5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

ТЕМА УРОКУ. ДАВНЯ ІНДІЯ

Про матеріал
ТЕМА. ДАВНЯ ІНДІЯ Мета: дати уявлення про Давню Індію, природно-кліматичні умови і географічне положення, історію утворення найдавніших держав долини річки Інд; розвивати вміння знаходити загальне в історії розвитку Давньої Індії та інших країн, удосконалювати навички роботи з історичною картою і підручником; засвоїти поняття: «Індостан», «Інд», «Ганг», «арії», «раджа», «варни», «касти»; виховувати пошану до історії і культури інших народів. Тип уроку: комбінований. Обладнання: історична карта, атлас, підручник, ілюстрації, мультимедійна презентація, відеоматеріали
Перегляд файлу

ТЕМА. ДАВНЯ ІНДІЯ

Мета:  дати  уявлення  про  Давню  Індію,  природно-кліматичні  умови і географічне положення, історію утворення найдавніших держав долини річки Інд; розвивати вміння знаходити загальне в історії розвитку Давньої Індії та інших країн, удосконалювати навички роботи з історичною картою і підручником; засвоїти поняття: «Індостан», «Інд», «Ганг», «арії», «раджа», «варни», «касти»; виховувати пошану до історії і культури інших народів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: історична карта, атлас, підручник, ілюстрації, мультимедійна презентація, відеоматеріали

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Питання на повторення

1. Що таке цивілізація?

2. Де виникли перші цивілізації? З чим це було пов’язано?

3. Назвіть найдавніші міста. Як вони виникли?

Вчитель. Перші цивілізації виникали зазвичай у долинах річок. Життя на березі ріки означало наявність родючого ґрунту, який легко зрошувати й обробляти. Річкою легше, ніж сушею, перевозити вантажі. Саме тому в Єгипті люди селилися на березі Нілу, в Месопотамії — на берегах Тигру та Євфрату і, в Індії — в долині Інду.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Природно-кліматичні умови та географічне положення Індії

 Коментоване читання тексту параграфа супроводжується роботою з ілюстраціями та історичною картою в атласі. Перегляд відеоматеріалу.

Бесіда за питаннями

1) Опишіть географічне положення Індії щодо Єгипту, Месопотамії.

2) Які кліматичні особливості могли привернути увагу людей в долині річки Інд?

3) Чому долину річки Ганг почали освоювати пізніше, ніж басейн річки Інд?

Опорний конспект

Півострів Індостан

Центральна частина

– плоскогір’я Декан

Північ країни

– гори Гімалаї відділяють від зовнішнього світу

Західна частина

– узбережжя Аравійського моря (Індійський океан)

Східна частина

– узбережжя Бенгальської затоки (Індійський океан)

 

 

2. Найдавніші цивілізації долини річки Інд

Самостійна робота за завданням

Опрацювати текст параграфа і скласти до нього 5 питань, що починаються словами «хто», «де», «коли», «чому». Наприклад: Коли виникли перші землеробські поселення в гірських районах Індської долини? Де виникла Індська цивілізація? та ін.

Виконання завдання продовжить підготовку учнів до роботи зі складанню плану параграфа. Перегляд мультимедійної презентації

Опорний конспект

Найдавніші міста в долині річки Інд:

Моженджо-Даро, Хараппа.

• Час виникнення — ІІІ тисячоліття до н. е. Існування — близько 1 тис. років.

                                                Структура

Центр (піднесена частина) — фортеця правителя

Навколо — місце поселення городян

Вулиці — перетинаються під прямим кутом

Будинки — від маленьких хатин до 2–3-х поверхових будівель

Особливість — наявність водогону і каналізації (вперше на Сході)

                                                  

  Основні заняття

Землеробство

Скотарство

Ремесло

Вирощування ячменю,

рису, пшениці та ін.

 

Розведення кіз, овець, буйволів, верблюдів, корів,

віслюків

Гончарне, прядильне,

ювелірне, обробка бронзи

Розвиток торгівлі

ІІ тисячоліття до н. е. — завоювання Індії аріями. Загибель найдавніших міст.

 

3. Вторгнення аріїв до Індії

Розповідь вчителя супроводжується роботою з ілюстраціями та історичною картою.

Опорний конспект

Наслідки арійського завоювання

Арії — «благородні люди» — кочівники-скотарі, що прийшли з північного заходу (Європи) — вважаються предками більшості європейських народів і деяких азіатських народів (індійців, персів)

 

Асимілювалися з місцевим населенням

Перешли до осілого способу життя

Почали займатися землеробством

Освоїли долини Гангу

Створили нові держави (правителі — раджі)

Соціальний устрій індоарийського суспільства — розподіл на варни (касти) — замкнені групи людей, що розрізняються за своїм положенням в суспільстві. Приналежність до варни передавалася у спадщину.

 

ІV. Закріплення нових знань

Географічний диктант: «Вірю — не вірю»

Роздаються картки. Потім пропонуються твердження, серед яких є істинні і помилкові. Необхідно позначити знаком «Х» істинні та помилкові твердження.

 

Картка №

 

Питання №

1

2

3

4

5

6

7

Вірю

 

 

 

 

 

 

 

Не вірю

 

 

 

 

 

 

 

1. Індійська сивілізація виникла в долині річки Інд.

2. Найбільшими містами Індської цивілізації були Ієрихон і Чатал-Гуюк.

3. Високорозвинена Індська цивілізація — третя за давністю на Землі після Єгипту і Шумера.

4. У другій половині ІІ тис. до н. е. до Північної Індії проникли племена аріїв.

5. Природні умови в долині річки Ганг були більш сприятливими для господарської діяльності, ніж в басейні річки Інд.

6. Вожді індоєвропейців називалися раджами.

7. Основними заняттями жителів Індії були торгівля і мореплавство.

 

V. Підсумки уроку

Вчитель зачитує твердження, вказуючи правильні та помилкові, а діти, обмінявшись картками, самостійно їх перевіряють. Вчитель указує на типові помилки та акцентує увагу на основних моментах уроку.

1. Найдавніша цивілізація Індії процвітала в долині Інду в к. III — поч. II тис. до н. е.

2. Один з найбільших міських центрів цієї цивілізації розкопаний археологами в Мохенджо-Даро.

3. У другій половині II тис. до н. е до Північної Індії проникли племена аріїв.

4. До середини I тис. до н. е. була заселена долина річки Гангу, сформувалися держави.

 

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати текст параграфів 26-27; скласти кросворд на 12 слів за темою.

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 травня
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку