Тема. Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Вплив світу дорослих на дитячі стосунки.
Мета: допомогти учням побачити в повісті дорослий світ очима дітей і дитячий світ – очима дорослих;розвивати навички виразного читання, переказу твору, визначення основних епізодів, які рухають дію, оцінити їх; виховувати високі моральні якості, почуття відповідальності за свої вчинки, любов до близьких людей, почуття вдячності.
Обладнання: портрет письменника, повість «Пригоди Тома Сойєра» у різних виданнях, ілюстрації до неї.
Теорія літератури: повість, портрет, художні образи.
Тема. Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Вплив світу дорослих на дитячі стосунки.
Мета: допомогти учням побачити в повісті дорослий світ очима дітей і дитячий світ – очима дорослих; розвивати навички виразного читання, переказу твору, визначення основних епізодів, які рухають дію, оцінити їх; виховувати високі моральні якості, почуття відповідальності за свої вчинки, любов до близьких людей, почуття вдячності.
Обладнання: портрет письменника, повість «Пригоди Тома Сойєра» у різних виданнях, ілюстрації до неї.
Теорія літератури: повість, портрет, художні образи.
Хід уроку -
І. Мотивація навчальної діяльності школярів
- Дітям іноді здається, що їхнє життя важке, сповнене всіляких прикростей, наприклад, необхідно сидіти на уроках, виконувати завдання. Поводитися чемно, працювати та ін. А коли діти стають дорослими, то розуміють складність дорослого життя. Як же герої повісті Марка Твена чинять, про це ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. |
Рішення стати піратом |
2. |
Помста індіанцю Джо |
3. |
Безпідставне звинувачення Поттера |
4. |
Клятва мовчати |
5. |
Докори сумління Тома |
А |
Тяжкий злочин – убивство |
Б |
Страх хлопців |
В |
Відвідування Поттера у в’язниці |
Г |
Підступність індіанця |
Д |
Нещасливе кохання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Д |
А |
Г |
Б |
В |
IV. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу
Герої |
Причини |
Том |
Нерозділене кохання до Беккі, непорозуміння з рідними |
Гек |
Йому було однаково, де життя; пригода йому подобалась |
Джо |
Несправедливість матері |
( Почали вважати себе героями, зрозуміли, що їх шукають, за ними тужать)
V. Закріплення знань, умінь та навичок
- Назвіть іншими словами, доберіть замінники, які використали герої твору:
а) вода в «чашках» із дубового і горіхового листя, «підсолоджена чарами навколишнього лісу» - (ранкова кава) або
Р |
|
|
|
|
|
А |
К |
|
|
А |
б) «сон просто неба, біганина на привіллі, купання в річці та й голод» - (чудові присмаки до обіду) або
ч |
|
|
|
|
І |
П |
|
|
|
|
|
|
|
И |
в) «викрутився з халепи» - знайшов вихід зі скрутного становища.
VI. Домашнє завдання
Прочитати ХV – XX розділи повісті «Пригоди Тома Сойєра» , уміти переказувати, характеризувати ситуації та героїв.
VII. Підбиття підсумків уроку
«Рольова гра»
Промовити фразу (репліку) від імені героя: