобі з’явилася…
(Ґуля)
Зошит свій ви відкривайте,
Та під нахилом кладіть.
Сядьте рівно, не зігніться.
За роботу враз візьміться.
- Молодці діти, ви чудово впорались з цим завданням.
lll. Повідомлення теми і мети уроку.
- Отже, на сьогоднішньому уроці ми поговоримо про слова , що називають предмети, прочитаємо оповідання Ґуля.
lV. Основна частина
1. Читання тексту
Відкрийте свої підручники на сторінці 11.
Читаємо текс з дітьми:
Назвіть головного героя оповідання.
Про що розповідається у тексті?
Де діти облаштували ковзанку?
Щоб ви робили на місці Юрка?
Що означає слово глузувати?
Яка поведінка була у дівчат?
Щоб ви їм порадили?
Молодці!
Виберіть близькі за значенням слова:
Насміхатися, дивуватися, жартувати, сміятися, радіти.
3. Правопис.
1.А зараз випишіть з тексту виділені слова, на які питання вони відповідають?
2 Прочитайте запитання на сторінці 12, вправа 4. Запишіть відповіді на них. Підкресліть слова, які називають предмети.
3 Диктант оповідання ‘’Гуля’’(два абзаци)
V. Підсумок уроку.
Домашнє завдання
Вправа 4(загадки).