3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Урок української мови "Розрізнення слів, що означають назви предметів (іменники)".

Про матеріал
вчити розпізнавати слова, що означають назви предметів (іменники), відповідаючи на питання хто? що?, ставити до слів запитання хто? що?
Перегляд файлу

 

УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Розрізнення слів, що означають назви предметів (іменники). Виділення іменників у тексті за запитаннями хто? що?

Виконала вчитель 4 – А класу                      Соловей Юлія Василівна

 

 Високий 2018 рік

 

 

ДЕПАРТАМЕНТ НАУКИ І ОСВІТИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЗЕЛЕНОГАЙСЬКИЙ СПЕЦІАЛЬНИЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС (ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД – ШКОЛА – ІНТЕРНАТ І – ІІ СТУПЕНІВ)» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ


Урок № 36.    клас 4 – А.   Дата 12 /11 2018 рік.     Вчитель: Соловей Ю. В.

Тема: Розрізнення слів, що означають назви предметів (іменники). Виділення іменників у тексті за запитаннями хто? що?

Тип уроку: комбінований.

Мета: вчити розпізнавати слова, що означають назви предметів (іменники), відповідаючи на питання хто? що?, ставити до слів запитання хто? що?, збагачувати словниковий запас; розвивати в учнів пам'ять, увагу, спостережливість, загальну обізнаність, розвивати вміння застосовувати знання отримані на уроці в ситуаціях повсякденного життя; виховувати уважність при вивченні нового матеріалу, охайність при оформленні записів в робочому зошиті, ввічливість та уважність у спілкуванні з учителем та однокласниками, вміння плідно співпрацювати з однокласниками для досягнення мети, виваженість у своїх твердженнях та цікавість до отримання нових знань; привчати учнів дотримуватись правил техніки безпеки під час користування навчальним приладдям.

Хід уроку:

І. Підготовча частина.

1. Організаційний момент: привітання

І знов покликав дзвоник в клас,

знання нові чекають нас,

ми дуже любим рідну мову

милозвучну і чудову,

час уже урок почати,

щоб нові знання придбати.

- Отож, розпочинаємо наш урок. Я бажаю, щоб робота на уроці принесла вам нові знання, а нашим гостям – приємні враження.

Тому всі - працюємо-активно

 думаємо  - оперативно

 відповідаємо -  правильно

2. Корекційно-психологічна підготовка: пісенька «Абетка».

ІІ. Основна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності. Вправа «Мікрофон».

Учні, передаючи уявний мікрофон, висловлюють свою думку щодо поставленого вчителем запитання.

До якого уроку приготувались?

Для чого ми вивчаємо українську мову?

Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок? (Цікавим, пізнавальним, продуктивним, загадковим тощо).

А якими маєте бути ви на уроці? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, наполегливими).

Отже, якщо ви будете уважними, зібраними, активними, то наш урок пройде цікаво, творчо й продуктивно. Тому все залежить від вас.

2. Актуалізація опорних знань.

1. Навчальний діалог:

-А зараз я з вами хочу провести навчальний діалог.  -Яку тему ми вивчаємо? (слово)

-На які питання відповідають слова-назви предметів ? (хто?, що?)

-Які слова відповідають на питання хто? (Назви  людей і тварин)  -Наведіть приклади.

-На які питання відповідають слова - назви всіх інших предметів?(що?)  -Наведіть приклади.

-Учні, можливо хтось з вас запам’ятав як  називається частина мови що означає назви предметів і відповідає на питання «хто?», «що?» (іменник).

Гра «Розсипане листя» (зібрати слово «іменник»).

2.Перевірка домашнього завдання.

- Зачитайте іменники з домашньої вправи, до яких поставили питання хто?

- До яких іменників поставили питання що?

3. Повідомлення теми і мети уроку.

Бесіда  вчителя.

- Сьогодні ми будемо продовжувати знайомитись із словами-назвами предметів і маємо досягти таких результатів. 

 Очікуванні результати уроку. Вправа «Очікування».

-Закріпити вміння розрізняти слова, що означають назви предметів (іменники). 

-Ставити до них питання.

- Знаходити іменники у тексті за запитаннями хто? що?

4. Каліграфічна хвилинка.

Урок продовжим без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

Пальчикова гімнастика «Веселі музики».

- А тепер покажіть, як ви готові до роботи в зошитах.


Зошит свій я розгортаю,

Навкоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати вправно.

До роботи я берусь.


Написання букви Лл, складів з нею та словникового слова лелека. Складання речення зі словом лелека усно.

5. Робота над новим матеріалом.

Гра «Слово – питання».

– Я показуватиму малюнок, а ви називайте зображений предмет і ставте питання до його назви. (Ведмідь, білка, заєць, вовк, лисиця, книжка, олівець, вчителька, будівельник, учень, морква, капуста, хліб, літак).

– Які питання ви ставили?  – До яких слів ви ставили питання «хто?»

– Які слова відповідали на питання «що»?

На минулому уроці ми з вами почали мандрівку у чарівну країну слів і дізналися, що в цій країні є тільки дві вулиці: на першій живуть слова, які відповідають на питання хто?, а на другій вулиці живуть слова, які відповідають на питання що? Але чарівною країною пронісся вітер і позривав листочки зі словами, нам треба допомогти словам знайти свої будиночки.

Гра «Знайди слово» (прочитати слово і помістити у відповідний будинок  за запитаннями, записати слова на дошці і у зошит): кіт, хлопчик, корова, водій, олівець, коза, кавун, літак, сонце, дощ. Підсумок.

Фізкультхвилинка «Вдих – видих».

Робота за підручником. Вправа на знаходження іменників у реченні (усно).

Робота в парах за картками.

Діти, зараз ми з вами попрацюємо в парах, вам треба між собою обговорити і поставити до іменників запитання. Завдання записати в зошити.

Кожна пара, яка правильно виконає завдання, отримає зірочку.

6. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота в групах.

Діти, у нашій чарівній країні слів є будинки, є слова, які в них живуть, але чогось не вистачає. Чого? Чарівних дерев. От зараз ми з вами оживим нашу країну і посадимо дерева. Для цього ми будемо працювати в групах. Кожна група отримує дерево з яблуками, розв’язавши завдання, посадимо дерево на відповідну вулицю. (Макет дерева з яблуками зі словами).

Перевірка групового завдання. Домашне завдання: записати слова з дерев у зошит.

ІІІ. Заключна частина.

-Про які слова сьогодні говорили?

-На які питання відповідають слова-назви предметів?

-Як називається частина мови  з якою ми сьогодні знайомились?

Підведення підсумків за очікуваними результатами уроку.

-На цьому уроці звучало багато слів. І звичайно найбільше було слів щирих, розумних, бо промовляли їх діти з чистим серцем та щедрою душею. Хай завжди ваші серця і думки, а значить і слова будуть чистими, бо із слова починається людина.

1

 

docx
Додав(-ла)
Соловей Юлія
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
Інкл
Додано
23 лютого
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку