Тема. Що приховує яблуко?
Мета.
ХІД УРОКУ
Перед початком уроку розділити яблуко яблуко на 3 частинки, щоб діти побачили,що відбувається з яблуком на місці розрізу.
1.Емоційненалаштування
Добрий день вам, любі діти!
Хлопчики мої й дівчатка!
Щирою усмішкою я вас вітаю,
Гарного настрою на весь день бажаю!
- Усміхніться й подаруйтесвоїусмішки та гарнийнастрійодне одному.
2. Гра«Так — ні» (перевірка вивченого матеріалу на попередньому уроці)
- У вас гарний настрій, ви посміхаєтеся. І це чудово! Я пропоную пограти в гру «Так –ні» та пригадати , що ж ми вивчили на попередньому уроці. Для гри нам потрібні цеглинки зеленого і червоного кольорів. Я читатиму твердження. Якщо воно істинне піднімаєте зелену цеглинку, якщо твердження хибне – червону цеглинку і даєте пояснення.
- Готові? Розпочинаємо! Будьте уважні!
-Чи булитвердження, щодо правдивості яких у вас виникли сумніви?
- Які твердження вас здивували?
3. Вправа «Обери потрібні продукти»
-Жевжики зовсім засмучені. Вони ніколи не готували борщ і не знають,які потрібі продукти для цієї страви. Вони просять вас допомогти обрати необхідні продукти . Допоможемо нашим друзям? (Поділ на 2 команди за рядами)
(Картинки розкладені на 2 партах).
- Виберіть продукти серед картинок та назвіть їх.
-Комада, яка виконала завдання сигналізує піднятими руками.
- Це корисні продукти для споживання?
-Як одним словом ми можемо назвати ці продукти? (Овочі)
-Жевжики вам дуже вдячні за допомогу .
-Настрій у них покращився.
-Вони приготували для вас загадку.
-Чи любите ви відгадувати загадки?
-Спробуйте відгадати і ви дізнаєтеся, про який корисний продукт ми сьогодні поговоримо.
4.Мотивація навчальної діяльності
Народжується з квітки,
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум’яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж вонотаке?
(ЯБЛУКО)
- Молодці!
5. Повідомлення теми уроку
-Чи здогадалися ви, про що будемо говорити на уроці?
-Сьогодні ми дізнаємося,що приховує яблуко?
-Щоб вам віддячити жевжики запрошують вас і собою в подорож Сумською областю.
-Ми побуваємо в унікальній пам’ятці природи.
-Будемо з ними подорожувати?
6. Вправа “Впиши ознаки” (завд.1 у зош. ст. 29)
- Та щоб вирушити в мандрівку дідусь Оксеник попросив жевжиків більше дізнатися про яблука.
-Для цього їм потрібно виконати завдання.
-Вони просять їм допомогти. Допоможете ?
-Ми попрацюємо в зошиті на ст.29 і виконаємо 1 завдання.
- Що ж нам потрібно зробити у 1 завданні?
(В порожні віконечка нам потрібно вписати слова- ознаки)
-Що намальовано? (Яблуко)
- Зачитайте 1 запитання?
(Діти по-черзі зачитують запитання і записують відповідь в зошит).
( Круглої, червоного,солодке, на м’яч, велике)
-Жевжики дякують вам за допомогу!
7. Вправа “Віднови діалог” (завд.1 у підручнику ст. 59)
-Якось дідусьОксеник показував жевжикам яблука і розповідав, що ці фрукти мають особливі властивості. Які саме? (Розповідає підготовлений учень)
Яблуко містить до 80% води, решта 20% корисних речовин. Це клітковина, органічні кислоти, калій, натрій, кальцій, магній, фосфор, залізо, йод, а також вітаміни А, В1, В3, РР, С та ін.Яблука заряджають людину енергією, насичують організм корисними речовинами і своїми смаковими якостями стимулюють роботуцентральної нервової системи.Яблука містять дуже мало калорій, тому їх можна їсти у будь-якій кількості, не побоюючись за свою фігуру.
-Між жевжиками і дідусем відбулася розмова ( діалог).
-Хто зображений у підручнику?
(Блискавка і дідусь)
-Давайте відновимо діалог, доповнюючи його своїми прикладами.
Робота в парах
-Попрацюємо ми в парах.
-Оберіть яблучка і об’єднайтесь в пари за кольорами.
- Зачитайте подані репліки у підручнику на ст. 59 завд. 1.
- Зачитайте першу репліку.
(Мабуть воно корисне.)
Це відповідь чи запитання?
(Відповідь)
Чому ви так думаєте?
(В кінці речення стоїть крапка. Тому це відповідь)
-Хто її говорить?
(Блискавка)
-Що ж запитав дідусь?
(Чому люди полюбляють їсти яблука?
-(Утамовує голод)
-Це відповідь чи запитання?
(Відповідь)
-Чому ви так думаєте?
(В кінці речення стоїть крапка. Тому це відповідь)
-Хто її говорить?
(Блискавка)
-Що ж запитав дідусь?
(А ще чому?)
-Зачитайте наступну репліку.
(З нього можна виготовити поробки)
Це відповідь чи запитання?
(Відповідь)
-Чому ви так думаєте?
(В кінці речення стоїть крапка. Тому це відповідь)
-Хто її говорить?
(Дідусь.)
-Що ж запитала Блискавка?
(Що можна виготовити з яблука?)
(Розігрування діалогу)
-Ми відновили діалог ?
-Молодці, ви впоралися з цим завданням. Давайте спробуємо розіграти цей діалог.
Хто бажає спробувати?
- Жевжики дякують вам і пропонують відпочити . Вони приготували для вас веселу руханку.
8. Фізкультхвилинка
-Молодці! Відпочили, тож продовжимо більше дізнаватися,що ж приховує яблуко.
-Наші друзі зголодніли і дідусь Оксеник розділив яблучко на 3 частинки (на початку уроку розілти яблуко), щоб пригостити жевжиків.
- Подивіться, що стало з яблуком.
-На місці зрізу яблучко потемніло. Чому це відбувається?
-Лєра пошукала інформацію в інтернеті і дізналася…
9. Вправа «Інформація» (підр. ст. 59, завд. 3)
(Розповідь інформації підготовленим учнем)
Дізналася, що так плід захищається від шкідників, як можуть проникнути всередину. Яблуко містить речовини, які при взаємодії з киснем утворюють темну плівку, що запобігає псуванню фрукта.
- Чи подобається нам, коли яблуко темніє?
- Воно не виглядає таким смачним.
-Тож як можна вберегти яблуко від потемніння?
- Ми сьогодні проведемо досліди з яблучком і дослідимо, який спосіб дасть найкращий результат . А результати запишемо у наш зошит.
10. Дослід з яблуком «ВРЯТУЙТЕ ЯБЛУКО» (підр. ст. 60, завд. 4)
-Як же уникнути потемніння яблука?
-Зачитаймо гіпотези у підручнику на ст. 60, завдання 4.
(Читання учнями гіпотез з підручника).
-Як ви гадаєте, який метод спрацює найкраще і яке яблуко буде найсмачнішм?
(Припущення учнів)
-Перевіримо ваші припущення.
Робота в парах
-Розділимось знову на 4 пари.
Щопотрібно для досліду:
1 ПАРА ВИКОНУЄ ДОСЛІД ПІД №1
2 ПАРА ВИКОНУЄ ДОСЛІД ПІД №2
3 ПАРА ВИКОНУЄ ДОСЛІД ПІД №3
4 ПАРА ВИКОНУЄ ДОСЛІД ПІД №4
Що з цим робити:
1.Візьміть все, що вам необхіне.
2.Зробіть розчини в окремих склянках.
3.Вчитель розрізає яблуко на чотири шматки приблизно однакових розмірів.
(Краще брати одне яблуко).
4.Помістіть шматки яблука в посудини.
5.Почекайте десятьхвилин, перш ніж вийняти шматки яблука з розчинів.
- Ми виконали майже всі завдання, які потрібно зробити, щоб відправитись у подорож Сумською областю.
-Поки мине 10 хв, ми з жевжиками помандруємо в унікальну пам'ятку природи
м. Кролевці. Готові! Полетіли!
11. Віртуальна подорож в місто Кролевці Сумської області (підр. ст. 60, завд. 5)
(Відеоролик про унікальну пам'ятку природи у місті Кролевці «Яблуня-колонія»)
- В якому ми місті побували?
- В якій області воно знаходиться?
- Як називається унікальна пам’ятка природи?
- Що ви про неї запам’ятали?
- Поміркуйте, яблуня- колонія це дерево чи кущ?
Доповнення вчителем про яблуню-колонію (ст. 60 підр.)
Інформація для вчителя
Яблуня зростає у вигляді куща. Їй понад 200 років. У яблуні давно вже немає її первісного материнськогостовбура, а налічуютьблизько 15 стовбурів-гілок, що приросли до землі. Особливістю яблуні є її здатність до самостійного вкорінення гілками. Віття нахиляється до землі і пускає коріння, коли один із стовбурів відмирає. Так яблуня продовжує собі життя. Набравшись сил, вже не гілки, а дерева піднімаються знову догори, рясно вкриваючись навесні червоно-білими квітками та приємними на смак яблуками восени.
-Повертаємось назад і виконаємо останнє задання 2 на сторінці 59.
11. Вправа «Три яблука» (підр. ст. 59, завд 2)
-Дідусь Оксеник, запропонував жевжикам розділити 3 яблука на 4 однакові частини.
-Знову жевжики просять вашої допомоги. Ми розділимось на2 групки по 4 особи.
(Робота в групах )
(Вчитель показує місця, де працюватиме кожна група)
(Практична робота)
-Група, яка впорається із завданням сигналізує піднятими руками.
(Вчитель допомогає розділити 3 яблука на 4 частини).
(Кожна група презентує свою стратегію поділу3 яблучка на 4 частинки іншій групі)
Висновок. Розділити 3 яблука на 4 частини можна різними способами
- Чи любите ви яблучка?
Хробачок хоче з’їсти наше яблучко .
- Як гадаєте, чому воно йому так подобається? Розкажіть.
(Яблука солодкі, смачні, корисні, поживні. Особливо домашні яблука. Вони натуральні. Тому хробачки їх полюбляюь їсти)
12. Запис інформації про проведення дослідження
(зош. ст. 29, завд.3)
- Десять хвилин минуло. Ми перевіримо, який метод спрацював найкраще.
-Перевіримо ваші припущення.
-Вилийте рідини і дослідіть, наскільки кожен шматок яблука потемнів.
- Результат запишемо в зошит на ст. 29 завданя 3
Отже, Дослід №1 показав який результат?
ДОСЛІД 1
ДОСЛІД 2
Дослід №2 показав показав який результат?
ДОСЛІД 3
Дослід №3 показав показав який результат?
ДОСЛІД 4
Дослід №4 показав показав який результат?
- Який розчин залишив яблуко найсвітлішим?
-Який висновк ми запишемо вкінці?
- Що показав нам цей дослід?
-Чому ми виконали його саме на цьому уроці?
11. Вправа «Продовж речення» (зош. ст. 29, завд 4)
Висновок записати у зошит.
-Збризнутия блуко соком лимона дав найкращий результат.
-Але це не смачно.Воно кисле. Працюють смакові рецептори.
13. Завдання додому
- Вдома дослідіть і довідайтеся , які овочі та фрукти мають властивість темніти.
Підручник ст. 59 завдання 3
14. Підсумок
|
Рефлексія.
(З веселим)
(Досліди з яблуком, подорож у м. Кролевці до унікальної пам’тки пироди «Колонії-яблуні)
(Було корисним дізнатися, що приховує яблуко)
|