Тема уроку: Куля і сфера

Про матеріал
Формувати поняття кулі і сфери, центра кулі (сфери), радіуса, діаметра, діаметральної площини, переріз кулі площиною , великого кола та круга, дотичної площини до кулі. Вчити знаходити елементи кулі (сфери) та визначати взаємне розміщення площин і кулі у просторі.
Перегляд файлу

ГЕОМЕТРІЯ 11   КЛАС

земляТема уроку: Куля і сфера

 

Мета уроку:

 

Навчальна: Формувати поняття кулі і сфери, центра кулі (сфери), радіуса, діаметра, діаметральної площини, переріз кулі площиною ,  великого кола та круга, дотичної площини до кулі.

Вчити знаходити елементи кулі (сфери) та визначати взаємне розміщення площин і кулі у просторі. 

Вчити застосовувати знання теореми про переріз кулі площиною для розв’язування задач.

Розвивальна - Розвивати просторову уяву, спостережливість та логічне    мислення в ліцеїстів;розвиток  пізнавальної діяльності  ;   показати зв'язок геометрії з життям , між предметні зв’язки , вчити аналізувати та систематизувати знання які отримують на  уроках . Формувати вміння виділити головне, порівнювати, зіставляти. Розвиток комунікативної компетенції ліцеїстів.

Виховна: Виховувати інтерес до геометрії. Активізувати навчання шляхом використання привабливих і швидкозмінних форм подачі інформації.

УНАОЧНЕННЯ   : набір для креслення , дидактичний матеріал , підручник ,  проектор, екран,Microsoft  Office Word 2007 , Microsoft  Office Power Point 2007  ,презентація .
 

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Хід уроку:

 

І.  Привітання.
Перевірка домашнього завдання.
II.  Мотивація навчальної діяльності.

 Вирішуються організаційні питання щодо початку уроку.
На партах  для кожного учня приготовлені роздруковані таблиці тригонометричних функцій,листок оцінювання……
Вступне слово учителя.
Розпочати урок я пропоную словами одного з найвидатніших архітекторів ХХ століття Ле Корбюзьє:


«Математика – велична споруда,

 створена уявленнями людини

 для пізнання Всесвіту».

Сьогодні з вами ми закладемо ще одну цеглинку в нашу з вами споруду для пізнання Всесвіту. Вивчимо ще одне геометричне тіло, навіть два. А про яке тіло йдеться мова ви здогадаєтесь самі переглянувши слайд 2 . «Хто швидше».
Ви бачите скільки різноманітних речей побуту, архітектурні споруди,навіть рибка мають сферичну форму, планета на якій ми живемо теж має форму кулі, тому важливо дізнатися про ці геометричні тіла.
Повідомлення теми і мети уроку.
слад3-4 повідомлення теми і мети уроку.

IIІ.      Актуалізація опорних знань.

 Слайд 5-8.Учні працюють на листках оцінювання з наступною перевіркою роботи(взаємоперевірка).

Завдання 1.Встановити логічні пари:

 

 

  1. Довжина кола …
  2. Площа квадрата із стороною
  3. Площа круга …
  4. Довжина півкола …
  5. Подвоєна площа круга …

  

А)  2

Б)   2πR

B)  πR2

Г)  2πR2

Д) Інша відповідь

 

 

Завдання 2.В прямокутному трикутнику АВС (С = 900)

  1. Відношення прилеглого катета до гіпотенузи …
  2. Відношення протилеглого катета до гіпотенузи …
  3. Відношення протилеглого катета до прилеглого …
  4. Відношення прилеглого катета до протилеглого …
  5. Відношення сторони трикутника до синуса протилеглого кута
    Декілька робіт вчитель бере на еревірку.
    Cлайд 9.  «Бліц питання».
     

 

А) 2R

Б) sin α

B) cos α

Г) tg α

Д) ctg α

 

 

 

ІV.      Вивчення  нового матеріалу.
слайд 10. В житті ви дуже часто стикаєтесь з предметами,які мають форму кулі чи сфери. Куля і сфера чи є між ними різниця, чи це одне й те саме? Розглянемо приклади на слайді, де помилка?
Слайд 11 означення кулі і сфери.


Слайд 12. Розгляд деяких властивостей кулі


учні складають опорний конспект.







Слайд 13 куля( сфера) , як тіло обертання,перегляд 3d моделей.






Слайд 15 «Ми ділили апельсин»…
Демонструються перерізи апельсина.
Переведем нашу кулінарну вправу на математичну мову.
Введення поняття перерізу кулі площиною
Учні складають опорний конспект, перегляд 3d моделей.
                                                       
  
    















Відстань від центра кулі до
                               перерізу.







Данні формули зв`язують елементи кулі(R) ,перерізу ( r ) і відстань до перерізу ( d ).
V. Фізкультхвилинка            
Слайд 20 «фізкультхвилинка!»
Декілька вправ закріпити поняття радіус,діаметр кулі.
VІ. Узагальнення і систематизація знань,застосування їх для розв’язування задач.
Усно Слайд 21






Розв’язання задач. Задача в формі тесту ЗНО
Слайд 22.






Цікава задача! З поясненням.      Слайд24-27.
VІІ. Рефлексія.
Інтерактивна вправа “Моє відкриття сьогодні…”

      слайд 28,29.
      
- Що називається кулею? Сферою?
- Чому ці геометричні тіла називають тілами обертання?
- Назвіть основні елементи  кулі і сфери:

     - Чим являється переріз кулі площиною?

- Де лежить центр  цього перерізу?
- Яка площина називається дотичною до кулі площиною?

 

MCj04338170000[1]MCj04338230000[1]MCj04338190000[1]









VІІІ. Домашня робота.
Твій настрій!          


      параграф 15, питання стр.322,№268(1,2,3*).   Слайд 30         


 

 

doc
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку