ТЕМА УРОКУ «ФРАНЦІЯ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХХ – НА ПОЧАТКУ ХХІ СТ.». (всесвітня історія, 11 клас)

Про матеріал
Очікувані результати Після цього уроку учні мають: знати: суперечності соціально-економічного, політичного і культурного розвитку Франції; причини та передумови проголошення Четвертої і П’ятої республік у Франції; визначити особливості розвитку Франції наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст.; уміти: висловлювати аргументовані судження щодо травневих подій 1968 року; давати оцінку діяльності Шарля де Голля, його вкладу у розвиток та процвітання країни.
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ «ФРАНЦІЯ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХХ –  НА  ПОЧАТКУ ХХІ СТ.».

(всесвітня історія, 11 клас)

 

Очікувані результати

Після цього уроку учні мають: знати: суперечності соціально-економічного, політичного і культурного розвитку Франції; причини та передумови проголошення Четвертої і П’ятої республік у Франції; визначити особливості розвитку Франції наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст.; уміти: висловлювати аргументовані судження щодо травневих подій 1968 року; давати оцінку діяльності Шарля де Голля, його вкладу у розвиток та процвітання країни.

Основні поняття і терміни: Четверта республіка, П’ята республіка, Національні збори, Сенат, «Народно-республіканський рух» (МРП), «Французька імперія», «Французький союз», «Об’єднання французького народу» (РПФ), «Союз на захист нової республіки» (ЮНР).

Персоналії: Шарль де Голль, Жорж Помпіду, Валері Жискар д’Естен, Франсуа Міттеран, Жак Ширак, Ж.-М. Ле Пен.

Обладнання: політична карта світу, підручники, допоміжні посібники, документи.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Повідомлення теми та цілей уроку

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

Робота з таблицею

Заповнити таблицю «Політичний розвиток Великої Британії у другій половині ХХ – на початку ХХІ ст.».

Назва партії

Роки перебування при владі

Премєр-міністр

 

 

 

 

Термінологічний диктант

Поясніть зміст термінів і понять, працюючи ланцюжком.

1) консерватори,

2) ліберали,

3) коаліційний уряд,

4) тред-юніони,

5) інфляція,

6) палата лордів,

7) палата громад,

8) конституційна монархія,

9) колоніальна імперія,

10) «проблема Ольстеру»,

11) «тетчеризм»,

12) Британська співдружність націй.

Бесіда

1. Які проблеми були характерні для соціально-економічного розвитку та міжнародних відносин Великої Британії?

2. Чи зуміла Маргарет Тетчер подолати фінансово-економічну кризу у країні наприкінці 70-х – протягом 80-х років?

3. Чому Британську колоніальну імперія почали називати Британською співдружністю націй?

4. Як розвивається країна на сучасному етапі?

5. У яких відносинах перебуває сьогодні Україна з Великою Британією?

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Бесіда

1. Із якими пам’ятками у вашій уяві асоціюється Франція?

2. Які події у Франції привертають сьогодні увагу до неї світової спільноти?

3. Із яких джерел масової інформації вам стало відомо про це?

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Четверта республіка

Учитель (з використанням настінної карти). Енциклопедичні відомості про країну:

Франція – найбільша країна Західної Європи – має тривалу політичну, економічну та культурну історію. Вплив цієї країни досі значний. Її площа становить 547 030 кв. км

Населення: 59 060 тис. осіб. У столиці країни Парижі проживає 9 млн. 645 тис. осіб. Державний устрій: республіка.

Основні експортні товари: машини і транспортне обладнання, сільськогосподарська продукція (особливо продовольство та вино), хімікати.

Після визволення Франції з-під німецької окупації в країні почав діяти Тимчасовий уряд, який очолив Шарль де Голль. До складу уряду влітку 1944 року увійшли представники партій, що брали участь у русі Опору, а також антифашисти, які перебували в еміграції.

Тимчасовий уряд розпочав відбудову країни за надзвичайно складних умов. Частина території Франції, що перебувала під німецькою окупацією, значних руйнувань. Обсяг промислового виробництва в країні скоротився до 38% довоєнного рівня, а сільськогосподарського – до 60%.

Тимчасовий уряд здійснив:

1. Націоналізацію Французького банку, найбільших підприємств вугільної, газової, авіаційної промисловості, повітряного транспорту, автомобільних заводів фірми «Рено».

2. Відновлення 48-годинного робочого тижня і створення єдиної державної системи страхування, яка поширювалась на всіх осіб найманої праці.

3. Закріплено права на пенсії за віком та інвалідністю.

4. Передбачалось надання допомоги безробітним і багатодітним.

У період правління Тимчасового уряду Франція дотримувалась принципу: Франція – це «з’єднувальна ланка між двома світами» - країнами Східної і Західної Європи. Цими заходами утверджувалась демократія у Франції.

Тимчасовий уряд мав діяти до формування Установчих зборів і запровадження нової конституції.

У жовтні 1945 року у Франції відбулися вибори в Установчі збори і референдум щодо ставлення до конституції Третьої республіки.

Бесіда

1. Пригадайте, коли було проголошено Першу, Другу та Третю республіки у Франції.

2. Яку форму правління має наша держава?

3. Які державні органи створюють за республіканської форми правління?

4. Як співвідносяться гілки влади в Україні?

5. Які ще форми правління ви знаєте?

6. Що таке конституція?

7. Який зміст має Конституція України?

Учитель. Так, у жовтні 1946 року було схвалено Конституцію Четвертої Республіки.

Робота в групах

1. Ознайомитися зі змістом Конституції Четвертої Республіки і заповнити ліву колонку порівняльної таблиці «Система державного правління Франції за Конституціями Четвертої і Пятої Республік».

Конституція Четвертої Республіки. 1946р.

Конституція Пятої республіки. 1958р.

 

 

 

2. Опрацювавши текст підручника, заповнити ліву колонку порівняльної таблиці «Внутрішня та зовнішня політика Четвертої та П’ятої Республік».

Четверта Республіка

Пята Республіка

 

 

 

Учитель. Активну участь у політичному житті повоєнної Франції брали Французька комуністична партія (ФКП), Соціалістична партія, католицька партія «Народно-республіканський рух» (МРП), «Союз на захист нової республіки» (ЮНР).

Виступ учня

Учень, який отримав випереджальне завдання, виступає з повідомленням про життя і діяльність Шарля де Голля.

Робота з таблицями

Слухаючи розповідь учителя про становлення Пятої Республіки, продовжити заповнення порівняльної таблиці «Система державного правління Франції за Конституціями Четвертої та Пятої Республік».

Розповідь учителя

Метод «Мозковий штурм»

Уявіть себе в ролі президента Франції і запропонуйте заходи покращення соціально-економічного та політичного становища країни.

Робота в групах Опрацювати текст, визначити основні засади внутрішньої політики та зовнішньої діяльності Шарля де Голля, заповнити порівняльну таблицю «Внутрішня та зовнішня політика Четвертої та Пятої Республік».

Робота з підручником

Опрацювати текст підручника і виписати 5-6 тверджень, які характеризують Францію наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст.

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ

Завдання

Створити ланцюг найголовніших подій у Франції, які ми розглянули на сьогоднішньому уроці. Кожен учень повинен записати в хронологічній послідовності якусь подію.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати параграф підручника

2. Підготувати повідомлення про відомих діячів Франції цього періоду

docx
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Щупак І.Я.)
Додано
24 липня 2019
Переглядів
3469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку