Тема STEAM уроку. «Бережи час, бо його за гроші не купиш»

Про матеріал
Вчити: - визначати мету діяльності; - раціонально організовувати свою навчальну працю; - раціонально працювати з книгою та іншими джерелами інформації; - працювати за алгоритмом; - обґрунтовувати власну думку. Вдосконалювати: - усне мовлення; - навички раціонального читання. Розвивати пізнавальні процеси: - сприйняття, пам'ять, мислення; - уяву та увагу; - уміння працювати у групах змінного складу.
Перегляд файлу

 «Навчаємось  разом»

Тема STEAM уроку. «Бережи час, бо його за гроші не купиш»

Мета уроку.

1. Вчити:

  • визначати мету діяльності;
  • раціонально організовувати свою навчальну працю;
  • раціонально працювати з книгою та іншими джерелами інформації;
  • працювати за алгоритмом;
  • обґрунтовувати власну думку.

Вдосконалювати:

  • усне мовлення;
  • навички раціонального читання.

2. Розвивати пізнавальні процеси:

  • сприйняття, пам'ять, мислення;
  • уяву та увагу;
  • уміння працювати у групах змінного складу.

Виховувати:

  • успішну особистість учня: працелюбність, цілеспрямованість, організованість, наполегливість, взаємодопомогу, товариськість.

Зміст уроку

І. Організаційний етап (~1хв)

- Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,

Потягніться, посміхніться, побажайте всім добра!

- Давайте пригадаємо правила роботи в групі, з якими ми працюємо на уроках, щоб наша робота була плідною. - Отже, працюємо, дотримуючись цих правил, і все буде добре.

- Діти, давайте допоможемо Даринці розібратися із цим поняттям, бо ми ж справжні друзі.

- Можливо, хтось знає, що означає слово «тайм»?

А «менеджмент»? (управління).

А розкрити поняття «тайм-менеджменту» і подружитися з ним ми зможемо під час  уроку. Для цього давайте дізнаємося улюблене прислів’я Розумниці, розгадавши ребуси.

ІІ. Етап підготовки учнів до активного свідомого засвоєння знань (~14хв.)

2.1. Визначення теми уроку. Мотивація. Цілепокладання.

- Отже, для досягнення успіху ми вчимося раціонально використовувати свій час, правильно планувати справи і розподіляти їх за важливістю.

- Пам’ятайте правила роботи в групі. У кожної групи на столі лежить ребус, розгадайте його. Надіюсь для виконання цього завдання знадобиться  2 хвилини.

Один представник від групи з ребусом виходить до дошки. Давайте разом складемо улюблене прислів’я Розумниці

- Прочитайте тему уроку.

«Бережи час, бо його за гроші не купиш»

- Як ви розумієте це прислів'я?

- Назвіть, будь ласка, ключові слова теми уроку.

«Час – НЕ купиш»

- Спираючись на ключові слова, сформулюйте цілі уроку. А чого на уроці ми вчимося, що розвиваємо..

Метод «Незакінчене речення»

На уроці ми вчимося:

  • працювати з науковим текстом.
  • раціонально використовувати час.
  • висловлювати і обґрунтовувати свої думки.
  • планувати свої справи.

На уроці ми розвиваємо:

  • навички техніки читання.
  • мислення, пам'ять, мовлення.
  • уміння працювати в парах, групах.

На уроці ми виховуємо:

  • дисциплінованість і наполегливість
  • тактовність, толерантність.
  • любов до рідного краю.

- Поставте для себе цілі на цей урок (запишіть їх на стікерах), оскільки над цією темою ми працюємо не вперше, розмістіть стікери на циферблаті годинника так, на скільки ви знаєте цю тему. Отож. не гаючи часу, починаємо працювати.

2.2 Вправа «Чорний ящик» (У ящику знаходиться механічний годинник, діти повинні відгадати,що це.)

2.3 Складання і розв’язування дітьми задач за цим годинником.

Наприклад : Сонце зійшло о 6год 15хв, а сховалось за горизонтом о 19 год 7хв. Скільки часу тривав світловий день?

А які види годинників знаєте ви? (Механічний, пісочний, сонячний, водний, електронний).

-А тепер давайте ми з вами познайомимося з іншими годинниками, про існування яких, ви навіть і не здогадуєтеся.

2.4.Презентація  роботи «Довідкового бюро» ( інформацію підготували діти зазлалегідь)

 1. Годинник – півень.

   Здавна люди дізнавалися час за співом півня. Кілька разів на добу він голосно кричав своє «Ку-ка-рі-ку-у-у». Перші півні - приблизно о десятій годині вечора проганяють злих духів; другі - опівночі проганяють мерців; треті - о другій годині ночі проганяють  відьом і злих ворожбитів. Спів третіх півнів - знак рівної відстані від півночі до вранішньої зорі - свідчить про закінчення дії нечистих сил. Уявіть собі, що "Кукаріку" чути на відстані 2 км.

2. Водяний годинник.

   Були і водяні годинники. На площі встановлювали одну під одною кілька посудин з водою. З верхньої посудини вода перетікала в нижню, відті­ля ще нижче, і так доти, поки не наповнювалася остання посудина. До цьо­го годинника була приставлена людина, що голосно сповіщала усіх, коли через визначений час чергова посудина порожніл. За цими сигналами лю­ди звіряли свій розпорядок дня.

3. Годинник - лампа.

   Користувалися також годинником-лампою. Їхня будова схожа на годинник-конус, тільки цей годинник додатково ще і світився. Горить у лам­пі масляний гніт, убуває рідина зі скляної масельнички, і за рівнем олії, що залишилася, визначають, скільки часу пройшло.

4. Вогняний годинник.

   Існував ще й вогняний годинник.Ним вимірювали час так: брали воскову свічу і наносили на нійсмужки. Кожна смужка — година.  Тане від вогню віск, зникають смуж­ки одна за іншою. Скільки смужок стануло, стільки пройшло годин.
 

5. Годинник з гирями.

   Пізніше придумали годинник з гирями. Гирі на ланцюзі опускалися вниз, крутили шестірню, до якої були прироблені стрілки. Стрілки оберталися і на циферблаті показували час. Потім стрілки в годиннику стала крутити маленька пружинка.

 

Робота в групах

І група «Механічний годинник»

Технологічна картка

  1. Годинник можна зробити з картону, яскравих кольорових кришечок і годинникового механізму.
  2. Приготуйте лист гофрованого картону (наприклад, від коробки або ящика).
  3. Розкладіть 13 різнокольорових кришок від вітамінів, йогурту і т. П. (Можна замінити їх великими гудзиками) по колу.
  4. Виріжте з картону круг - основу годинника і за допомогою кутової лінійки відзначте на ньому місця розташування кришок.
  5. Використовуючи термопістолет, приклейте кришки на рівній відстані від центру і один від одного.
  6. Чорним маркером обведіть і зафарбуйте краї кола.
  7. Тепер виконайте точно в центрі кола отвір (гофрокартон легко протикається олівцем).
  8. Встановіть годинниковий механізм і прикрутіть стрілки. У центр кожної кришечки вклейте картонний кружечок з цифрою.
  9. Вставте в годинник батарейку і виставте час.

https://i1.wp.com/womanadvice.ru/sites/default/files/imagecache/width_200/chasy_iz_kartona_dlya_detey_1.jpg

ІІ група «Пісочний годинник»

Технологічна картка

Вам знадобиться: дві пластикові пляшки, термопістолет,ніж,цукор

  1. Візьміть пробку від однієї пляшки, зробіть в ній невеликий отвір. Чим менше отвір, тим більше часу будуть відміряти наші годинники
  2. У другій пробці зробіть отвір діаметром трохи більше
  3. З допомогою термопістолети або клею з\’єднайте дві кришки між собою
  4. Наповніть одну з пляшок цукром і зберіть всю конструкцію цілком
  5. Песочные часы из подручных материалов своими руками
    Залишилося тільки підібрати яка кількість часу Вам потрібно, для цього доведеться зовсім трохи повозитися. Відсипати або, навпаки, додати необхідну кількість крупинок Пісочний годинник | Своїми руками

ІІІ група  Сонячний годинник

Технологічна картка

  • 1.З фанери або пластику вирізаємо гномон (трикутну стрілку).
  • 2. Один з кутів прямий (90 градусів), другий - широта вашого міста.
  • 3.Встановлюємо трикутник на місцевості, де у нас плануються годинник, орієнтуючись по компасу, на північ.
  • 4.Заводимо таймер, і кожну годину виходимо відзначаємо ділення.

C:\Users\Оксана\Desktop\5dbcec580d351b01018e3559d368a5b9.jpg

 

2.5. Виконання завдання 1.

Пригадайте, які групи справ ви знаєте? («швидкий кінь», «білка в колесі», «равлик», «лев – цар звірів»). З’єднайте відповідності

«швидкий кінь» - важливі термінові справи

«лев – цар звірів» - думати на кілька кроків вперед

«білка в колесі» - неважливі термінові справи

«равлик» - неважливі нетермінові справи

Ви об’єднані в групи. Спікери, підійдіть і оберіть завдання для своєї групи. Відповідно до справ (витягують)  для виконання цього завдання у вас є 4 хвилини.

Обери справи, що відповідають умовній назві:

  1. Відвідати гурток «Гончарик». к
  2. Переглянути відеофільм. р
  3. Купити корм домашньому улюбленцю. б
  4. Зробити домашні завдання на завтра. к
  5. Прочитати новини в Інтернеті. р
  6. Розв’язати половину завдань з математики, які задали на післязавтра. л
  7. Підготуватися до олімпіади з природознавства. л
  8. Погуляти з другом. р
  9. Зібрати портфель і приготувати одяг на завтра к
  10. Написати СМС повідомлення бабусі, подякувати за подарунок.  б
  11. Прочитати  половину великого за обсягом навчального тексту, який задали на понеділок. Л
  12. Прибрати в кімнаті. Б
  • Обговоріть в групі, позначте ті справи, що на вашу думку підходять та презентуйте їх

Фізкультхвилинка

2.6.Виконання завдання 2.

Чи сподобалась вам фізкультхвилинка? А чи всі любите займатись фізкультурою? А як називаються справи, які нам необхідно зробити, але вони не цікаві?

Пригадайте свою таку справу-жабу…і якщо ви її виконали прикріпіть стікер на жабу- королеву. Поділіться з однокласниками ті, хто виконали справу = жабу, що вам допомогло це зробити?

Справа «Слон» Я думаю, що для виконання цього  завдння вам знадобиться 3 хвилини

Наступної середи у нас контрольна робота з математики, до якої вам слід підготуватися. Щоб написати її на високий рівень, давайте виконаємо справу «Слон». Розподіліть завдання, які потрібно виконати до того часу.

  1. Обчисли 18 прикладів на ділення.
  2. Обчисли 12 прикладів на додавання і віднімання.
  3. Розв’яжи:
  • 2 задачі на зустрічний рух;
  • 2 задачі на рух в протилежні сторони;
  • 2 задачі на рух в одному напрямку.

ІІІ. Етап узагальнення та систематизації (~20хв)

1.Виконання завдання  «Передбачення»

Цікаве є для вас завдання,-

Від Розумниці питання.

Хтось уважний, хтось не дуже,

Це й з’ясуєм зараз друже.

Розгляньте малюнки і зробіть передбачення: про що буде відео?

Заповніть таблицю: Знаю. Хочу дізнатися. Дізнався.

Запишіть, що ви вже знаєте з цієї теми

Знаю

Хочу дізнатися

Дізнався

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Виконання завдання Перегляд відеофрагментів

- Для виконання наступного завдання вам необхідно бути дуже уважними і зосередженими. Підготуйте оченята, перегляньте відеофрагменти, щоб зафарбувати кружечки біля зображень, що ілюструють побачене.

- Увага на екран. (діти уважно переглядають відеофрагменти)

- Заплющіть очі та пригадайте побачене.

-Відкрийте очі, уважно розгляньте світлини. Розфарбуйте кружечки біля зображень, що ілюструють побачене у відео фрагменті.

- Хто готовий позначити біля дошки?

Перегляд відео: Що цікавого дізналися з відеофрагменту?

А що хотіли б дізнатися? (Про це ми дізнаємось на наступних уроках, А на це питання де можна знайти відповідь?)

2. Виконання завдання 6. Вправа на визначення швидкості читання.

- Потренуємо дихання. Вправа «Водолаз».

- Для того, щоб підготуватися до роботи з науково-популярним текстом, ми з вами виконаємо вправу на визначення швидкості читання.

2.1.Визначення швидкості читання.

- Підготуйте маркери. Читаємо 1 хв. Почали.

- Зупинились, помітили рядочок.

- Читаємо перші три речення разом у темпі «Черепахи».

- Трішечки швидше.

- А тепер дуже швидко у темпі «Сороки».

- Ще раз перевіримо темп читання. Читаємо 1 хв.

- У кого темп читання збільшився? Хто прочитав до 70 слів?

- Хто прочитав 70 до 90 слів? - Хто прочитав 90 до 100 слів?

- Хто прочитав більше 100 слів?

- Давайте порадіємо успіхам один одного. Поаплодуйте!

- Молодці. Тепер ви зможете швидко прочитати науковий текст.

3. Виконання завдання 7.

- Але перед читанням давайте повторимо алгоритм успішної роботи з текстом.

(Діти по черзі відтворюють алгоритм)

- Готові? Отже працюємо за варіантами «Знайки» та «Розумники»: перший текст – Знайки, другий – Розумники. Підкреслюємо незрозумілі слова.

Словникова робота.

- Які слова незрозумілі? (Функції - роль, ендокринні залози - залози, які не мають вивідних проток і секретують свою «продукцію» — гормони, безпосередньо в кров).

- Прочитайте текст від початку до кінця уважно та швидко.

- Подумайте і підготуйте питання, які поставите своїм однокласникам. Запишіть.

4. Виконання завдання 8.

- Дуже добре. Отже, ви чудово впоралися з даною вправою. А зараз ви ще раз перекажете один одному те, що ви прочитали і запам’ятали.

- Виконуємо вправу «Броунівський рух».(«Годинники») (36с + 30с + 32с + 30с + 30с) (Переміщуючись по класу, перекажіть уривок тексту по черзі один одному.)

 ІV. Підсумок уроку. (~3 хв) Релаксація.

Розумничка приготувала для вас  чудові листівки

  • З’єднайте назви органів із відповідним малюнком
  • Віднайдіть частини тіла людини
  • Домалюйте органи чуттів людини
  • Вкажіть кількість кісток у скелеті дитини та дорослої людини
  •  Я думаю, що на виконання цього завдання знадобиться 4 хвилини (Дзвіночок)

Щоб ви порадили Даринці, як їй організувати свою роботу? Напишіть Даринці СМС повідомлення

- Настав час підвести підсумок уроку. Чи досягнули ви поставлених цілей чи покращили ви свої знання, перемістіть стікери на циферблаті

- Молодці! Я вами пишаюся, я хочу вам подякувати за співпрацю.

Хочу побажати, щоб ваше серденько ніколи не покидала дружба, любов і добро.

- Давайте встанемо і заспіваємо пісню. («А я бажаю вам добра») (2хв 15с)

 

1

 

docx
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
1451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку