Тема. Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі. Тренувальні вправи. Закріплення вивченого про приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі. Робота над фонетичною транскрипцією.
Тема. Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі. Тренувальні вправи.
Мета:
□ навчальна: узагальнити й систематизувати знання учнів про тверді й м'які, глухі й дзвінкі приголосні;
□ розвивальна: розвивати навички роботи з текстом, вміння працювати колективно та самостійно;
□ виховна: виховувати людяність, співчуття, уміння знаходити вихід зі складної ситуації.
.
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
III. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок
. 1. Бесіда.( учень біля дошки задає запитання класу )
— Що вивчає фонетика?
— Що є найменшою одиницею мови та мовлення?
— Назвіть голосні звуки. За допомогою чого вони утворюються?
— За допомогою чого утворюються приголосні звуки?
— Скільки звуків в українській мові?
— Чи стільки ж звуків людина вимовляє в процесі мовлення? Чому?
2. Лінгвістичний волейбол (називаю звук, діти кажуть, який він, дзвінкий чи глухий)
3. Домашня вправа 2 учні аналізують
ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
ІІІ. Узагальнення й систематизація навчального матеріалу
Записати у 2 колонки слова, які починаються на м’який приголосний і пом’якшений
Ніч, піч, січ, ляк, бік, вік, рій, кіно, хіт, гілка, ціль, міф.
Учитель називає звуки дзвінкі – хлопають в долоні, глухі - ні, учні реагують .Хто помилився, вибуває з гри.
[б], [в], [ч], [н], [ш], [ц], [с], [т], [т¢], [з], [к], [х].
4. Самодиктант
Записати по 3 слова, які починаються на дзвінкий і глухий пригосні
Запишіть слова у два стовпчики: І — ті, що починаються дзвінкими приголосними; ІІ — глухими. Поясніть значення незрозумілих слів.
Джерело, тесля, син, льон, хорунжий, корогва, нива, боєць, зілля, шило, чаша, ґанок, цвях, родина, призьба, фіранка, йод, дзвін, вершина.
6. Робота з підручником
Вправа 202
7. Фонетична розминка
► Передайте в транскрипції звучання слів дзвенить, якість, пісня, щілина
VI. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
— Сьогодні я більше дізнався (дізналась) про приголосні звуки…
V. Домашнє завдання
1) Повторити теоретичний матеріал стор.83 - 84
2) Виконати вправи 203 (ІІ завд)