Кальченко Іван Сергійович, учитель фізичної культури Ямненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Великописарівської селищної ради Сумської області
План – конспект уроку з фізичної культури для учнів 7 класу
ТЕМА: Настільний теніс
Завдання уроку:
1.Повторювати техніку переміщення в стійці тенісиста.
2. Закріплення техніки володіння ракеткою для гри в настільний теніс.
3.Сприяти розвитку координації рухів, спритності.
4.Виховувати інтерес до занять фізичною культурою, впевненість у собі, наполегливість.
Інвентар: ракетки тенісні, м'ячі тенісні( великі та маленькі), фішки, обручі, позначки на стіні та підлозі біля столу.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина 10 хв. |
|||
1. |
Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку. |
1' |
Організувати увагу учнів. Перевірити готовність до уроку |
2. |
Правила техніки безпеки під час занять настільним тенісом. Перед уроком необхідно перевірити інвентар для гри. Здійснювати вибір безпечної дистанції біля столу та під час заняття. |
30'' |
Фронтальний метод. |
3. |
Вимірювання ЧСС |
30'' |
вимірювати пульс протягом 15 секунд, помноживши отримане число ударів на 4. Увага - учням, в кого ЧСС перевищує 20 уд/15сек.
|
4. |
Різновиди ходьби та бігу: |
3' |
В колону по одному. Дистанція два кроки. |
|
ЗРВ в русі:
навшпиньках, на п’ятках, на зовнішній стороні ступні, на внутрішній стороні ступні, з високим підніманням стегон) Біг: - перехресним кроком правим боком у стійці тенісиста; - перехресним кроком лівим боком у стійці тенісиста;
- спиною вперед; - звичайний; - із поворотом на 180°
– переміщення приставним кроком лівим боком у стійці тенісиста; 10м Звернути увагу на безпечний інтервал. |
4 хв. 4 – 5 м 4 – 5 м 4 – 5 м 4 – 5 м 4 – 5 м 1 хв. |
Виконуються одночасно усіма вихованцями
Слідкувати за поставою
Дотримання правильності постави
Плечі нахилені вперед-вниз. Погляд спрямований вперед.
У колоні, зберігати дистанцію 2 м Вправи для відновлення дихання
|
5. |
Комплекс ЗРВ з ракеткою: |
5' |
Фронтальний метод. |
|
В.п. – стійка ноги нарізно, руки вперед, ракетка в лівій руці 1- перекладання ракетки з лівої руки в праву; 2-перекладання ракетки за спиною з правої руки в ліву; 3-4 те саме. |
|
В середньому темпі. Слідкувати за правильністю тримання ракетки. |
|
В.п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони, ракетка в лівій руці 1- скресне перекладання ракетки за спиною з лівої руки в праву; 2- скресне перекладання ракетки за спиною з правої руки в ліву; 3-4- те саме |
4-6р |
Зберігати правильну поставу. Енергійне перекладання ракетки. |
|
В.п- стійка ноги нарізно, руки в сторони, ракетка в лівій руці 1- перекладання ракетки з лівої руки в праву з поворотом тулуба праворуч; 2- в.п 3- перекладання ракетки з правої руки в ліву з поворотом тулуба ліворуч; 4- в.п. |
4-6р |
Ступні не відривати від підлоги. Амплітуда руху максимальна. Слідкувати за правильністю тримання ракетки. |
|
В.п. – стійка ноги нарізно, руки вгору, ракетка в лівій руці. 1- перекладання ракетки з лівої руки в праву над головою, з одночасним нахилом тулуба в право; 2- в.п 3- перекладання ракетки з правої руки в ліву над головою з одночасним нахилом тулуба в ліво; 4- в.п. |
4-6р |
Звернути увагу на правильність тримання ракетки. Нахил тулубу максимальний. Руки напружені та прямі в ліктьових суглобах. |
|
В.п.- стійка ноги нарізно, руки вниз, ракетку тримати обома руками. 1-3 – пружинячи нахили вниз-назад 4 – в.п. |
4-6р |
Руки та ноги напружені в суглобах. Рух руками максимально спрямований назад. |
|
В.п- основна стійка, ракетка в лівій руці. 1- випад лівою, перекладання ракетки під стегном в праву руку; 2- основна стійка; 3- випад правою, перекладання ракетки під стегном в ліву руку; 4- в.п. |
4-6р |
Звернути увагу на збереження вертикального положення тулуба підчас перекладання ракетки з руки в руку. Випад максимальний. |
|
В.п- стійка ноги разом, руки зігнуті в ліктьових суглобах. 1-4 – стрибки з поперемінною зміною ніг на кожен рахунок. |
4-6р |
Пружнє приземлення на носки. |
|
Біг на місці з переходом на ходьбу. |
30 сек |
З поступовим зменшенням темпу руху. |
ІІ. Основна частина 28' |
|||
8. |
Спеціальні вправи тенісиста: |
2' |
Поточним методом. За сигналом. |
|
– ходьба з утримуванням м’яча на ракетці поміж фішок; |
10 м |
Слідкувати за м’ячем. |
|
– ходьба з утримуванням м’яча на ракетці з підніманням на лаву та сходженням з лави; |
10 м |
Зберігати рівновагу під час сходження та спускання з лави. Звернути увагу на постановку стопи у напрямку переміщення. |
|
– переміщення приставним кроком правим боком у стійкі тенісиста з утримуванням м’яча на ракетці по лінії. |
10 м |
Плечі нахилені вперед-вниз. Погляд спрямований вперед. |
|
– переміщення приставним кроком лівим боком у стійці тенісиста з утримуванням м’яча на ракетці по лінії. |
10 м |
Плечі нахилені вперед-вниз. Погляд спрямований вперед. |
9. |
Розподіл учнів на групи. |
30 сек |
Одна підгрупа юнаки, друга підгрупа дівчата |
10. |
Пояснення завдань для підгруп |
1 хв |
Фронтальний метод |
11. |
Перехід до робочого місця та перешикування в пари. |
30 сек |
В колону по одному |
12. |
Переміщення тенісиста |
30сек |
Робота у відділеннях |
|
1 група: «Перенесення м’ячів» В.п- стійка тенісиста, стоячи з правого та лівого боку стола, переміщення приставними кроками вздовж столу до центру. Взявши м’яч із кошика необхідно повернутися назад і покласти м’яч в інший кошик. |
1хв 30 сек |
Одночасно можна брати один м’яч. М’яч вкладати в кошик. Під час переміщення зберігати стійку тенісиста. |
13. |
Зміна місць занять |
30 сек |
В колону по одному |
|
2 група: «Дзеркало» Учні стають в пари один навпроти одного у стійку тенісиста. По команді перші номери показують переміщення, а другі повинні за ними все повторити. Види переміщень: – приставним кроком правим та лівим боком; – набігання вперед та переміщення назад; – переміщення стрибком вперед та назад, праворуч та ліворуч. |
1хв 30 сек |
По команді вчителя зміна ведучих. Однакова дистанція між учнями зберігається продовж всієї гри. |
14. |
Шикування, пояснення завдань для підгруп |
1 хв |
Фронтальний метод |
|
Навчальна гра (одиночні і парні ігри хл. і дів. грають окремо) |
10' |
Робота у відділеннях. |
15. |
1 група: |
5 хв |
|
|
з накидання партнером м’яча, для великого тенісу, об підлогу – відбивання накатом з права; |
5 р |
Звернути увагу на стійку та правильний замах. |
|
після самостійного накидання тенісного м’яча удар накатом з права через обруч; |
5р |
Звернути увагу на постановку стопи у напрямку переміщення. Накат здійснюється від поясу вперед вгору і закінчується на рівні голови |
|
– удар накатом з права в мішень на стіні; |
10р |
Звернуть увагу на точність влучання та постановку стопи у напрямку переміщення. Накат здійснюється від поясу вперед вгору і закінчується на рівні голови. |
16. |
Зміна місць занять |
1 хв |
За командою вчителя. В колону по одному |
17. |
2 група: |
5 хв |
|
|
в стійкі тенісиста прокручування вперед по прямій м’яча для великого тенісу в сітку (під сіткою) накатом з права; |
5 р |
Торкання мяча здійснюється у вертикальній площині з наступним прокручуванням та продовження руху рукою за м'ячем в горизонтальній площині. |
|
в стійкі тенісиста прокручування вперед по діагоналі м’яча для великого тенісу в сітку (під сіткою) накатом з права; |
5 р |
Продовження руху рукою за м'ячем. |
|
з власного вертикального накидання, після відскоку м’яча від столу, накат з права по діагоналі; |
5 р |
Накат здійснюється у дальню частину столу. |
|
з власного вертикального накидання, після відскоку м’яча від підлоги, накат з права на половину стола суперника. |
5 р |
Звернути увагу збільшення замаху. Тулуб нахилений під кутом 45°,ноги та руки зігнуті в суглобах. |
|
Шикування визначення кращих учнів та пояснення правил гри |
1 хв |
Перешикування біля столів за рівним підготовленості. |
18. |
Навчальна гра « Один проти трьох». Гравці, які протягом уроку набрали найбільше бонусних балів отримують право грати проти трьох гравців, які шикуються в колону з іншого боку столу. Початок гри здійснюється після розіграшу. Перемогу отримує той хто першим набере 11 очок. |
4' |
Учень кожної команди повинен за чергою лише один раз відбити м'яч і стати в кінець колони. Якщо м’яч потрапив на чужу ігрову зону то дається команда «стоп». |
19. |
РРЯ: координація |
2' |
|
|
– ловіння м'яча, у кошик утримуючи його перед собою, з накидання партнером; |
2х5 раз |
Зосередженість на м'ячі, виконання оманливих рухів рукою. |
|
– ловіння м'яча, у кошик утримуючи його на голові, з накидання партнером;. |
2х5 раз |
Партнер своєчасно підхоплює м’яч, зберігаючи вертикальне положення тулуба |
ІІІ. Заключна частина 4' |
|||
20. |
Вправи на глибоке дихання: «Повітряна кулька» Утримання кульку в повітрі за рахунок видиху на кульку |
1хв |
Робота в парах Вдих через ніс, видих через рот |
21. |
Вимірювання ЧСС |
30 сек |
|
22. |
Шикування, підведення підсумків. |
1' |
В шеренгу по одному. |
23. |
Домашнє завдання: |
30'' |
|
|
– повторити набивання м’яча об ракетку та підлогу. |
2х10р. |
Внутрішньою та зовнішньою стороною ракетки. |
24. |
Організований вихід зі спортивної зали. |
30'' |
В колону по одному. |
Домашнє завдання: Закріплення техніки володіння ракеткою для гри в настільний теніс.