Тема: Правопис Ь
Мета: Закріпити навички написання м’якого знака. Розвивати уміння висловлювати свої думки: вчи ти дітей працювати у групах. Виконувати бажання вчителя.
Девіз уроку: «Грамоти вчиться – завжди знадобиться.»
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1. Слова вчителя
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він незвичний і цікавий –
А і ще для всіх повчальний.
У світ грамоти зроби ще один крок,
Адже у нас української мови урок –
Це час міркувань, наполегливий час,
Цікаві завдання чекають на вас.
ІІ. Актуалізація знань.
З етимології слова «парк».
Парк –
Не нищіт природу.
Не катайс на велосипеді.
Тут гратис заборонено.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Тема нашого незвичайного уроку «Навчитися писати слова з ь».
Чи знаєш ти, коли у словах пишеться м’який знак?
ІV. Робота над темою урок.
До нашого класу завітав кореспондент газети «Перерва» і задасть вам декілька запитання.
-о-о= ( окунь )
о-о= ( синька )
-о=-о ( карась )
=о- ( льон ).
Сядьте зручно. Уявіть себе в осінньому парку. Повіває теплий вітерець, яскраво світить сонечко. Від подиху вітерця листочки зриваються з дерев. Ось червоний листочок закружляв навколо берізки, а цей великий жовтий кленовий летить і летить, відбиваючі яскраві сонячні промінці. Дружно закружляли листочки – червоні, жовті, зелені – в осінньому танку! Осяяні сонцем, вони передають вам цей осінній святковий настрій. Ви дивитися на цей листопад, і відчуття впевненості та спокою наповнює вашу душу. Ви володар цього світу, цього центр та його частина.
Вам сподобався осінній листопад?
а) Об’єднання в нові групи ( не забувайте, що ми у парку і шуміти заборонено ).
6. Тренувальні вправи.
а) Знайди закономірність і продовж ланцюжок.
Олень Пальто Сьогодні
Лось Стільчик Пеньок
б) Анаграми:
тальпо дамель
репець дегрунь
асилипень ньед
в) Кросворд «Оживи квіточку».
Робота в групах ( картки )
г) Впізнай слово за описом ( зроби звуко-буквений аналіз – усно )
Я щира господиня.
Обдаровую всіх овочами і фруктами.
Я скликаю дітей до школи.
Що ходить за мною вночі коли світить місяць і опівдні коли сонце стоїть над головою. ( місяць )
Мене люблять усі діти.
Жовте смачненьку, кругленьке,
Росту на півдні України.
( апельсин ).
Мене залишають коли забирають мою частинку . Біля мене полюбляють рости опеньки. ( пеньок ).
д) Диктант «Знавці орфограм» ( за 3 хв треба записати якомога більше слів на задану орфограму і прокоментувати їх. )
- На ватманах діти записують слова.
е) Завдання для спостережливих. ( ст.. 62 Грамоти нав.).
V) Підсумок уроку.
Наш урок наближається до завершення. Ви плідно працювали. А тепер заплющіть оченята та уявіть найближчу людину, щоб ви розповіли їй про сьогоднішній урок.
У кожного на перті лежить кружечок. Намалюйте кожен собі смайлик який відповідає вашому настрою від уроку.
А собі на згадку візьміть девіз уроку.
Грамоти вчись – завжди пригодиться.