Тема: «Турбуюсь про своє здоров’я»
6 клас
Мета:
Обладнання: бейджики; плакати „Формула щастя”, „Щастя, коли...”, допоміжні вислови про щастя, 5 листів формату А-3, ручки, фломастери, ножиці.
Хід заняття
Привітання та створення атмосфери довіри
Діти, я рада вас бачити сьогодні. Настав початок нового навчального року і ви розпочали нову мандрівку, в країну дружби та знань. Бажаю, щоб на шляху допитливості й цікавості до усього на світі не було жодних перешкод! Щоб відкриття та нові знання приносили радість, уроки були цікавими, а відповіді ваші — такими ж влучними, як постріли наших бійців.
Вправа 1. Знайомство:
Вчитель.
Ви молодці, ви бажали рідним гарного дня, бажали найціннішого, що маємо - здоров’я та щастя. Ви в гарному гуморі, дякую!
Тому сьогодні ми і зібрались, щоб поговорити про здоров’я, щастя та як його зберегти у цей нелегкий для нас час. Здоров’я і життя – дві цінності людини.. Сьогодні ми з вами пригадаємо, що вчили у попередніх класах про здоров’я особистості, та постараємося більше дізнатися про техніки збереження ментального здоров’я у непростий воєнний теперішній час. Отож, розпочнемо.
Вправа 2 «Дослідження»
До сьогоднішнього заходу в класі працювали дослідники, які підшукали інформацію, що стосується ментального здоров’я.
Розповіді учнів про ментальне здоров’я .
Ментальне здоров'я — це відчуття спокою, щастя та рівноваги. Уявімо собі космонавта, який вирушає у тривалу місію на Сатурн. Він ретельно готується, тренується, вивчає кожну деталь корабля та особливості далекої космічної планети. Щодня, щогодини його думки та сили сконцентровані на поставленому завданні, щоб виконати все досконало. Але що станеться, якщо він забуде взяти з собою кисневі балони? Без них навіть найпідготовленіший космонавт не зможе виконати свою місію.
Так і ми ,якщо будемо забувати про те, як протистояти стресам, стресовим ситуаціям, то рівень стресу підвищиться до досить високого рівня. Тому ми повинні шукати ресурс, що бути сильними та здоровими.
Вправа 3«Чаклун»
Учні об’єднуються в групи і за допомогою маркерів перетворюють страшний об’єкт на смішний. Показ малюнків.
Вчитель
Щоб проблеми не поглинули тебе, не слід:
-"виправляти" настрій шкідливими звичками;
-відкладати життя і цілі на потім;
-переживати стрес на самоті;
- вивільняти негатив криками і сварками;
-критикувати себе за вчинки і думки;
- опускати руки;
-чекати, коли пройде саме.
Діти, для того ,щоб піклуватись про своє ментальне здоров’я потрібно завжди прислухатись до себе. До своїх відчуттів . Якщо відчуваєте тривогу, або погане почуття, то можна дати самому собі раду, підтримку та любов. Ви запитаєте як? А ось вам порада:
Вправа 4 «Обійми метелика»
Ця вправа дуже легка , потрібно обійняти себе схрестивши ручки на грудях і по черзі кожною ручкою себе гладимо. Правою, лівою, правою, лівою. А потім двома, мов крилами легенько до себе доторкаємось, можна заплющувати очі (за бажанням) Супер . Як себе почуваєте? (обговорення)
Вправа 5 «Сонечко»
Завдання: на картках у вигляді промінців сонця прописати і озвучити риси характеру, притаманні здоровій людині, прикріпивши їх до малюнка сонечка.
Вчитель
Ми прийшли до спільної думки, що здоров’я – це стан повного фізичного і психічного благополуччя, це відсутність хвороби, це відчуття радості від того, як ти виглядаєш… А отже, це є найбільша цінність нашого життя.
Руханка «Ситуації та емоції» з метою дати можливість учасникам розім’яти м’язи та відпочити.
Діти стоять колом, вчитель просить кожного по черзі назвати одну емоцію, почуття тощо, і одночасно спрямувати м’яча комусь іншому. Кожний учасник має запам’ятати ту емоцію, яку йому передав одночасно з кидком м’яча інший учасник. Коли всі по одному разу назвали якусь емоцію, вчитель змінює завдання, наприклад: „А тепер кожен, одночасно з киданням м’яча іншому, називає не емоцію, а ситуацію. Той, хто спіймав м’яча, має повторити ситуацію та назвати емоцію, яку запам’ятав раніше. Тепер можливі веселі сюрпризи щодо повторюваних речень. Наприклад, „Коли я стою в черзі (ситуація), то відчуваю задоволення“ (емоція) тощо.
Вправа 6 « Мішок щастя» з метою формувати в учасників усвідомлення життєвих цінностей як основи бачення власної життєвої перспективи.
Перед вами лежать стікери напишіть на стікерах, що для кожного треба, щоб бути щасливими.
Обговорити по колу. Прикріпити стікери на плакат.
Ось наші мішечки наповнені всіма вашими побажаннями, тому давайте назвемо його «Мішечок щастя».
Заключна частина. Рефлексія.
Вправа 7 побажання «Свічка» з метою створення позитивної атмосфери
Вимикається світло. Вчитель роздає учасникам маленькі свічки, сам бере велику свічку, запалює її, говорить слова: «Як одна свічка запалює іншу й одною свічкою запалюються тисячі, так і одне серце запалює інше, і запалюються тисячі сердець. Я хочу запалити ваші серця вогником добра, любові і терпимості». (Учасники по черзі запалюють свічки і говорять побажання.)
Заключне слово вчителя.
-Діти, Ви посміхається! То ж частіше посміхайтеся! Посмішка завжди висловлює позитивні емоції: щастя, радість, веселощі. Співайте від радості і танцюйте.
Адже щастя – це стан душі. Це мінливий сонячний зайчик, якого треба вміти помічати”. А американський письменник Ернест Хемінгуей сказав: „Щастя – найчудовіша річ на світі, і для тих, хто вміє бути щасливим, воно може бути таким же глибоким, як журба”.
Бо людина через те і є людиною, що володіє загальнолюдськими цінностями – добротою, співчуттям, людяністю і щирістю.
Нехай двадцять перше століття буде століттям душі і серця, нехай ці формули об’єднаються, щоб ми були щасливими та здоровими. Цінуйте себе, любіть!