Тема. Текст-міркування “Книжка дорожча за найбільше багатство” (Твір за прислів’ям)

Про матеріал
Мета: узагальнити знання учнів про твір-міркування; вчити розрізняти типи текстів; формувати вміння та навички школярів складати твор-міркування; вчити добирати переконливі докази, аналізувати, робити висновки; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати повагу, бережливе ставлення до книг; показати значення книги в житті людини.
Перегляд файлу

Конспект

з української мови у 3класі

Тема. Текст-міркування “Книжка дорожча за найбільше багатство” (Твір за прислів’ям)

Мета:  узагальнити знання учнів про твір-міркування; вчити розрізняти типи текстів; формувати вміння та навички школярів складати твор-міркування; вчити добирати переконливі докази, аналізувати, робити висновки; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати повагу, бережливе ставлення до книг; показати значення книги в житті людини.

Навчальні цілі:

 учень/учениця

  обґрунтовує своє ставлення до почутого, спираючись на набуті знання, власний досвід;

• добирає прислів’я про книжку;

• складає твір-міркування за прислів’ям;

• свідомо сприймає усну інформацію вчителя;

• відповідає  на питання вчителя.

 

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Обладнання та наочність: мікрофон, презентація, звірятка Кіт Том і Мишка Джері, м’ячик.

Перебіг уроку

 І. Організація класу до уроку.

1. Привітання.

- Добрий день учні, сьогодні я проведу у вас урок української мови. До нас на урок завітали Котик Том і Мишка Джері , вони будуть спостерігати за вами впродовж цілого уроку.

-Для роботи на уроці вам потрібен  зошит з розвитку зв’язного мовлення.

2. Емоційне налаштування

- Для того, щоб ми з вами продуктивно сьогодні попрацювали, нам потрібно створити дружню атмосферу. Кіт Том пропонує вам загинати пальчики на своїй руці. Починаємо з мізинця.

-Загніть пальчик у кого сьогодні  хороший настрій.

-Загніть наступний пальчик хто любить української мови.

-Загніть середній пальчик, хто сьогодні зустрів близьку людину.

-Загніть вказівний пальчик готовий до плідної праці на уроці.

-Отже, у нас піднятй великий палець вказує на “клас”, на настрій до роботи.

-Молодці, Том вами задоволений.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

На сьогоднішньому уроці, ми навчимось складати твір-міркування за прислів’ям “Книжка дорожча за найбільше багатство”.

  1. Опрацювання нового матеріалу (колективна робота)

1.Загадка.

Завдання 1.

― Сьогодні ми будемо складати текст-міркування. А про що ― підкаже вам загадка.

          -Погляньте у свій зошит на ст.30 і прочитайте загадку.

-То про що ця загадка? (про книжку)

Так, це книга.

― А що підказало вам, що мова йде про книгу?

― Люди здавна шанобливо ставились до книг. Народ склав багато прислів’їв та приказок про книгу та її значення в житті.

-Справа у зошиті напишіть слово-відгадку. (Книжка) (перевірочне слово книжечка)

-Яку книжку ви зараз читаєте? Про що любите читати? Чому?

1.Робота в зошиті.

Завдання 2.

-Діти, погляньте на 2 завдання і встановіть відповідність між частинами прислів’їв. З’єднайте їх лініями.

1.Книга вчить, як на світі жить.

-Як ви розумієте значення цього прислів’я?

2.З книгою дружити-цікаво жити.

3.Бережи книжку-джерело знань.

4.Книжки читати- усе знати.

-Діти, як ви розумієте зміст кожного прислів’я?

2.Словникова робота.

-Діти, погляньте у свій зошит на ст.32 у кінці цієї сторінки ви побачите слова: перли і забава. Погляньте на ці слова, зверніть увагу на наголос.

-Як ви  розумієте значення цих слів?

-Ці слова будуть зустрічатися вам у віршах, наступних завданнях.

Завдання 3.

-Переходимо до завдання 3. Прочитайте тексти. Вкажіть номер прислів’я із завдання 2 біля того тексту, до якого воно підходить.

3.Бережи книжку-джерело знань.

4.Книжки читати- усе знати.

-Молодці, Кіт Том і Мишка Джері задоволені вашими відповідями.

3.Робота з прислів’ями.

Завдання 4.

-Діти, пригадайте прислів’я, які ви знаєте. Запишіть одне з них.

        Без книги - як без сонця, і вдень темні віконця.

        Будеш з книгою дружити – буде легше в світі жити.

Будинок  без книг - подібний до тіла без душі.

Життя без книжок – що небо без зірок. 

Завдання 5.

-Прочитайте вірш. Розкажіть, яке значення має книжка в житті людини.

-Книжка навчає, оповідає, вчить жити, шанувати батьків, любити рідний край. Книжка-це наука, розвага, втіха і забава.

Завдання 6.

-Віповідайте на запитання в зошиті.

 

1) Вправа «Мікрофон»
- Діти, у мене в руках є чарівний мікрофон. Я буду задавати запитання і підходити до вас з мікрофоном.

― Пригадайте, що таке текст.

Прзентація "Повторення вивченого про текст і речення"

― Які види текстів ви знаєте ?

Презентація "Текст. Види текстів"

― Які запитання можна поставити до кожного типу текстів? (Що, який, чому)

-Чи знаєте ви що таке текст-міркування?

Текст-опис:

  Зайчик-обережна і ляклива тваринка. Взимку він носить білу шубку замість сірої. У зайчика хвостик короткий. Його передні лапки довші, ніж задні. Прудкий зайчик швидко втікає від ворогів.

Текст-міркування: складається з трьох частин твердження, доказ, висновок.

   Взимку зайчик змінює свою шубку з сірої на білу. Чому?

   Тому, що так легше замаскуватися під білий сніг і біла шубка тепліша і пухнастіша зимою.

  Тому зайчик змінює свою шубку взимку.

-Як ви думаєте, який з цих текстів є текстом- описом, а який тестом-міркуванням?Чому? (у першому описується Зайчик, а в другому розмірковується)

 

 

-Із яких частин складається текст-міркування?

-Погляньте у свої зошити на ст.30 на видітений текст.

 

 

4. Гра “Асоціативний кущ”.

 ― Ви знаєте багато про книгу, про її значення в житті людини. Тому вам не буде важко довести думку : « Книга дорожча за найбільше багатство». ― Дане прислів’я – це яка складова частина міркування ? (твердження)

 ― Воно вже готове. Вам залишилося довести цю думку.

― Подумайте та скажіть , що дає людині книга. Для цього доберіть до слова «книга» дієслова.

 ― Опираючись на свої знання та слова, записані на дошці , доведіть правдивість прислів’я « Книга дорожча за найбільше багатство». У висновку використайте прислів’я про те, що книгу треба берегти. Виконуючи роботу, скористайтеся пам’яткою написання твору-міркування:

Текст-міркування — урок. Українська мова НУШ, 4 клас.

-Молодці, Кіт Том і Мишка Джері задоволені вашими відповідями. Вони вважають, що ви справились із цими завданнями.

5. Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM

 

IV. Самостійна робота. Написання твору учнями.

Завдання 7.

-Яке запитання поставимо до тексту? Чому?

-Спочатку усно побудуйте твір-міркування.

-Починаємо складати твір з твердження, наводимо докази. У висновку використаємо прислів’я  як берегти книжку.

Завдання 8.

-Запишіть твір у зошит.

Зразок:

  Книжка дорожча за найбільше багатство.

  Тому, що вона зацікавлює нас до чогось нового, невідомого, збагачує розум людини. Книга -найголовніший учитель в нашому житті.  Вона є  безцінним джерелом інформації. Книга-це найбільший  скарб у житті людини. Тому її потрібно берегти і любити.

Тому що вона наш найдорожчий скарб.

-Хто хоче прочитати свій твір-міркування?

-Обміняйтеся з сусідом по парті своїми зошитами та певірте написане. Якщо знайшли помилки, виправте їх.

V. Підсумок уроку.

1. Гра «М’ячик»

- Я буду задавати запитання, а ви відповідайте у мікрофон.

-Які знаєте види тексту?

-З яких частин складається текст міркування?

-Мені найбільше сподобалося…?

-Чому книжкадорожча за  найбільше багатство?

-Мамі розкажу про…?

-Чи Замітили ви, що протягом цілого уроку ми ставили питання Чому? (тому, що ми складали твір-міркування, а він відповідає на питання чому?

3.Інтерактивний метод «Тепломір успіху».

- Діти, наш урок наближається до завершення. Кіт Том і Мишка Джері задоволені вашою роботою на уроці, і прощаються з вами. За допомогою тепломіру успіху, оцініть, будь ласка, свою роботу на занятті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Дякую вам за плідну працю.  До нових зустрічей!

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
4 березня
Переглядів
252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку