Тема уроку "Правопис ь"

Про матеріал
Закріпити навички написання м’якого знака. Розвивати уміння висловлювати свої думки: вчи ти дітей працювати у групах. Виконувати бажання вчителя.
Перегляд файлу

Тема: Правопис Ь

Мета: Закріпити навички написання м’якого знака. Розвивати уміння     висловлювати свої думки: вчи ти дітей працювати у групах. Виконувати бажання вчителя.

Девіз уроку: «Грамоти вчиться – завжди знадобиться.»

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

 1. Слова вчителя

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий –

А і ще для всіх повчальний.

У світ грамоти зроби ще один крок,

Адже у нас української мови урок –

Це час міркувань, наполегливий час,

Цікаві завдання чекають на вас.

ІІ. Актуалізація знань.

  1. Бесіда.

З етимології слова «парк».

  • Діти зараз ми з вами умовно заходимось не у звичайному класі, а у осінньому парку. Хто може пояснити значення цього слова. ( Діти пояснюють ) .

Парк –

  • І так ми з вами у парку «М’якого знака».
  • Уявіть собі, що ми з вами гуляємо алеями парку і ось перед нами написи.
  • Прочитаємо їх:

Не нищіт природу.

Не катайс на велосипеді.

Тут гратис заборонено.

  • Які недоліки ви помітили?
  1. Редагування напису.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 Тема нашого незвичайного уроку «Навчитися писати слова з ь».

 Чи знаєш ти, коли у словах пишеться м’який знак?

  • Вірш про М’який знак ( читають діти, добавляє вчитель ).

ІV. Робота над темою урок.

  1. Слухання казки.
  2. Вправа «Мікрофон»

До нашого класу завітав кореспондент газети «Перерва» і задасть вам декілька запитання.

  • Як назвемо м’якого знака у казці?
  • Що він робить із словами?
  • До чого закликає ця казка?
  1. Попрацюємо разом .
  • Підбери слова до моделей:

-о-о=    ( окунь )

о-о=    ( синька )

-о=-о    ( карась )

=о-    ( льон ).

  • Що цікавого ви помітили в цих словах? (Букв більше, ніж звуків ).
  • Чому? ( ь – це буква, але не звук ).
  • Для чого тоді він стоїть у словах? ( для пом’якшення попереднього приголосного).
  1. Релаксація.

Сядьте зручно. Уявіть себе в осінньому  парку. Повіває теплий вітерець, яскраво світить сонечко. Від подиху вітерця листочки зриваються з дерев. Ось червоний листочок закружляв навколо берізки, а цей великий жовтий кленовий летить і летить, відбиваючі яскраві сонячні промінці. Дружно закружляли листочки – червоні, жовті, зелені – в осінньому танку! Осяяні сонцем, вони передають вам цей осінній святковий настрій. Ви дивитися на цей листопад, і відчуття впевненості та спокою наповнює вашу душу. Ви володар цього світу, цього центр та його частина.

Вам сподобався осінній листопад?

  1. Формування груп.
  • Нахиліться і візьміть собі один листочок який вам до вподоби.

а) Об’єднання в нові групи ( не забувайте, що ми у парку і шуміти заборонено ).

     6. Тренувальні вправи.

а) Знайди закономірність і продовж ланцюжок.

Олень  Пальто   Сьогодні

Лось    Стільчик   Пеньок

б) Анаграми:

тальпо     дамель    

репець     дегрунь

асилипень     ньед

в) Кросворд «Оживи квіточку».

Робота в групах ( картки )

г) Впізнай слово за описом ( зроби звуко-буквений аналіз – усно )

Я щира господиня.

Обдаровую всіх овочами і фруктами.

Я скликаю дітей до школи.

 

Що ходить за мною вночі коли світить місяць і опівдні коли сонце стоїть над головою. ( місяць )

 

Мене люблять усі діти.

Жовте смачненьку, кругленьке,

Росту на півдні України.

   ( апельсин ).

 

Мене залишають коли забирають мою частинку . Біля мене полюбляють рости опеньки. ( пеньок ).

д) Диктант «Знавці орфограм» ( за 3 хв треба записати якомога більше слів на задану орфограму і прокоментувати їх. )

- На ватманах діти записують слова.

е) Завдання для спостережливих. ( ст.. 62 Грамоти нав.).

V) Підсумок уроку.

Наш урок наближається до завершення. Ви плідно працювали. А тепер заплющіть оченята та уявіть найближчу людину, щоб ви розповіли їй про сьогоднішній урок.

У кожного на перті лежить кружечок. Намалюйте кожен собі смайлик який відповідає вашому настрою від уроку.

А собі на згадку візьміть девіз уроку.

Грамоти вчись – завжди пригодиться.

 

 

doc
Додав(-ла)
Пастух Євгенія
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку