Тема. Північний Льодовитий океан – найменший океан Землі.
Мета: ознайомити учнів з особливостями природи Північного Льодовитого океану; удосконалювати навики роботи з географічною картою, розвивати вміння характеризувати особливості природи океану за визначеним планом та порівнювати властивості водних мас, органічний світ Північного Льодовитого океану з іншими океанами, виховувати інтерес до своєрідності природи найхолоднішого океану світу.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: фізична карта світу, атласи для 7 класу, підручники
(В.М. Бойко, С.В. Міхелі, Географія материків і океанів: Підруч. для 7 класу.) робочі зошити, Практикум для 7 класу, мультимедійне обладнання, відеоматеріали, презентація.
Очікувані результати:
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Розминка (у формі бесіди)
(На дошці у хаотичному порядку розміщено основні пункти, за якими вивчаємо океани).
Ми зараз упорядкуємо наші пункти плану і згідно нього будемо вивчати ще один океан.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Вчитель. Про нього говорять, що він найхолодніший, найменший, наймілкіший, найпівнічніший і ще багато най… Мова піде про океан …
(Запис теми та плану у робочому зошиті).
Північний Льодовитий океан – найменший океан Землі.
План
(Пояснення вчителя). - Північний Льодовитий океан – найменший океан земної кулі. Він займає 4 % території Світового океану, у той час як Тихий океан – 50 %;
Арктика – це територія навколо Північного полюсу і крайня її межа проходить по Північному Полярному колу.
(Робота з настінною картою та робочими атласами .)
(Разом з тим пригадуємо, які моря називають окраїнними, а які внутрішніми).
(Учні називають і показують моря: Гренландське, Норвезьке, Баренцове, Карське – окраїнні моря і тільки одне внутрішнє море – Біле).
- Тепер попрацюємо у зошиті для практичних робіт і нанесемо моря Північного Льодовитого океану на контурну карту (учні виконують завдання на С. 18-19 «Практикуму з курсу фізичної географії материків та океанів» видавництва «Аксіома»).
- За кількістю островів Північний Льодовитий океан посів друге місце після Тихого океану , обійшовши Атлантичний океан. Отже, попрацюємо з картами та назвемо найбільші острови, які теж нанесемо на контурну карту. (Робота учнів з картами атласу та контурними картами).
- Якими протоками з'єднаний Північний Льодовитий океан з іншими океанами ? (Робот учнів з атласами та настінною картою).
Слайд 2.Історія дослідження океану.
( На слайді розміщено фотографії відомих дослідників Північного Льодовитого океану.
Один учень, що мав випереджальне завдання і вважається експертом з дослідження океану розповідає про мандрівників, акцентуючи увагу на експедиціях В. Баренца, Ф. Нансена, О. Шмідта.
Слайд 3. Будова та рельєф дна.
(Подаючи інформацію, вчитель акцентує увагу учнів на роботі з атласами та записуванні фактичного матеріалу у робочий зошит).
Слайд 4. Клімат.
Слайд5.Водні маси і течії.
-1,5 ºС;
Слайд 6, 7. Органічний світ .
(Робота учнів з підручником. Коментоване читання (С.61), перегляд презентації).
Слайд 8. Багатства океану та його охорона.
Трансляція відеоролика (http://24tv.ua/news/2/107/116125).
IV. Узагальнення та систематизація знань учнів.
Рефлексія.
Гра «Незакінчені речення». Слайд 9.
Підведення підсумку уроку.
VI. Домашнє завдання. Слайд 10.
Опрацювати § 12 (С.57-62), робота з атласом(С.17),вивчення географічної номенклатури.
1