Тема: Технологічна по¬слідовність виго¬товлення панно. Пе¬ренесення ма¬люнка на тканину різними спо¬со¬ба¬ми. Практична робота. Вправи на ви¬конання швів шовковими стріч¬ка¬ми.

Про матеріал
Основною метою представленої методичної розробки є формування уявлення про способи перенесення малюнка на тканину та навички виконання різних видів швів шовковими стрічками.
Перегляд файлу

 

Тема: Технологічна по­слідовність виго­товлення панно.  Пе­ренесення ма­люнка на тканину різними спо­со­ба­ми.

 Практична робота. Вправи на ви­конання швів шовковими стріч­ка­ми.

Мета: ознайомити здобувачів освіти зі  способами перенесення малюнка на тканину;

формувати навички виконання різних видів швів шовковими стрічками;

розвивати художній смак;

виховувати акуратність і старанність під час виконання  робіт.

Обладнання: зразки виробів, ілюстрації, зразки рисунків для вишивання.

Інструменти та матеріали: тканина, стрічки, голки, ножиці, п’яльця, копіювальний папір, калька, олівець.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І.  Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

  Лототрон

(Учень витягує номер з лототрону, вчитель зачитує запитання під даним номером).

  1. Який візерунок має вишивка стрічками?
  2.  Чи багато часу вимагає вишивка стрічками? За рахунок чого?
  3. Де можна використати вишивку стрічками?
  4. Які інструменти необхідні?
  5. Які матеріали необхідні?
  6. Від чого залежить вибір матеріалу?
  7. Якою повинна бути голка?
  8. Що зробити зі стрічкою, щоб вона не торочилась?
  9. Що називають композицією?
  10.  Що таке панно?
  11. Перерахуйте вимоги до вишивки?
  12. Що таке ескіз?

ІІІ Вивчення нового матеріалу.

Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми уроку. Постановка завдань уроку перед учнями.

План

  1. Перенесення малюнка на тканину різними способами.
  2. Основні стібки.

Метод «Аукціон знань»

 Учні виступають із повідомленнями. Серед прослуханої інформації визначають найціннішу.

 Перевести малюнок на тканину можна кількома способами. Найпростішими є такі:

  1. й спосіб. Виконується за допомогою спеціально призначеного копіювального паперу, який кладуть блискучою поверхнею на тканину, зверху накривають калькою з малюнком і прикріплюють до тканини шпильками. Потім контури малюнка обводять олівцем. При цьому не слід натискувати на копіювальний папір, щоб не залишилося плям на тканині. Після перенесення малюнка шпильки виймають.
  2. й спосіб. «Припорох». Він трудомісткий, але дає змогу переносити малюнок на будь-яку тканину, вона не брудниться. Малюнок переносять на кальку. Потім беруть товсту тканину, на неї кладуть білий папір, а зверху кальку з малюнком. Акуратно по контуру малюнка тонкою голкою проколюють дірочки на однаковій відстані одна від одної. Аркуш паперу з наколотим малюнком накладають на тканину і прикріплюють. Ватяний тампон, щільно обгорнутий тканиною, змочують у розчин порошку зубного або крейди і протирають весь малюнок через проколи. Розчин проходить крізь дірочки, залишаючи відбитки по контуру малюнка.

  3-й спосіб. Малюнок розміщують на склі, а зверху – тканину. Знизу скла вмикають настільну лампу і простим олівцем обводять контури малюнка. У яскравий сонячний день можна скористатися віконною шибкою.

Учні обирають спосіб переведення малюнка на тканину на власний розсуд (дискусія).

(Після підведення підсумків аукціону вчитель пропонує оцінити свою роботу в картці оцінювання).

IV.  Виконання практичної роботи.

Вправи на ви­конання швів шовковими стріч­ка­ми.

  • Вчитель ще раз демонструє, як закріплюється стрічка в голці, нагадує правила безпечної роботи з голкою (можна запропонувати учням).
  • Повторення правил  безпечної роботи з голкою:

    · зберігають голки та шпильки у відповідному місці - гольничці чи коробочці;

· для роботи не можна використовувати зігнуті, іржаві голки;

· забороняється залишати голку без нитки, підносити голку до очей, брати до рота, вколювати у робочий одяг або м’які меблі, залишати її у виробі;

· щоб не проколоти пальця під час шиття, слід користуватися наперстком, який повинен щільно надягатися на палець;

· передають голку разом із ниткою, зав’язаною вузликом;

· якщо голка зламалась, її уламки слід обов’язково зібрати і викинути у смітник;

· нитку відрізають ножицями, а не відкушують зубами.

На екран спроєктовані схеми стібків, їх короткий опис.

Виконання кожного шва супроводжується відео, а потім особистим показом учителя на демонстраційній дошці.

«Прямий стібок»

  Прямий стібок є найпростішим стібком, що використовується у будь-якій вишивці. Його довжина і натяг стрічки можуть бути будь-якими в залежності від візерунку.

Виведіть стрічку на лицьовий бік, попередньо закріпивши її на виворотному боці. Розправте стрічку і зробіть прокол у тканині, відступивши від точки виходу стрічки необхідну відстань.

 

«Стрічковий стібок»

 

   Особливість стрічкового стібка полягає в тому, що стрічка проходить через саму себе у точці проколу голкою. Стрічковий стібок може бути зміщений вправо або вліво в залежності від точки проколу та задуму автора. Використовується даний стібок для вишивання пелюсток квітів чи листочків.

Виведіть стрічку на лицьовий бік, попередньо закріпивши її на виворотному боці. Розправте на необхідну довжину стібка. Притримуючи стрічку пальцем лівої руки, проклоліть її посередині (або зі зміщенням управо чи вліво) і витягніть стрічку через прокол на виворотний бік.

 

«Петля з прикріпкою»


Виведіть стрічку на лицьовий бік і сформуйте петельку. Для цього відкиньте її назад і зробіть прокол біля точки виходу стрічки. Виведіть голку з стрічкою в середині отриманої петлі і зробіть невелику прикріпку поверх неї.

Використовується для вишивання листочків, пелюсток квітів.

"Французький вузлик"

 

Виведіть голку зі стрічкою на лицьовий бік. Виконайте стрічкою два оберти навколо голки та, притримуючи стрічку, зробіть прокол на виворотний бік поряд із місцем виходу стрічку. Найчастіше даний шов використовується для вишивання серединок квітів.

Виконання учнями практичної роботи.

Хід роботи.

1.Самостійне виконання «прямого стібка».

2.Самостійне виконання «стрічкового стібка».

  1. Самостійне виконання «петлі з прикріпкою».
  2. Самостійне виконання «французького вузлика».

 

(На столах у групах лежать планшети із завантаженими відео- фрагментами з виконання даних стібків, зразки. Учні за необхідності переглядають їх.)

Під час виконання вчитель контролює:

  • організацію робочого місця;
  • дотримання безпечних прийомів праці;
  • поставу;
  • самостійне виконання завдань практичної роботи;
  • самоконтроль та взаємоконтроль.

V. Закріплення нових знань та вмінь.

Бесіда.

Як правильно перенести малюнок?

Які види стібків ви виконували?

Від чого залежить вибір стрічки?

Учням пропонують продемонструвати виконання стібків.

VІ. Підсумок уроку.

Учитель пропонує учням оцінити свою практичну роботу та роботу в цілому на уроці. Картку оцінювання прикріпити до зразка та здати для загального оцінювання вчителем.

VІІ. Домашнє завдання.

Підготуватися до вишивання обраної композиції.

 

Карта оцінювання

 

 

 

Прізвище

Домашнє завдання

Практична робота

Робота на уроці

Загальна оцінка вчителя

 

Самооцінка

Оцінка

вчителя

Самооцінка

Оцінка

вчителя

Самооцінка

Оцінка

вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку