Тема уроку. Інструменти для розмічання:олівець,лінійка,рулетка,кутник,рейсмус,малка.
Практична робота. Виготовлення ношів для потреб школи.
Мета уроку. Дати учням поняття про розмітку матеріалу при ручній та механічній обробці деревини;познайомити з призначенням розмічальних інструментів; коригувати та розвивати увагу,пам'ять, мислення,окомір,дрібну моторику м’язів; виховувати культуру праці,дисциплінованість,економне ставлення до матеріалу,дбайливе ставлення до розмічальних інструментів.
Обладнання і наочність:розмічальні інструменти,набір столярних інструментів,електрообладнання майстерні,заготовки,технологічна карта по виготовленню ношів.
Виріб:ноші для шкільної теплиці.
Тип уроку:комбінований.
Хід уроку
І.Підготовча частина
1. Організація класу
2.Нервово-психологічна підготовка
Загадка
Я чорний,жовтий,синій
З начинкою твердою в середині
Я з гострим ножиком дружу,
І все що хочу,я відображу(Олівець)
Так,правильно,це олівець. З даним розмічальним інструментом ми матимемо справу сьогодні на уроці.
ІІ. Основна частина
Фронтальна бесіда
Обговорення правильності відповідей та визначення тих учні,які брали активну участь.
2.Повідомлення теми та мети уроку
3.Вивчення нового матеріалу
Любі столярні вироби столяр виготовляє або за кресленням або за шаблоном. Розміри кожної деталі повинні відповідати кресленню. На заготовку переносяться з креслення всі лінії.
Розмічання- це дуже важлива операція,від правильності її виконання залежить якість виробу. Лінії на заготовки столяр наносить олівцем,визначаючи спочатку базову сторону від якої ітимуть виміри. Для розмічання застосовуються розмічальні та контрольно- вимірювальні інструменти.
А саме:
1.Лінійка,складальний метр,рулетка. Призначені для вимірювання розмірів,розмічання деталей.
Розмічання однакових деталей проводять за допомогою шаблонів. Шаблон накладають на заготовку та обводять по його контурах. При цьому скорочується час операції розмічання та підвищується точність.
4.Закріплення вивченого матеріалу
Кросворд «Розмітка»
На кожній дошці розграфленій у клітинках початкові букви слів-назв розмічальних інструментів. Якщо правильно розв’язати кросворд,то у виділеній колонці можна прочитати назву інструменту для розмітки.
Тепер ми приступаємо до виконання практичної роботи
ІІІ.Заключна частина
1.Підведення підсумків
-Що ми робили на уроці?
-Чи досягнута мета уроку?
-Що нового ви дізналися на уроці?
-Чи можна скористатися отриманими знаннями у повсякденному житті?
2. Оцінювання теоретичних знань,практичних умінь учнів. Мотивація оцінок. При оцінювання користуюсь такими критеріями як: самостійність виконання роботи,виріб,активність на уроці,поведінка.
3. Прибирання робочих місць учнями,майстерні черговими.