Тема уроку "Модуль числа"

Про матеріал
Мета: сформувати уявлення здобувачів освіти про геометричний зміст поняття «модуль числа»; домогтися засвоєння властивостей модуля числа; сформувати вміння обчислювати значення виразів , що містять модуль числа; розвивати пізнавальні здібності , увагу, математичну мову; виховувати культуру спілкування на уроці
Перегляд файлу

Тема: Модуль числа

Мета: сформувати уявлення здобувачів освіти про геометричний зміст поняття «мо­дуль числа»; домогтися засвоєння властивостей модуля числа;  сформувати  вміння обчислювати значення виразів , що містять модуль числа; розвивати  пізнавальні здібності , увагу, математичну мову; виховувати культуру спілкування на уроці.

 

Очікувані результати:

1)учні  мають уявлення про модуль числа, властивості модуля;

2)учні набувають досвіду:

знаходження модуля числа;

знаходження відстані від початку координат до точки на координатній прямій;

знаходження відстані між точками на координатній прямій;

знаходження значення виразу, що містить модулі;

розв’язування найпростіших рівнянь із

 

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь

Обладнання: медійна презентація, мультимедійний підручник «Математика» 6 клас

Математика – наука молодих. Інакше й не

                                                 може бути. Заняття математикою – це така

                                                 гімнастика розуму, для якої потрібна вся

                                                 гнучкість і вся витривалість молодості.

(Н. Вінер)                                                                     

 

Хід уроку

І. Організація класу

1. Психологічна розминка.

2. Перевірка готовності учнів до уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Продовжіть речення

1). Натуральні числа – це числа…

2). Раціональні числа – це числа …

3). Протилежні числа – це числа …

4). Протилежного числа не має число…

5). Координатна пряма – це пряма ….

6). Ліворуч від початку відліку відкладають…

7). Праворуч від початку відліку відкладають

8). Назвіть число протилежне числу -15

9). Назвіть число протилежне числу 22

10). Назвіть число протилежне13 числу 0 (не існує)

 

2. Випишіть додатні, від’ємні та протилежні числа

1,5; ; -6; 0; -   ; -5; ; -1,5; -  ; 6;   ; 5; -

3.Розгляньте малюнок й напишіть, яку відстань від початку координат пролетіла чайка у кожному випадку.

 

ІІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ми дізнаємось багато нового про одну математичну величину, яку згадують драглоїди. Для розшифровки теми подивимося маттрейлер.

https://www.youtube.com/watch?v=oghMVGVMaYM

Картинки по запросу відео про модуль числа

 

Зашифроване слово –  «модуль». Отже, тема уроку – «Модуль числа». В перекладі з латинської  modulus – «міра».

 

Інформація учня                                                       Історична довідка вчителя                         

 

Термін «модуль» вперше використав у 1806 р. французький математик Жорж Аргон. Німецький математик Гофрід Вільгельм Лейбніц позначав його mol x. Сучасне позначення модуля існує з 1841 р. і вперше трапляється у працях Карла Вейєрштрасса . Сьогодні це поняття використовують в алгебрі, геометрії, вищій математиці , програмуванні

ІV.Сприйняття та усвідомлення змісту  нового матеріалу

Модуль числа а  - це відстань від початку відліку до точки з координатою а. 

Для позначення модуля числа використовують дві вертикальні риски .

Читають «модуль числа а ,або модуль а.

Наприклад, модуль числа сім дорівнює семи, модуль числа мінус сімнадцять дорівнює сімнадцяти.

Геометрично, модуль числа а – це відстань (в одиничних відрізках) від початку координат до точки А(а).

 Модулем числа 5 буде 5, точка В(5) -відстань від початку відліку на 5 одиничних відрізків . Записують так: |5| = 5.

 Точка М(-6) – відстань від початку відліку на 6 одиничних відрізків . Число 6 є модуль числа -6. Записують так: |-6| = 6.

Числа. Модуль числа.

 

Висновок: модуль числа відповідає числу під знаком модуля, не враховуючи знак. Це твердження дає пояснення ,чому модуль числа іноді вживається під значенням абсолютної  величини числа. Таким чином, модуль числа та абсолютна величина числа – це теж саме.

 

Запамятайте!

Будь-яке додатне число завжди більше від будь-якого відємного числа.

Із двох додатних чисел більшим є те число, модуль якого більший.

Із двох відємних чисел більшим є те число, модуль якого менший.

D:\загружено.png 

 

 

 

 

 

 

V. Осмислення об’єктивних зв’язків

1. Виконання усних вправ

  1. Чи може одне й те саме число мати два різних модулі?
  2. Чи можуть різні числа мати рівні модулі? Наведіть приклади різних чисел, модулі яких рівні.

2. Колективне розвязування вправ із записом на дошці і в зошитах

1.Знайдіть модуль числа: 5 і - 5; 90 і - 90; - 32 і 32;0.

2.Порівняйте модулі чисел:

7 і -8; -15 і – 10; -13 і 20; 0 і 4

  • Який висновок можна зробити ?

|-а| = |a| - записати в зошит!

3. Знайдіть значення виразу:

|-4,8| + |-2,7|    |-13,8| - 7,5     6,8: |-1,7|     |2,5|  |-3| 

 

4.Запишіть модулі координат позначених точок.

 5.Проаналізуйте  малюнок і зробіть висновки щодо модулів протилежних чисел.

6. Запишіть числа    в порядку зростання їх модулів:

6,4; -5,8; 3,9; -7,1; 0

7.Самостійно запишіть числа в порядку спадання їх модулів:7,3; -4,5; 5,9; -8,1; 0

http://qrcodes.com.ua/c/stx3ujh4k.png8.Виконайте перші 4 тести за посиланням та запишіть в зошит ваш результат:

https://learning.ua/matematyka/shostyi-klas/znakhodymo-modul-chysla

 

V. Підсумок уроку

http://qrcodes.com.ua/c/v4r3ujh7g.pngОнлайн - тест.

https://matematikatests.in.ua/modul-chysla-test-36-6-klas/

ест у форматі ЗНО)

VІ. Домашнє завдання

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 грудня 2019
Переглядів
7896
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку