Урок з української мови НУШ. Тема тижня "Світ тварин". Урок розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата __________ Номер уроку ___________ Українська мова 1 клас
Тема тижня. Світ тварин
Тема дня. Робота над виразним читанням тексту «Мурчик і Жмурчик» Дмитра
Чередниченка
Мета: удосконалювати навички виразного читання, збагачувати лексичний запас
учнів; розвивати мовленнєву компетентність учнів; формувати аудіальні та читацьків вміння; закріпити і збагатити уявлення першокласників про птахів, виховувати екологічну свідомість, любов до тварин та бережливе ставлення до природи.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;
-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання
Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Продовжує текст (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями
Читає слова із вивченими буквами
Читає вголос короткі тексти, складені з 3–4 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)
Розгадує ребуси
Відтворює графічні знаки за зразком
Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються
Записує короткі речення (3–4 слова з вивченими буквами), пишучи перше слово з великої букви і використовуючи в кінці речення відповідний розділовий знак
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)
Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)
Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів)
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Метод «Настрій котика»
ІІ. Етап цілепокладання
Метод «Сторітелінг»
В дитинстві я дуже хотіла котика, який би жив з нами у квартирі, але батьки були проти. Тому я часто з друзями годували і гралися з котами-безхатьками. Згодом ці коти почали нас скрізь впізнавати і навіть жити у нашому під’їзді на наших килимках біля квартир. Іноді в літню пору ми влаштовували велике купання. З дому приносили теплу воду шампунь та старі рушники і купали вуличних котів. Після цього коти на нас ображалися, але не довго.
А які цікаві історії про котів знаєте ви?
Оголошення теми і мети уроку
Сьогодні ми з вами прочитаємо цікавий текст про двох котиків. Дізнаємося цікаві факти про цих тварин.
ІІІ. Етап цілереалізації
Робота з чистомовкою
Щоденні 5. Читання для себе
Щоденні 5. Читання разом з другом
Щоденні 5. Слухання.
Вчитель читає твір з букваря.
Робота з ментальною картою протягом уроку
Синя лінія – назва твору та автор, над яким будемо працювати на уроці
Щоденні 5. Робота зі словами
Жовта лінія – головні герої твору
Робота з відеоматеріалами
https://www.youtube.com/watch?v=oNptv79ASZY
Зелена лінія – нові слова над якими потрібно попрацювати
Помаранчева лінія – нові знання, що ви отримали від роботи над твором
Обговорення прочитаного твору
Робота з словами раками
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=UG3RYgftY38
Фіолетова лінія – чого навчив твір
Блакитна лінія – які інші твори ви знаєте з такими ж героями
Щоденні 5. Письмо для себе
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Робота з лего
З лего-деталей складіть котика
Рефлексія. Перегляд відеоматеріалів
https://www.youtube.com/watch?v=Osxok1YIfkc
Червона лінія – ваші враження про твір над яким працювали
Підсумувати отримані знання за всією ментальною картою
1