Тема уроку. Інструменти для розмічання:олівець,лінійка,рулетка,кутник,рейсмус,малка.

Про матеріал
Мета уроку. Дати учням поняття про розмітку матеріалу при ручній та механічній обробці деревини;познайомити з призначенням розмічальних інструментів; коригувати та розвивати увагу,пам'ять, мислення,окомір,дрібну моторику м’язів; виховувати культуру праці,дисциплінованість,економне ставлення до матеріалу,дбайливе ставлення до розмічальних інструментів.
Перегляд файлу

Тема уроку. Інструменти для розмічання:олівець,лінійка,рулетка,кутник,рейсмус,малка.

Практична робота. Виготовлення ношів для потреб школи.

Мета уроку. Дати учням поняття про розмітку матеріалу при ручній та механічній обробці деревини;познайомити з призначенням розмічальних інструментів; коригувати та розвивати увагу,пам'ять, мислення,окомір,дрібну моторику м’язів; виховувати культуру праці,дисциплінованість,економне ставлення до матеріалу,дбайливе ставлення до розмічальних інструментів.

Обладнання і наочність:розмічальні інструменти,набір столярних інструментів,електрообладнання майстерні,заготовки,технологічна карта по виготовленню ношів.

Виріб:ноші для шкільної теплиці.

Тип уроку:комбінований.

Хід уроку

І.Підготовча частина

1. Організація класу

  • Оголошення чергових
  • Відмічання відсутніх
  • Одягання спецодягу

2.Нервово-психологічна підготовка

Загадка

Я чорний,жовтий,синій

З начинкою твердою в середині

Я з гострим ножиком дружу,

І все що хочу,я відображу(Олівець)

Так,правильно,це олівець.  З даним розмічальним інструментом ми матимемо  справу сьогодні на уроці.

ІІ. Основна частина

  1. Повторення вивченого матеріалу

Фронтальна бесіда

  • Робоче місце для столяра(Верстак)
  • Інструмент  для різання деревини (Пилка)
  • Автомобіль для перевезення зрубаного дерева(Лісовоз)
  • Марка потужної бензопили(Штіль)
  • Верстат для розпилювання колод вздовж(Пилорама)
  • Різець для виготовлення отворів(Свердло)
  • Металева деталь дерев’яного ручного рубанка(Ніж,залізко)
  • Розкладний інструмент для вимірювання(Метр)
  • Інструмент для закручування шурупів(Викрутка)
  • Дерев’яний молоток (Киянка)
  • Верстат для загострення інструменту(Точило)
  • Які дерева на зиму не  роздягаються(Хвойні)

Обговорення правильності відповідей та визначення тих учні,які брали активну участь.

2.Повідомлення теми та мети уроку

3.Вивчення нового матеріалу

Любі столярні вироби столяр виготовляє або за кресленням або за шаблоном. Розміри кожної деталі повинні відповідати кресленню. На заготовку переносяться з креслення всі лінії.

Розмічання- це дуже важлива операція,від правильності її виконання залежить якість виробу. Лінії на заготовки столяр наносить олівцем,визначаючи спочатку базову сторону від якої ітимуть виміри. Для розмічання застосовуються розмічальні та контрольно- вимірювальні інструменти.

 

C:\Users\Ира\Pictures\2015-02-06\019.JPG

А саме:

1.Лінійка,складальний метр,рулетка. Призначені для вимірювання розмірів,розмічання деталей.

  1.   Столярний кутник(дерев’яний або металевий). Застосовується для розмічання,стругання під прямий кут суміжних поверхонь,перевірки прямих кутів.
  2. Рейсмус. Застосовується для креслення ліній на деталі,переміщуючи інструмент вздовж заготовки.
  3. Малка. За допомогою малки можна наносити кути довільної величини,який потрібно для виготовлення даного виробу.

Розмічання однакових деталей проводять за допомогою шаблонів. Шаблон накладають на заготовку та обводять по його контурах. При цьому скорочується час операції розмічання та підвищується точність.

4.Закріплення вивченого матеріалу

Кросворд «Розмітка»

На кожній дошці розграфленій у клітинках початкові букви слів-назв розмічальних інструментів. Якщо правильно розв’язати кросворд,то у виділеній колонці можна прочитати назву інструменту для розмітки.

C:\Users\Ира\Pictures\2015-02-06\016.JPG

  1. Практична робота

Тепер ми приступаємо до виконання практичної роботи

  1. Завдання практичної роботи.
  2. Правила безпечної роботи під час пиляння та стругання.
  3. Вимоги до матеріалу з якого виготовляються ноші.
  4. Будова ношів: ручки,кришка.
  5. Технологічна карта ношів.

C:\Users\Ира\Pictures\2015-02-06\014.JPG

 

ІІІ.Заключна частина

1.Підведення підсумків

-Що ми робили на уроці?

-Чи досягнута мета уроку?

-Що нового ви дізналися на уроці?

-Чи можна скористатися отриманими знаннями у повсякденному житті?

 

2. Оцінювання теоретичних знань,практичних умінь учнів. Мотивація оцінок. При оцінювання користуюсь такими критеріями як: самостійність виконання роботи,виріб,активність на уроці,поведінка.

 

3. Прибирання робочих місць учнями,майстерні черговими.

doc
Додано
21 січня 2020
Переглядів
5836
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку