Тема: Сполучення продуктів. Принцип дотримання балансу енергії. Поняття порції стосовно різних типів продуктів.

Про матеріал
Розробка з програми "Абетка харчування", мета якої - розвиток культури, правильного харчування та здорового способу життя. Може використовуватися на уроках Я у світі
Перегляд файлу

Урок № 9

Тема: Сполучення продуктів. Принцип дотримання балансу енергії. Поняття порції стосовно різних типів продуктів.

Мета: : формувати в учнів необхідність дотримуватися режиму харчування як однієї з головних умов зміцнення здоров’я, дати уявлення про основні вимоги до організації щоденного раціону харчування, його різноманітність і сполучення продуктів (принцип дотримання балансу енергії, поняття порції стосовно різних типів продуктів);пояснити необхідність дотримуватися режиму харчування (час прийому та кількість їжі).

 

Обладнання:

Хід уроку.

І. Організація класу.

 

 

 

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент

 

Сьогодні, діти, у нас знову гості із дивовижної країни Правильного Харчування - Смачнуля та Питайлик. Смачнуля запрошує нас до своєї країни і привезла білети на літак. Білет отримає тільки той, хто знає правила правильного харчування і виконує їх у повсякденному житті.

Для роботи ми об’єднаємося в 3 групи: Лимончики,  вишеньки, горішки. За правильні відповіді ви будете отримувати вітамінчики. Хто більше збере вітамінчиків, той і отримає білет до країни Правильного харчування.

 

ІІ. Повторення вивченого

 

1. Бесіда

 

 

Для чого треба їсти?

Чи є такі продукти харчування, які тобі подобаються або не подобаються?

Які продукти ви почали вживати, коли довідались про їхню необхідність і користь для свого здоров’я?

Що змінилося у вашому харчуванні?

А чи дотримуєтесь ви режиму в харчуванні?

Кого з вас хвалили батьки?

 

2. Гра «Ланцюжок «Для чого треба їсти»

Учні один за одним називають по одному варіанту для чого треба їсти. Гра закінчується тоді, коли відповіді починають повторюватися. Наприкінці гри вибираються найбільш вдалі відповіді.

Орієнтовні відповіді:

Ми їмо, щоб мати багато енергії;

Ми їмо, щоб бути сильними;

Ми їмо, щоб рости;

Ми їмо, щоб бути гарними.

 

3. Гра «Вибери продукти»

 

Кожній групі даються картки із зображенням продуктів.

 

1група: риба, молоко, горох, квасоля, м'ясо, огірок, лимон.

2 група: яблуко, кавун, масло, помідор, олія,горіх, шоколад.

3 група: помідор, груша, риба, мед, картопля, яйця,огірок.

Завдання:

 

1група: вибрати продукти, що містять білки;

2 група: вибрати продукти, що містять жири;

3 група: вибрати продукти, що містять вуглеводи;

 

Висновок: основні групи продуктів: жири, білки, вуглеводи, вітаміни, мінерали.

Дітям в підказку таблиці:

Картки: 1 група

 

2 група

3 група

4. Життєві ситуації:

 

Визначте, чиє харчування найбільш правильне і різноманітне.

 

 

Тетянка: я вживала молоко, яйця, рисову кашу, салат з помідорів та капусти, яблука, мед.

Миколка: сьогодні я їв гречану кашу, рибу,рисову кашу, печиво.

Сергійко: я з’їв багато полуниці, яблук, горіхів.

 

Висновок: найбільш повноцінне харчування у Тетянки. У її раціоні були продукти різних груп – молочні; м'ясо, риба, горіхи; продукти із зерна, фрукти, овочі, мед.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Смачнуля розповість нам, скільки разів на день треба їсти, чому краще їсти в один і той же час, як правильно їсти і які продукти корисні.

 

ІV.Первинне сприймання нового матеріалу

 

1. Бесіда з елементами розповіді.

 

Скільки разів на день ти їси? Послухайте поради Смачнулі.

 

Їсти потрібно 4-5 разів на день в один і той самий час. Якщо дотримуватися цього правила, то у вас завжди буде хороший апетит, їжа краще засвоюватиметься.

 

Їсти потрібно правильно, добре пережовуючи. Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.

 

Під час вживання їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами. Це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.

 

Не можна переїдати. Після надмірного вживання їжі почуватиметеся ослабленими. Тоді не хочеться займатися спортом, бігати, вчитися. Переїдання є причиною багатьох хвороб.

 

Дотримуватися режиму харчування. Перший сніданок 7.00-7.30. Другий сніданок з 9.00-11.00. Обід з 12.30-13.00. Полуденок з 15.00-15.30. Вечеря з 17.00-18.00.

 Вранці корисно споживати кашу. Сніданок повинен бути ситним і гарячим.

 

У школі слід обов’язково поїсти після другого чи третього уроку.

 Бажано, щоб на обід було 2-3 страви.

 

 Полуденок необхідний, щоб підтримати сили в середині дня.

 Найкраще на вечерю з’їсти страву з овочів чи фруктів.

 Їжа має бути свіжою, багатою на вітаміни.

 

2. Фізкультхвилинка «Ель».

 

3. Інсценізація вірша

 

Ягідний пиріг

(Наталія Гуркіна)

 До бабусі на поріг

Чую аромат: пиріг!

Всі ягоди там знаю

Я вмить їх упізнаю!

Смачна і соковита

Сонечком налита

На колір мов калина

Впізнала! Це малина!

Ось ягідки пузаті

Смачні і конопаті

Заможна це городина

Чорнява це смородина!

 

На гілочках спадає

«Скуштуй мене!» – благає.

Відома всім дівиця

Це - леді полуниця!

Гронами пишається

з усіма він знається

прикрасить увесь сад

цей красень - виноград!

Мені завжди всміхається

з промінчиками грається

З родини полуниці

Ці дітлахи суниці

Гіллячки прикрашають,

про страви усе знають.

В варениках не лишні

засмаглі, добрі вишні.

Смугастий і бокатий,

дядечко пузатий

Буває що дереться

аґрусом він зветься

V. Закріплення та узагальнення знань

1. Гра «Так чи ні»

 

 

Їсти потрібно 4-5 разів на день в один і той самий час і їжа краще засвоюватиметься;

Їсти потрібно правильно, добре пережовуючи;

Під час вживання їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами;

Вживай менше їжі , багатої на білки;

Не можна переїдати;

Дотримуватися режиму харчування;

Вранці корисно споживати кашу. Сніданок повинен бути ситним і гарячим;

Менше їж фруктів;

У школі слід обов’язково поїсти після другого чи третього уроку;

Бажано, щоб на обід було 2-3 страви;

Рідше вживай різноманітні овочі;

Найкраще на вечерю з’їсти страву з овочів чи фруктів;

Їжа має бути свіжою, багатою на вітаміни;

Більше їж солодощів та жирних продуктів;

 

VІ. Підсумок уроку

 

1. Гра «Набери побільше фішок»

 

- Діти, на парті у вас кружечки в конвертику. Вони двох кольорів: зелені й червоні. Перевіримо, як ви засвоїли матеріал уроку. Зелені кружечки відкладайте, якщо ви дотримуєтесь правил харчування, червоні – якщо знаєте, що так робити не можна.

 

 

Пішов до школи, не поснідавши;

Абрикоси помив, потім з?їв;

Купив яблука й зібрався їх їсти, не помивши;

Замість обіду з’їв бутерброд і запив газованою водою;

На обід їв борщ, рибу з гарніром, компот;

На вечерю вирішив з’їсти кілька бутербродів і булочку;

Відразу після обіду побіг грати у футбол.

 

Тепер підрахуємо кружечки: 2 зелених, 5 червоних.

 

 

 

2. Гра «Що у мішечку?»

 

 

Вчитель виходить за двері і приносить мішечок. Звідти учень з кожної групи дістає серединку з кіндер-сюрпризу, в якій – правила повноцінного харчування для школярів.

 

Варіанти правил:

 

 Їжте свіжу та гарячу їжу. Уникайте несвіжих продуктів. Перша страва завжди повинна бути рідкою. Рідина сприяє кращому засвоєнню їжі. Харчування всухом’ятку призводить до порушення роботи органів травлення. А пізніше – до їх захворювання. Найбільш корисною вважається варена їжа. Смажені й тушковані продукти – «важкі» для організму. Погано пережована їжа погано засвоюється. Вона не йде на користь – перевантажує шлунок і стає причиною багатьох захворювань.

 

Їж 4-5 разів на день в один і той самий час. Під час вживання їжі не відволікайся. Не переїдай. Дотримуватися режиму харчування.

 

Вранці споживай кашу. Сніданок повинен бути ситним і гарячим. У школі обов’язково поїж після другого чи третього уроку. Бажано, щоб на обід було 2-3 страви. Полуденок необхідний, щоб підтримати сили в середині дня.

 

На вечерю з’їж страву з овочів чи фруктів. Їж свіжу, багату на вітаміни їжу.

2. Відео «Розпорядок».

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 жовтня 2019
Переглядів
788
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку