Тема : Такий різний транспорт»
Мета : розширити поняття про транспорт, види транспорту; сприяти розвитку мислення, мовлення: активізація, уточнення та збагачення словникового запасу за темою: «Транспорт»; спонукання дітей до активного та виразного мовлення
Хід заняття:
Мчать машини за машинами,Шелестять машини шинами.
Зупинилася машина,Зашипіла тихо шина: ш-ш-ш-ш-ш. Що це гуділо і шуміло. Це – транспорт. Розкажемо про транспорт. Сьогодні ми будемо разом подорожувати
В синім небі путь моя,Швидше всіх літаю я. (Літак)
Що є у літака, а немає у автомобіля? (Крила)
На роботу нас везе. (Автобус)
Спочатку дерево звалили,Потім нутро йому довбали,
Потім лопатками забезпечилиІ по річці пустили гуляти. (Човен)
По асфальту йде будинок,Дітлахів багато в ньому,А над дахом віжки,
Без них ходити не може. (Тролейбус)
П'є бензин, як молоко,Може бігати далеко,Возить вантажі і людей.
Ти знайомий, звичайно, з нею. (Машина)
Щоб тебе я повіз,Мені не потрібен овес.Нагодуй мене бензином,
На копитця дай гуму.І тоді, піднявши пил,Побіжить... (автомобіль).
Я в будь-який час рокуІ в будь-яку негодуДуже швидко в будь годину
Провезу вас під землею. (Метро)
Братики в гості спорядилися,Один за одного причепилисяІ помчали в шлях далекий,Лише залишили димок. (Вагони і паровоз)
Він гуде і малює крейдою,Він малює білим-білимНа папері блакитний
Над моєю головою. (Літак)
Розгадавши всі ці загадки, як ви гадаєте, про що ми з вами будемо сьогодні вести розмову? (відповіді дітей)
3.Лексико-граматична вправа «Що я бачу?»
Дітям пропонується малюнок, на якому подані накладені зображення різних видів транспорту. Діти уважно роздивляються та відповідають на питання «Що я бачу?». Гра «Що зайве».
4.Лексико-граматична вправа «Їду в гості»
У кожної дитини на столі лежать малюнки різних видів транспорту (автомобіль, автобус, трамвай, літак, потяг, корабель ). Вчитель-логопед підходить до кожної дитини та питає: «На чому ти поїдеш у гості?». Дитина показує сою картинку та відповідає на питання.Що машини роблять? (Їдуть)А який це автомобіль? (Легковий)Кого возить цей автомобіль? (Людей)Де їздять автомобілі? (По дорозі)А як сигналять автомобілі? (Бі-бі)А хто водить автомобіль? (Водій)Молодці. А чи ви хочете бути водіями? Але сперш нам потрібно що зробити щоб автомобілі могли поїхати? (Запрвити)
5.Вправа на розвиток графо-моторних навичок «Штрихування автомобіля».
6.Яким видом транспорту вам доводилося користуватися?
Для чого служать машини? ( для перевезення пасажирів)
Ще що можуть перевозити такі та інші машини? ( Вантажі)
Назвіть наземний транспорт, який возить по землі?
Хто назве повітряний транспорт? Морський?
Для чого люди придумали транспорт? ( Для того , щоб швидше пересуватись, щоб полегшити працю рук)
7.Фізкультхвилинка
Літаки загули (обертання перед грудьми зігнутими в ліктях руками),
Літаки полетіли (руки в сторони, почергові нахили вліво і вправо),
На галявинку тихо сіли (присісти, руки до колін),
Та й знову полетіли8. Дидактична гра «Веселий потяг» На чому ми сьогодні подорожували? (автомобіль, тролейбус, корабель, літак, потяг)А як можна назвати все це одним словом? (транспорт)9. Дидактична гра «Наземний, повітряний, водний»Ось погляньте, що в нас є. Тут зображено небо, дорога та водойма. Нам потрібно пригадати, де літають літаки, де плавають кораблі, де їдуть автомобілі? Ось в мене є різні види транспорту.
10.Молодці, справилися із завданнями.Скільки ви сьогодні дізналися про транспорт. Ви можете про нього розказати і своїм друзям .Тепер ви знаєте про транспорт багато .
.