УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
МІСТА ТОРЕЦЬК ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
РОЗРОБКА
ОБЄКТА ПРОЕКТНО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ
ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
« Прикраса для одягу »
Анотація
Оздоблення одягу, оточення гарними естетичними речами, завжди мало для людини велике задоволення. Ще первісні жінки намагались прикрасити себе і своє житло, використовуючи підручні матеріали і всю свою фантазію та смак.
Людині властиве прагнення до оновлення, до зміни. Всім нам відомо, що мода ніколи не стоїть на місці. Мода завжди йде в ногу зі століттям. Вона може невловимо мчатися уперед, пропонуючи фантастичні наряди та образи, а може повертатися назад, вишукуючи родзинки у модниць минулих століть. І це природно. Завдяки такому явищу- кругообігу моди- ми забов’язані поверненню брошки в наряди сучасних красунь. Багато хто пам’ятає з якою любов’ю їх бабусі зберігали в старовинних cкринях та надягали їх на свято.
Сьогодні носіння брошки також вважається ознакою гарного смаку, тому модниці надягають їх не тільки на свята, но і в повсякденному житті.
Брошка стане гарним подарунком жінці. Зробити її можна в будь- якій техниці, приклавши свою любов та душу.
Прикраса для одягу (з’ємна)
Рекомендований клас |
6 |
Об’єкт проектної діяльності |
Прикраса для одягу |
Основна технологія |
Технологія обробки текстильних матеріалів машинним способом. |
Додаткова технологія |
Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом. Технологія оздоблення одягу |
Наскрізні лінії |
«Екологічна безпека та сталий розвиток» - вторинно використовувати різноманітні конструкційні матеріали, висловлювати власну думку щодо використання екологічно чистих технологій обробки матеріалів. «Здоров’я і безпека» - дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця. «Підприємливість і фінансова грамотність» - формування уміння економно використовувати матеріали під час їх обробки; визначати орієнтовну вартість витрачених матеріалів. |
Обладнання, інструменти та матеріали |
Обладнання: швацька машина, клейовий пістолет; Інструменти: ножиці, голка; Матеріали:
|
Очікувані результати
навчально-пізнавальної діяльності учнів
Знаннєвий компонент:
Діяльнісний компонент:
Ціннісний компонент:
|
Орієнтовний календарно-тематичний план
№ З / п |
Тема уроку та її зміст |
К-ть год |
Дата проведення |
1-2 |
Історія виникнення брошки. Вибір об’єкта проектування. Моделі-аналоги. Добір конструкційних матеріалів. Планування роботи з виконання проекту. Графічне зображення.
|
2 |
|
3-4 |
Технологічний процес виготовлення деталей виробу. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій. Організація робочого місця та безпека праці. |
2 |
|
5-6 |
Комбінування композиції для оздоблення виробу. З’єднання деталей виробу.
|
2 |
|
7-8 |
Контроль якості виробу. Презентація, самооцінка виробу. Захист проекту.
|
2 |
|
Разом |
8 |
|
ТЕХНОЛОГІЧНА ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИГОТОВЛЕННЯ ВИРОБУ
№ з/п |
Послідовність виконання технологічних операцій |
Зображення (фото) |
|
Підготувати матеріали та інструменти для виготовлення виробу
|
|
|
Виготовити 2 шаблони кола, діаметром 10 і 5 см.
|
|
|
На виворотному боці джинсової тканини обвести шаблон кола діаметром 10 см, це буде основа виробу, їх знадобиться 2 деталі. |
|
|
Вирізати 2 деталі.
|
|
|
На картон діаметром 5 см наклеїти шматок синтепону, попередньо сформувати з нього кульку. |
|
|
Підготовлений сентепон накласти на виворітний бік круглої деталі по центру.
|
|
|
Нижню деталь накрити верхньою, зрізи порівняти. |
|
|
Сколоти деталі між собою. |
|
|
По центру, по колу прокласти зметувальні стібки, таким чином ми виділимо центр.
|
|
|
Навколо ручних стібків прокласти 4-5 машинних рядків. Ручні стібки обережно видалити. Край розпушити |
|
|
Зформувати з ниток вії, наклеять напівбусіни. |
|
|
З вовни чи ниток зробити зачіску за бажанням. |
|
|
Виготовити квіти для оздоблення. |
|
|
Оздобити за бажанням ( приклеїти очі) |
|
|
Оздобити за бажанням (намалювати посмішку) |
|
|
Оздобити за бажанням ( Прикріпити зачіску) |
|
|
З виворітнього боку прикріпити замочок для брошки. Кінцевий результат.
|
|
|
|
|