Інтегрований урок з навчання грамоти та природознавства, 1 клас)
Мета (навчання грамоти): навчати учнів розрізняти слова, що називають ознаки предметів, розкрити їх зв′язок з предметами; продовжити роботу над каліграфією; удосконалювати навички письма під диктовку слів, речень; розвивати зв′язне мовлення; сприяти вихованню бережного ставлення до природи.
Мета (природознавство): розвивати вміння аналізувати, спостерігати, узагальнювати, систематизувати й доповнити знання учнів про зміни в житті рослин і тварин узимку; сприяти вихованню турботливого ставлення до тварин у холодну пору року.
Інтегрований урок з навчання грамоти та природознавства «Зима. Природа взимку.» (1 клас)
В Новій українській школі визначне місце займатимуть інтегровані уроки. Пропоную Вашій увазі інтегрований урок з навчання грамоти та природознавства. Тема (навчання грамоти): Слова – ознаки предметів.Який?, яка?, яке? Тема (природознавство): Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Зима. Природа взимку».
Інтегрований урок з навчання грамоти та природознавства, 1 клас)
Мета (навчання грамоти): навчати учнів розрізняти слова, що називають ознаки предметів, розкрити їх зв′язок з предметами; продовжити роботу над каліграфією; удосконалювати навички письма під диктовку слів, речень; розвивати зв′язне мовлення; сприяти вихованню бережного ставлення до природи.
Мета (природознавство): розвивати вміння аналізувати, спостерігати, узагальнювати, систематизувати й доповнити знання учнів про зміни в житті рослин і тварин узимку; сприяти вихованню турботливого ставлення до тварин у холодну пору року.
Обладнання: картина із зображенням зимового лісу, предметні малюнки, презентація «Зимовий ліс», оповідання М.Пришвіна «Спасибі лісникові».
Хід уроку:
І. Організаційна частина
ІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Актуалізація та коригування опорних знань.
От випав сніг. Яка обнова!
Зима тоді така…(чудова).
Міста чистенькі, білі села –
Зима і радісна й ….(весела).
Кружляють вальс сніжинки ніжні,
Зима пухка і…(білосніжна).
Мороз у лід озера кута,
Зима тоді вже, кажуть…(люта).
Вона буває і серйозна,
Суха і вітряна, й….(морозна).
А вранці іній – от обнова!
Яка зима у нас….(казкова).
Зима, скажу вам, дуже гарна,
То сонячна, то часом….(хмарна).
І горнуться всі до тепла,
Така зима буває…(зла).
І пташка мерзла і голодна ,
Бо видалась зима….(холодна).
V. Повторення та аналіз основних подій, явищ.
Лис малий і більший лис погуляти вийшли в ліс.
Мешканці лісу впали у сплячку, а ті, що залишилися, ніби то сторожують ліс. Вони прикладають великі зусилля, щоб прогодувати себе. Де-не-де маленька синичка перелетить з одного дерева на інше. А ось і зайчик намагається здерти кору з білокорої берізки. Несподівано з соснової гілки падає сніг, то руденька білочка скаче по дереву, міцно тримаючи у зубах горішок. Звичайно ж що і лисиця, і вовк не сидять на місці. Вони тишком-нишком пробираються серед засніжених кущів у пошуках їжі. На гілку присіли червоні снігурі і спостерігають за мовчазною красою зимового лісу. Вдалині літають поважно птахи мріючи про весну.
VІ. Творче перенесення знань і навичок учнів у новій ситуації.
Гра « Хто більше добере ознак до назв предметів»
Лисиця і вовк не сидять на місці. Перегукуються птахи мріючи про весну.
– Лисиця (яка?) - …, …, … .
– Вовк (який?) - …, …, … .
–Птахи (які?) - …, …, … .
–Весна (яка?) - …, …, … .
– Запишіть каліграфічно назви предметів (записуємо під диктовку).
ЛИСИЦЯ, ВОВК, ПТАХИ, ВЕСНА.
– Яке слово «зайве»? (Весна – бо це назва пори року, а всі решта – назви тварин або птахи – бо це багато предметів, а решта- один предмет).
– На які групи можна поділити названих тварин? (звірі і птахи).
– А які дерева я згадувала у своїй розповіді? (сосну і березу).
– На які групи можно їх поділити? (листяні і хвойні).
Визирає, із, білочка,дупла, теплого.
– Запишіть отримане речення, підкресліть в реченні слова-ознаки.
– І навіщо білочці визирати із теплого дупла? Відповідь на це запитання ми зможемо знайти в оповіданні М.Пришвина «Спасибі лісникові».
Були у білочки сякі – такі припаси на зиму та вийшли. А до весни ще далеченько. «Добре їжачкові, – думає білочка, добре бурсукові й ведмедеві: позасинали у своїх схованках під снігом. І горенька не знають.» Дострибала білочка до узлісся. Аж чує, хтось6 шурх – шурх, рип-рип! Глянула, а то лісник на лижах пробирається. За плечима у нього тугий мішок, при боці – верболіз та осика в пучечки пов′язані. Підійшов лісник до дуба. Розклав свої вінички. Це для зайців. Потім відступив трохи і в простору дуплянку поклав жолудів, соняшникового насіння,житніх сухарів. Це вже для білочки.
– А чим ми можемо допомогти птахам і звірам взимку?
– Які птахи можуть завітати до годівнички?
– Зараз ми об’єднаємося в групи за допомогою пташок, які завітали до годівниці і допоможемо їм пережити люту зиму. (Об’єднання в групи за допомогою предметних картинок з птахами)
1група дають відповідь на запитання: « З чого можна побудувати годівницю?»
2 група – « Що можна покласти до годівниці?»
3 група – «Де можна розташувати годівницю?»
4 група – «Чим харчуються птахи, якщо годівниці немає ?»
– Доповіді будуть робити учні, які найвищі в своїх групах.
VІІ. Підбиття підсумків.
VІІІ. Домашнє завдання.
Природознавство – Провести спостереження за тваринами за поданим планом:
Навчання грамоти – До назв тварин, яких ви помітите, дібрати слова-ознаки.