ТЕМА УРОКУ: Ганс Крістіан Андерсен «Снігова Королева». Велич краси людського серця.

Про матеріал

ТЕМА УРОКУ: Ганс Крістіан Андерсен «Снігова Королева». Велич краси людського серця.

Тема уроку:Ганс Крістіан Андерсен "Снігова королева". Велич краси людського серця.

Мета уроку: поглибити знання учнів про літературну казку; ознайомити школярів із творчістю датського казкаря Г. К. Андерсена на прикладі його твору «Снігова королева»; розвивати навички виразного читання, самостійної роботи з книгою, аналізу тексту; сприяти вихованню ці­леспрямованості в досягненні поставленої мети.

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

Перегляд файлу

 

 

КЛАС: 5

ТЕМА УРОКУ: Ганс Крістіан Андерсен  «Снігова Королева». Велич краси людського серця.

Мета уроку: поглибити знання учнів про літературну казку; ознайомити школярів із творчістю датського казкаря Г. К. Андерсена на прикладі його твору «Снігова королева»; розвивати навички виразного читання, самостійної роботи з книгою, аналізу тексту; сприяти вихованню ці­леспрямованості в досягненні поставленої мети.

 

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

 

Обладнання уроку: портрет Ганса Крістіана Андерсена; текст казки «Снігова королева»; ілюстрації до твору;

 

                                                                                              Епіграф:

 

                                                                                  «Казки самі приходять до мене.

                                                                                 Їх нашіптують мені дерева, вони

                                                                                вриваються з вітром.» 

                                                                                                Ганс Крістіан Андерсен

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

І.  Організаційний момент.

 

II. Презентація теми, мети уроку.

 

Вступне слово вчителя.

Наша подорож  чарівною країною казок триває: на цьому уроці ми завітаємо  в гості до людини, яка має титул Короля Казок. Таке звання (неофіційне, звичайно, але не менш почесне) було у Ганса Крістіана Андерсена. Сьогод­ні в нас є чудова нагода познайомитися більше з його життям, з його яскравою особистістю та пригадати найвідоміші казки Андерсена.

 

III. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель презентує цікаві факти про життя письменника.

  • Народився 4 серпня 1875 року в Копенгагені.
  • З самого юнацького віку Андерсен був цілковито упевнений, що його батько – це король Крістіан Восьмий
  • Будучи позашлюбним сином його віддають до родини простого шевця і прачки. Під час його подорожі до Риму данська принцеса Шарлотта-Фредеріка справді сказала письменнику, що він є позашлюбним сином короля. Більше всього вона просто посміялася над бідним фантазером-письменником. Але, коли Андерсен, жебракуючи у свої 33 роки несподівано отримав королівську стипендію (яку видавали йому щорічно), він ще більше переконався в тому, що він королівської крові. Будучи ще дитиною, Ханс Крістіан зазнавав гонінь від людей, що його оточували – від учителя, що час від часу бив його по руках лінійкою за неуважність і страшну неграмотність, до однокласників, які його сторонились та знущались.
  • Письменник постійно знаходився в русі – за своє життя він здійснив 29 великих подорожей.
  • Ганс Крістіан був витривалою людиною. Вмів їздити верхи та добре плавав. Він був страшним панікером. Маленька подряпина могла навести на нього жах, а самі лише назви хвороб викликали паніку.
  • «Він боявся собак та незнайомих людей. Пограбування бачив на кожному кроці» - казали його сучасники.
  • Мав звичку дуже економити – при кожній покупці постійно мучився питанням,чи не переплатив він .
  • Оскільки письменник не мав своїх дітей, то любив розповідати цікаві історії чужим діткам. Але ще однією його причудою було те, що Андерсен не любив брати їх на руки чи садовити на коліна. Він не боявся травмувати дитячу психіку, ненавидів щасливий кінець і залишав після себе сумні, а часом і похмурі казки. Єдиним твором, який зворушував і його самого, була «Русалонька», але і та з нещасливим кінцем.
  • Помирає письменник в 1875 році.

 

Питання до учнів:

Що вас найбільше зацікавило/здивувало з біографії письменника?

На вашу думку Г.К.Андерсен був цікавою людиною? Чи хотіли б ви його зустріти в реальному житті?

IV. Словникова робота

Слова вчителя: перед тим, як перейти до творчості Г.К.Андерсена, пропоную записати в зошит декілька понять.

стріха — солом’яна чи очеретяна покрівля хати;

костур — палиця;

склепіння — верх, стеля;

оксамит — коштовна м’яка ворсиста тканина;

муфта — сумочка-рукавички;

зі щирого золота — зі справжнього золота;

фурмани — візники;

форейтори — верхівці, що сидять на передніх конях у великій упряжці.

 

V. Робота за змістом прочитаного.

Вікторина

1. Де жили герої казки Кай і Герда? (У великому місті, у дешевих квартирах — у мансардах)

2. Чим розважалися діти? (Читали книжки, доглядали квіти.)

3. Які незвичайні властивості мало дзеркало троля? (Усе красиве зображувало потворним.)

4. Хто розважався із дзеркалом троля, доки воно не розбилося? (Учні троля)

5. Якого лиха завдавали людям скалки дивного дзеркала? (Робили їх злими.)

6. Що трапилося з Каєм, коли якось вони з Гердою читали книжку? (Скалка дзеркала потрапила через око до хлопчикового серця, зробивши його крижаним.)

7. Як змінився Кай? (Став злим і насмішкуватим, неслухняним.)

8. Скільки разів Кай зустрічався зі Сніговою королевою? (Двічі)

9. Як Снігова королева забрала Кая? (Він, розважаючись, прив’язав свої санчата до її саней.)

10. Про кого це: «Була вона дивовижно гарна й ніжна... Її очі блищали, як дві ясні зірки, проте не було в них ані лагідності, ані тепла»? (Про Снігову королеву)

Гра «вгадай момент»

Слова вчителя: діти, дивлячись на ці ілюстрації де зображені події казки (вчитель показує ілюстрації до казки), розставте їх у правильному порядку, за розвитком подій у творі.

Описание: Клацніть на зображення, щоб його сховати

Описание: Картинки по запросу снігова королева ілюстрації

Описание: Картинки по запросу снігова королева ілюстрації

a)

б)

в)

 

 

Описание: https://s3-eu-central-1.amazonaws.com/sverediuk.com.ua/wp-content/uploads/2015/02/bqaup9tl4q.jpg

Описание: k10jpg_5612629_3850599

Описание: f31ecd9194_4916038_3850594

г)

д)

є)

 

VI.  Аналіз героїв  казки «Снігова королева»

Слова вчителя: Діти, прочитавши казку, назвіть головних героїв казки «Снігова королева».

Орієнтовна відповідь: Кай та Герда, снігова королева, круки, королевич на королівна, бабуся-чарівниця, троль та його учні, сніжинки, бабусі Кая та Герди.

Слова вчителя: У казці багато героїв. Умовно їх можна розподілити на тих, у кого гаряче серце, і тих, в кого серце крижане. Зробіть це

(Зобразити на дошці або прикріпити малюнки із зображеннями червоного і синього сердець.)

Описание: image20

А до яких героїв ми віднесемо Кая? Чому?

VI. Підсумкова бесіда

Питання до учнів:

1) На вашу думку, якою є головна думка казки?

2) Хто з героїв казки вам сподобався найбільше? Чому?

3) У народі кажуть: «Багато друзів — мало проблем». Як ви розумієте цей вислів?

Домашнє завдання.

 Напишіть невеликий твір-роздум на тему «Як би я вчинив(ла) на місці Герди».

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
2841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку