Тема уроку: Масштаб. Розв’язання вправ.
Мета уроку:формувати поняття масштаб, вміння розв’язувати задачі на основі аналізу залежностей між величинами, що передбачають використання масштабу; розвивати пам’ять, увагу, зв’язне мовлення; виховувати наполегливість; розвивати головні компетентності учнів (соціальну, здоров’язбережувальну, інформаційно-комунікаційну, комунікативну,між предметну).
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання та наочність: комп’ютер, атлас з географії,розданій матеріал для практичної роботи.
Хід уроку
I Організаційний етап
II Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми продовжимо вивчення теми «Відношення». Розглянемо застосування відношень в одній з областей життя. Доведемо, яке важливе практичне застосування має матеріал сьогоднішнього уроку. Отже, почнемо з повторення.
III. Актуалізація опорних знань
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
IV.Вивчення нового матеріалу
Оголошення теми, мети, очікуваних результатів.
Слайд 5.
Так, такі записи зустрічаються на географічних картах і називаються масштабом. Він показує, який відрізок на місцевості відповідає відрізку довжиною в 1см на карті. Наприклад, якщо масштаб карти 1:100, це означає,що 1см на карті відповідає 100см=1м на місцевості.
Слайд 6. Що означає цей масштаб? ( Це означає, що 1см на карті відповідає 30 000 000см на місцевості, а це становить 300км.
Відношення довжини відрізка на карті до довжини відповідного відрізка на місцевості називають масштабом карти. Слайд 7.
а) 1 : 5 000; б) в 1см 100км; в) 1/ 1000.
3. Для чого використовують масштаб?
Фізкультхвилинка Слайд 8.
Діти виконують дії, про які йдеться у віршику:
Працювали ми, трудились
Так, що трішки вже й стомились.
Встаньмо, руки догори,
Помахали – раз, два, три.
Вліво, вправо нахилились,
На сусіда подивились,
Одне одному всміхнулись,
Кругом себе повернулись.
Все в порядку?
Потягайтесь і за парти повертайтесь.
V.Формування вмінь та навичок
Робота в парах.
( на кожній парті є по одному атласу із загальної географії для 6 класу, на с. 24-25 якого є фізична карта України з масштабом 1:3 500 000.
1 завдання. Визначити, використовуючи фізичну карту України, відстань від Києва до Донецька
Підказки:
-Що означає масштаб 1:3 500 000?
-Помножте значення величин, яке знайшли під час вимірювання на карті, на 3 500 000.
-У яких одиницях вимірювання ви отримали відповідь?
(Результати роботи записуються на дошці.
Довжина каналу 750м. Яка довжина цього каналу на плані з масштабом 1: 5 000?
а) 1: 400 000 він зображений відрізком довжиною 8см;
б)1/80 000 він зображений відрізком 4см.
5. Знайти масштаб карти, якщо відстань 4см на ній відповідає на місцевості відстані 20км.
VI. Підведення підсумків уроку. Рефлексія.
Слайди
- З яким поняттям ви сьогодні працювали?
- З яким раніше вивченим поняттям пов'язане поняття масштаб ?
- Що показує масштаб ?
- Де використовується поняття масштаб ?
- Яку мету ви ставили на уроці?
- Ви досягли поставленої мети?
- Проаналізуйте свою роботу на уроці та оцініть її .
Запропонувати учням вибирати і намалювати смайлик , який відповідають їх настрою . Слайд 9.
VII. Домашнє завдання .
.