Тема: Слухання та читання легенд рідного краю. Робота над антонімами та синонімами.

Про матеріал
Мета:- продовжити роботу над темою місяця « Територія»; - ознайомити учнів із легендою про Вінницю; - розширити знання дітей про територію областей України; - -розвивати навички виразного читання, зв»язного мовлення, уміння комунікувати з людьми, порівнювати здобуту інформацію; - виховувати патріотизм, відповідальність за своє майбутнє та майбутнє своєї держави. Обладнання: кросворд, ребус, легенда» Про Вінницю», зошити, ручки, олівці.
Перегляд файлу

Тема:  Слухання та читання легенд  рідного краю. Робота над антонімами

            та синонімами.

Мета:- продовжити роботу над темою місяця « Територія»;

  • ознайомити учнів із легендою про Вінницю;
  • розширити знання дітей про територію областей України;
  • -розвивати навички виразного читання, зв»язного мовлення, уміння комунікувати з людьми, порівнювати здобуту інформацію;
  • виховувати патріотизм, відповідальність за своє майбутнє та майбутнє своєї держави.

Обладнання: кросворд, ребус, легенда» Про Вінницю», зошити, ручки,

                          олівці.

                                 Хід уроку.

  1. Вітання.

Девіз уроку:

Я- розмовляю!

Я- думаю!

Я-співаю!

Я-пишу!

УКРАЇНСЬКОЮ! ЦЕ МОЯ МОВА!

2.Повторення вивченого матеріалу.

     Бесіда.

-Діти, пригадаємо, над якою темою тижня ми працюємо.

(Територія ).

-Територію якої країни ми досліджуємо

( територію України)

-Перш ніж ми будемо  продовжувати вивчати територію нашої держави, згадаємо, про що ми дізналися про неї на попередніх уроках.

КРОСВОРД

1.Яке місто України  захищали «азовці»?

( Маріуполь)

2.Гори на заході України?

(Карпати)

3.Найбільша річка в Україні?

( Дніпро)

4.Рослина- символ України?

(Калина)

5. Столиця Українт?

( Київ)

6.Місто, де знаходиться дендропарк « Софіївка»?

( Умань)

7.Синонім до слова Україна?

( країна)

Оголошення теми і  мети уроку.

-Діти, ви гарно впорались із попереднім завданням. Але наша країна  велика, і ми продовжуємо вивчати її територію, історію.

- На сьогоднішньому уроці ми побачимо нашу країну, оспівану у легендах та віршах.

-Час дізнатися з яким  містом  України  на нас чекає знайомство.

РОЗГАДУВАННЯ РЕБУСА

ВІННИЦЯ

-Діти, якою мовою починається назва цього міста?

Робота в зошитах. Каліграфічна хвилинка.

-Тож розгоніть зошити і запишіть за зразком(на дошці) букву «ве» та з»єднання з цією буквою.

-Який звук вона позначає?

-Яке слово утворилось ?( Вінниця)

-Яка орфограма у цьому слові?( подовження приголосних звуків; велика буква у  власних назвах).

-РОБОТА З ЛЕКСИЧНИМ ЗНАЧЕННЯМ СЛІВ.

Прочитати речення. Пояснити ,як ви розумієте  зміст речення.

Від рідної землі  теплом віє, а від чужої- холодом.

-Знайдіть в реченні слова- антоніми. Запишіть  їх у зошит.

(теплом- холодом;  рідної- чужої)

РОБОТА В ГРУПАХ

1 група

Побудувати  звукову модель слова Київ

2 група

Побудувати звукову модель слова  Вінниця3 група

3 група

Побудувати звукову модель слова  криниця

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.- Діти,  ви відгадали ребус і тепер знаєте, що ми будемо сьогодні  досліджувати історію виникнення  назви міста ВІННИЦЯ

І допоможе нам в цьому легенд. Але спочатку пригадаємо, що таке легенда.

ВПРАВА « МОЗКОВИЙ ШТУРМ»

-Чудово!

 СЛУХАННЯ ЛЕГЕНДИ.( читання вчителем)

БЕСІДА ЗА ЗМІСТОМ ТВОРУ.

-Діти, які почуття викликала у вас легенда?

-Скільки доньок було у батьків і як їх звали?

-Як трудились сім»ї після одруження?

- На якому березі Південного Бугу поставили сестри свої домівки?

(на ПРАВОМУ БЕРЕЗІ  та  на ЛІВОМУ) .Зазначаємо, що це слова- антоніми.

-Яка біда трапилась у людей села?( напали на село татари).

-Як ви думаєте, чому сестри підпалили свої домівки?

Робота з текстом.

Знайти відповідь у тексті та зачитати її.

КРАЩЕ СМЕРТЬ, НІЖ БЕЗНАДІЯ І НЕВОЛЯ.

-Чи вдалося  татарам захопити їхнє село?

( Ні.  Татари  втекли).

  • Як люди віддячили  сестрам за їхній мужній вчинок?

( Назвали річечки їх іменами ,а місто над Бугом- іменем однієї із сестер)

Вправа «КОЛА ЕЙЛЕРА»

Порівняти сестер із легенди та сучасних захисниць нашої Батьківщини.

Вказати спільні та відмінні риси.

  • Діти, чи звернули ви увагу на те, з якого матеріалу були збудовані  хати у сестер?
  • (Із дерева)
  •  -Повернемося із минулого в майбутнє і побачимо як  виглядає  Вінниця сьогодні.

(ЗАОЧНА ПОДОРОЖ  СУЧАСНОЮ ВІННИЦЕЮ)

-Чи сподобались краєвиди  Вінниці?(ТАК)

Тож давайте зробимо комплімент нашому чудовому місту.

СКЛАДАННЯ  СЕНКАНУ

( колективна робота)

РУХАНКА « ОЙ, У ЛУЗІ ЧЕРВОНА КАЛИНА»,

РОБОТА В ГРУПАХ

-Діти,  пропоную зараз вам попрацювати в групах.

1 група

Скласти рекламу місту ВІННИЦЯ.

2 група

Намалювати малюнок до реклами.

3 група

 Скласти діалог « Н а березі Бугу».

-Уявіть собі, що реклама спрацювала , і до Вінниці приїхало багато туристів, які відвідали фонтан» РОШЕН». Ви помічаєте, що діти кидають пластикові пляшки у річку.

Складіть та розіграйте діалог між вами та дітьми.

ПЕРЕВІРКА РОБОТИ В ГРУПАХ.

ПІДСУМОК УРОКУ

-Діти, яким містом ми сьогодні подорожували?

-Чи сподобалось вам ще одне місто України?

Пропоную прочинати вірш. Його зможе прочитати лише справжній українець.

( ВІРШ В, СОСЮРИ « ЛЮБІТЬ УРАЇНУ»

Читаємо, використовуючи метод піктограми.

РЕФЛЕКСІЯ

Діти  визначають  кожен для себе які завдання вони виконували легко, а які у них викликали  труднощі.

За бажання пояснити причини успіхів, або невдач.

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

         

docx
Додано
20 березня 2023
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку