Урок "Мандрівка до Чорного моря"

Про матеріал
Урок-мандрівка з української мови у 1 класі в інтегрованому курсі "Я досліджую світ"
Перегляд файлу

Вчитель: Поліновська Наталія Анатоліївна. Українська мова 1клас. Новофедорівська ЗОШ

Тема:МАНДРІВКА ДО ЧОРНОГО МОРЯ

Мета:закріплювативміння написання та з’єднання вивчених букв; удосконалювати вміння складати та записувати слова, речення; розвивати логічне мислення, творчий підхід до виконання завдань; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Очікувані результати: знатимуть хто такий мандрівник; ознайомляться із географічними об’єктами рідного краю; отримають нові знання про флору і фауну Чорного моря.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: ноутбук, проектор, презентація, відеофайли, картки, скриня, карта, дидактичний матеріал, предмети живої природи.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Сьогодні ми продовжуємо подорожувати куточками нашої планети. Давайте згадаємо, яку нову літеру ми вивчали на попередньому уроці. Так, це буква ж (же).Який звук позначає ця буква? (Приголосний, дзвінкий звук). Назвіть слова, які містять букву же на початку слова (в середині, в кінці) (жаба, жираф, жук, жолудь/ їжак, бджола, ножиці /вуж, морж, ніж).

На сьогоднішньому уроці ми будемо виконувати дуже цікаві завдання, незвичайні вправи, грати в захоплюючі ігри. Але для того щоб встигнути це все виконати, ви маєте мені пообіцяти бути активними та працьовитими, дуже уважними і надзвичайно слухняними. Якщо ви готові, то починаймо!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

У кожного на парті лежать аркуші паперу із завданнями.

Перше завдання: проведи лінії по крапкам, не відриваючи руки і не зупиняючись.

Друге завдання:уважно слухайте, і записуйте букви. (м а н д р і в к а)

Подорожуючи ми об’єднуємось, стаємо більш дружелюбними. То давайте об’єднаємо букви, які ми записали, так би мовити здружимо їх, і побачимо, яке слово утвориться. Запишіть слово, з’єднуючи букви одну з іншою. Яке слово утворилось? (мандрівка)

Ви провели по крапкам недомальовані лінії корабля та хвиль моря, записали слово мандрівка. Як гадаєте, це випадковість? А можливо це якось пов’язано з темою нашого уроку?

ІІІ. Повідомлення теми.

Так, це було не просто так, на цьому уроці ми з вами будемо мандрувати водами Чорного моря, а корабель – це наш транспорт для пригод.

IV. Основна частина.

Я випадково знайшла пляшку із картою. Мені здається це не просто карта, напевно там вказаний маршрут, який приведе нас до скарбів. Але для того щоб відкрити пляшку, ви повинні записати чарівні склади. І після цього пляшка відкриється сама.

Третє завдання:спиши прописними літерами склади: ва, ом, ду, ат, ор, ів.

Пляшка з картою відкрилась! І якщо я правильно зрозуміла, то скарби заховані на острові Джарилгач. Думаю ви вже чули про цей острів, а можливо і були там.

ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА

Карта у нас є. Але як ми зможемо подорожувати без речей? Необхідно зібрати речі. А допоможе нам в цьому, наступне завдання.

Четверте завдання: розгадайте анаграми, і запишіть відповіді в спеціально відведеному місці.  (Анаграма — безладна перестановка букв у слові, що створює інше слово.)

в л а а з і – валіза     а о м к п с – компас

Уявляєте, капітан Флінт, той самий легендарний пірат, хоче завадити нам знайти скарби. Тому він викрав деякі речі. Давайте разом розшукаємо їх!

П’яте завдання:Розшукай слова: карта, намет, казан,  вода. Знайди їх в таблиці та замалюй.

Ви знайшли всі речі. То які ж речі нам необхідні для подорожі? Думаю ви готові  вирушити в подорож. Вперед!

Сьогодні чарівна мандрівка у нас

І рибки веселі танцюють нам вальс.

Дельфінчик веселий із крабом поважним,

Їх ти не бійся, та будь ти уважним.

Це місце глибоке, і дуже просторе,

І все це разом називається … (море).

Кораблик наш легко по хвилях пливе,

Він друзів морських на просторах знайде.

Перша зупинка – тваринний світ. Уявляєте, в Чорному морі мешкає 2500 видів тварин. Ось деякі з них: морський язик, зеленушка, барабулька, риба-голка, скумбрія, шпрот, бички, морський коник, дельфіни, скат хвостокол (Ця риба – родичка акул. На хвості у ската є особлива голка. Її укол для людини дуже болючий. Найкраще триматися від ската подалі!). Можливо хтось з вас теж знає назви інших морських мешканців? А можливо бачили морських тваринок, яких я назвала?  Розкажіть.

Нам знову заважає капітан Флінт, він викрав зображення морських істот, яких я вам ще не показала. Допоможете мені знайти їх. Для цього ви повинні виконати наступне завдання.

Шосте завдання: вставте в слова пропущені букви. Побудуйте звукову схему до цих слів. І запишіть можливі слова.

Чи всі слова ми можемо записати? Яке слово ми не запишемо? Чому?

Ось потрібні нам зображення. Також мешканцями моря є медуза, лосось, акула катран і різні види крабів.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

Пливемо далі! Час розповісти і про рослинний світ нашого моря.

У Чорному морі живе понад 660 видів рослин. Рослинний світ Чорного моря -  це  водорості: червоні, зелені та бурі.

Особливо корисні – бурі водорості. Вони містять велику кількість йоду, а також всі необхідні мікроелементи для його швидкого засвоєння організмом. При регулярному прийомі в їжу морської капусти, збільшується рівень інтелекту.

А ви знаєте чому Чорне море має саме таку назву?  Якщо ні, то давайте дізнаємось разом. (Відео)

Так чому море називається Чорним? Хто запам’ятав давньогрецьку назву моря? (Понт Аксинський)Пливемо далі!

Ми знаходимось неподалік від острова Джарилгач. Але щоб на нього потрапити маємо розшифрувати  кодове слово.

Сьоме  завдання: розшифруйте ребус. Складіть речення з отриманим словом. (море)

Яке слово утворилось? Яке буває море? (прозоре, тепле, холодне, чорне)

Складіть речення із словом море. Краб прошепотів мені на вушко, що хоче щоб ми записали таке речення: «У морі багато скарбів».

Скільки слів у реченні? (4) Назвіть перше, друге, третє, четверте слово? Як ми записуємо початок речення? Як ми закінчуємо речення? (Який розділовий знак ставимо в кінці речення?)

Скарб вже майже у нас в руках. Залишилось останнє випробування. Потрібно розшифрувати речення, і знайти те, яке допоможе нам відчинити скриню зі скарбами. Якщо виконаємо його правильно, скарб наш!

Восьме  завдання: складіть та запишіть речення. (графосмужки)

  1. У морі пливе кораблик
  2. Відкрий сундук зі скарбами!

V. Підсумок.

Скарби знайдені, наша цікава мандрівка завершилась.

Залишилась одна незакінчена річ. Ми ще не оцінили свою роботу. У кожного в кінці листочка є три смайлики - веселий, байдужий, сумний. Ви маєте замалювати одни із смайлів. Веселий – було цікаво виконувати завдання, байдужий – звичайні завдання, сумний – нецікаві завдання.

docx
Додано
25 березня 2019
Переглядів
1704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку