Тема уроку: Масштаб. Розв’язання вправ.

Про матеріал
формувати поняття масштаб, вміння розв’язувати задачі на основі аналізу залежностей між величинами, що передбачають використання масштабу; розвивати пам’ять, увагу, зв’язне мовлення; виховувати наполегливість; розвивати головні компетентності учнів (соціальну, здоров’язбережувальну, інформаційно-комунікаційну, комунікативну,між предметну).
Перегляд файлу

Тема уроку:  Масштаб.  Розвязання вправ.

 

Мета уроку:формувати поняття масштаб, вміння розвязувати задачі на основі аналізу залежностей між величинами, що передбачають використання масштабу; розвивати память, увагу, звязне мовлення; виховувати наполегливість;  розвивати головні компетентності учнів (соціальну, здоровязбережувальну, інформаційно-комунікаційну, комунікативну,між предметну).

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Обладнання та наочність: компютер, атлас з географії,розданій матеріал для практичної роботи.

 

 

                                     Хід  уроку

 

     I    Організаційний етап

 

 

II   Мотивація навчальної діяльності

 

Сьогодні ми продовжимо вивчення теми «Відношення». Розглянемо застосування відношень в одній з областей життя. Доведемо, яке важливе  практичне застосування має матеріал сьогоднішнього уроку. Отже, почнемо з повторення.

 

 

III.  Актуалізація опорних знань

 

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

  1. Що називається відношенням двох чисел?
  2. Що показує відношення двох чисел?
  3. Сформулюйте властивості відношення.
  4. Слайд 1. ( Учні працюють в зошитах, а потім проводиться перевірка).
  5. З якими відношеннями ви працювали?
  6. Яка основна умова складання відношень величин?
  7. Щоб ви не забували цей факт розв’яжемо задачу.  Слайд 2.
  8. Слайд  3. (такі записи зустрічаються на географічних картах і називаються масштабом).  Слайд 4.

 

  1. Що таке масштаб?   

 

IV.Вивчення  нового матеріалу

 

Оголошення теми, мети, очікуваних результатів.

Слайд 5.

 

  1. Пояснення учителя

Так, такі записи зустрічаються на географічних картах і називаються масштабом. Він показує, який відрізок на місцевості відповідає відрізку довжиною в 1см на карті.   Наприклад, якщо масштаб карти 1:100, це означає,що 1см на карті відповідає 100см=1м на місцевості.

Слайд 6. Що означає цей масштаб? ( Це означає, що 1см на карті відповідає 30 000 000см на місцевості, а це становить 300км.

Відношення довжини відрізка на карті до довжини відповідного відрізка на місцевості називають масштабом карти. Слайд 7.

  1. Прочитайте  масштаб:

а) 1 : 5 000;       б) в 1см 100км;     в)  1/ 1000.

3. Для чого використовують масштаб?

    

       Фізкультхвилинка    Слайд 8.

 

Діти виконують дії, про які йдеться у віршику:

 

 Працювали ми, трудились

 

 Так, що трішки вже й стомились.

 

 Встаньмо, руки догори,

 

 Помахали – раз, два, три.

 

 Вліво, вправо нахилились,

 

 На сусіда подивились,

 

 Одне одному всміхнулись,

 

 Кругом себе повернулись.

 

 Все в порядку?

 

 Потягайтесь і за парти повертайтесь.

 

 

V.Формування вмінь та навичок

 

Робота в парах.

( на кожній парті є по одному атласу із загальної географії для 6 класу, на  с. 24-25 якого є фізична карта України з масштабом 1:3 500 000.

1 завдання. Визначити, використовуючи фізичну карту України,  відстань  від  Києва до Донецька

Підказки:

-Що означає масштаб 1:3 500 000?

-Помножте значення величин, яке знайшли під час вимірювання на карті, на 3 500 000.

-У яких одиницях вимірювання ви отримали відповідь?

(Результати  роботи записуються на дошці.

  1. завдання.  Знайти відстань від Києві до  Донецька, використовуючи іншу карту, розміщену в підручнику з математики. Порівняти результати, які  отримали учні, виконуючи завдання 1 і 2.
  2. Колективне розв’язання.

Довжина каналу 750м. Яка довжина цього каналу на плані  з масштабом 1: 5 000?

  1. Яка довжина маршруту туристів, якщо на карті з масштабом:

а)  1: 400 000 він зображений відрізком довжиною 8см;

б)1/80 000 він зображений відрізком 4см.

     5.  Знайти масштаб карти, якщо відстань 4см на ній  відповідає на місцевості відстані 20км.

 

 

VI.    Підведення підсумків уроку.     Рефлексія.

 

 

Слайди

- З яким поняттям ви сьогодні працювали?

- З яким раніше вивченим поняттям пов'язане поняття масштаб ?

- Що показує масштаб ?

- Де використовується поняття масштаб ?

- Яку мету ви ставили на уроці?

- Ви досягли поставленої мети?

- Проаналізуйте свою роботу на уроці та оцініть її .

Запропонувати учням вибирати і намалювати смайлик , який відповідають їх настрою . Слайд 9.

 

VII.   Домашнє завдання .

 

 

 

     

 

 .                                                                                        

  

 

 

 

 

                                                                                          

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

 

                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
19 травня 2020
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку