Тема уроку " Північно Льодовитий океан "

Про матеріал
Ознайомити учнів з особливостями природи Північного Льодовитого океану; удосконалювати навики роботи з географічною картою, розвивати вміння характеризувати особливості природи океану за визначеним планом та порівнювати властивості водних мас, органічний світ Північного Льодовитого океану з іншими океанами, виховувати інтерес до своєрідності природи найхолоднішого океану світу.
Перегляд файлу

Тема. Північний Льодовитий океан – найменший океан Землі.

Мета: ознайомити учнів з особливостями природи Північного Льодовитого океану; удосконалювати навики роботи з географічною картою, розвивати  вміння характеризувати особливості природи океану за визначеним планом та  порівнювати властивості водних мас, органічний світ Північного Льодовитого океану з  іншими океанами, виховувати інтерес до своєрідності природи найхолоднішого океану світу.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: фізична карта світу, атласи для 7 класу, підручники

(В.М. Бойко, С.В. Міхелі, Географія материків і океанів: Підруч. для 7 класу.)  робочі зошити, Практикум для 7 класу, мультимедійне обладнання, відеоматеріали, презентація.

Очікувані результати:

  • учні будуть називати особливості природи Північного Льодовитого океану;
  •  характеризувати природу океану за визначеним планом;
  •  порівнювати властивості  водних мас і органічний світ Північного Льодовитого і Атлантичного океанів;
  •  показувати  на карті острови, моря,підводні хребти океану;
  • Робити висновки про своєрідність природи Північного Льодовитого океану у зв'язку з розташуванням його у високих широтах Земної кулі. 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Розминка (у формі бесіди)

  • Які океани ми з вами вивчали на попередніх уроках ?
  • Який з океанів є найбільшим за площею ?
  • В якому океані знаходиться найглибша ділянка земної кулі ? (показати на карті)
  • Що є «фішкою» Індійського океану ?
  • - А тепер пригадаємо план вивчення океану.

(На дошці у хаотичному порядку розміщено основні пункти, за якими вивчаємо океани).

Ми зараз упорядкуємо наші пункти плану і згідно нього будемо вивчати ще один океан.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель. Про нього говорять, що він найхолодніший, найменший, наймілкіший, найпівнічніший і ще багато най… Мова піде про океан …

(Запис теми та  плану у робочому зошиті).

Північний Льодовитий океан – найменший океан Землі.

План

  1. Географічне положення та межі океану.
  2. Історія дослідження.
  3. Будова та рельєф дна.
  4. Клімат.
  5. Внутрішні води та течії.
  6. Органічний світ.
  7. Охорона природи.

(Пояснення вчителя). - Північний Льодовитий океан – найменший океан земної кулі. Він займає 4 % території Світового океану, у той час як Тихий океан – 50 %;

  • Північний Льодовитий океан розташований  в центрі Арктики.
  • Пригадаймо, яку територію  Земної кулі називають Арктикою?

Арктика – це територія навколо Північного полюсу і крайня її межа проходить по Північному Полярному колу.

(Робота з настінною картою та робочими атласами .)

  • Розглянемо карти та назвемо окраїнні та внутрішні моря Північного Льодовитого океану.

(Разом з тим пригадуємо, які моря називають окраїнними, а які внутрішніми).

(Учні називають і показують моря: Гренландське, Норвезьке, Баренцове, Карське – окраїнні моря і тільки одне внутрішнє море  – Біле).

- Тепер попрацюємо у зошиті для практичних робіт і нанесемо моря Північного Льодовитого океану на контурну карту (учні виконують завдання на С. 18-19 «Практикуму з курсу фізичної географії материків та океанів» видавництва «Аксіома»).

- За кількістю островів Північний Льодовитий океан посів друге місце після Тихого океану , обійшовши Атлантичний океан. Отже, попрацюємо з картами та назвемо найбільші острови, які теж нанесемо на контурну карту. (Робота учнів з картами атласу та контурними картами).

- Якими протоками з'єднаний Північний Льодовитий океан з іншими океанами ? (Робот учнів з атласами та настінною картою).

 Слайд 2.Історія дослідження океану.

( На слайді розміщено фотографії відомих дослідників Північного Льодовитого океану.

Один учень, що мав випереджальне завдання  і вважається експертом з дослідження океану розповідає про мандрівників, акцентуючи увагу на  експедиціях В. Баренца, Ф. Нансена, О. Шмідта.

  • На сьогоднішній день вивчення природи океану продовжується і здійснюється за допомогою новітніх технічних засобів.

Слайд 3. Будова та рельєф дна.

(Подаючи інформацію, вчитель акцентує увагу учнів на роботі з атласами та записуванні фактичного матеріалу у робочий зошит).

  • північний Льодовитий океан має найбільший з усіх океанів шельф;
  • найглибша точка – 5527 м у Гренландському морі;
  • хребти поділяють океан на  глибоководні улоговини, до 4000 м глибиною.

Слайд 4. Клімат.

  • північний Льодовитий океан – найхолодніший ;
  • 80 % сонячної енергії , що надходить тільки влітку, снігом та льодом відбивається назад в атмосферу;
  • панують холодні та сухі арктичні повітряні маси;
  • середня температура взимку  -  -40 ºС, а влітку – близько 0 ºС;
  • тут зафіксована найменша кількість опадів – 200мм за рік.

Слайд5.Водні маси і течії.

  • Середня температура водних мас Північного Льодовитого океану –

-1,5 ºС;

  • Солоність води становить 32 ;
  • У центрі океану глиби льоду мають товщину більше 5 м;
  • Під дією вітрів та течій відбувається рух криги, що призводить до утворення торосів  - скупчення льодових брил у місцях їх зіткнення (учні записують у робочий зошит);
  • Найбільша  течія – Трансарктична холодна течія (учні наносять на контурну карту)

Слайд 6, 7.                   Органічний світ .

(Робота учнів з підручником. Коментоване читання (С.61), перегляд презентації).

Слайд 8. Багатства океану та його охорона.

  • розвідано поклади кам'яного вугілля на о. Шпіцберген;
  • в зоні шельфу біля берегів Росії, Канади та США вже розвідано родовища нафти та природного газу та ведеться видобуток.
  • мореплавство утруднене і триває тільки впродовж теплого періоду року.

Трансляція відеоролика  (http://24tv.ua/news/2/107/116125).

  • територія забруднена нафтою та нафтопродуктами;
  • нафтові плями зникають повільно, оскільки через холод утруднено процес розпаду .

IV. Узагальнення та систематизація знань учнів.

Рефлексія.

  • Що з вивченого матеріалу вас найбільше вразило ?
  • Чи хотіли б ви побачити Північний Льодовитий океан? Чому, там же ж холодно?
  • Що з вивченого на уроці вам запам'яталося ?

 

Гра «Незакінчені речення».                                           Слайд 9.

  1. Північний Льодовитий океан займає центральну частину… .
  2. Зв'язок Північного Льодовитого океану з Тихим океаном здійснюється через ……   .
  3. Дослідниками цього океану були…  .
  4. Шельф займає   ….   .
  5. Тороси  - ………  .
  6. У зоні шельфу океану ведуться видобуток ……….  .
  7. Найпоширенішими представниками тваринного світу Північного Льодовитого океану є……….  .

Підведення підсумку уроку.

VI. Домашнє завдання.                                                             Слайд 10.

Опрацювати § 12 (С.57-62), робота з атласом(С.17),вивчення географічної номенклатури.

1

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
14 грудня 2021
Переглядів
1104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку