Мета: вчити учнів писати велику букву Мокремо і в поєднанні з малими буквами; вдосконалювали навички звуко-буквеного аналізу слів; розвивати вміння спостерігати, співставляти; виховувати уважність.
Обладнання. Зразки написання, картки з друкованими та письмовими буквами, малюнок Мальвіни. . Гра «Звук упіймай — слово називай»
Тема. Письмо великої букви М («ем»), складів, слів з нею.
Мета: вчити учнів писати велику букву М окремо і в поєднанні з малими буквами; вдосконалювали навички звуко-буквеного аналізу слів; розвивати вміння спостерігати, співставляти; виховувати уважність.
Обладнання. Зразки написання, картки з друкованими та письмовими буквами, малюнок Мальвіни.
II. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Звук упіймай — слово називай»
Учитель називає «ланцюжок» звуків, учні утворюють слова.
[р, и, б, и], [к, а, р, а, с’], [о, к, у, н’], [с, о, м], [к, о, р, о, п]
Голубе моє волосся.
Я — артистка знаменита,
Провела на дачі літо
Поміж трав і квіточок,
Жаб, метеликів, пташок.
Друзів просить на гостину
Мила й чарівна... (Мальвіна).
— Скільки складів у слові Мальвіна?
— Назвіть перший звук.
— 3 якої букви будемо писати слово Мальвіна? Чому?
— Чи вміємо ми писати цю букву? (Ні)
— Сьогодні на уроці ми навчимося писати цю букву.
III. Робота над новим матеріалом
1. Робота за малюнком зошита, (г. 38,угорі)
— Кого ви бачите на малюнку?
— Яку рибину він упіймав?
Причаїлась у намулі
І, щоб здобич приманити,
Мусить вусами крутити. (Сом)
— Де міститься звук [м] у цьому слові?
Розгляньте і порівняйте друковану й рукописну літери. Які елементи вам уже відомі? (Заокруглення з похилою лінією і дві довгі прямі похилі палички із заокругленням унизу.)
Учитель читає вірш і одночасно зображує на дошці його зміст.
Учні пишуть рядок великої прописної букви М. Учитель звертає увагу на однаковий нахил, паралельність елементів.
Фізкультхвилинка
Діти безвідривно поєднують букви у складах Ми, Му, зображуючи лінії, які йдуть згори вниз, паралельними між собою.
Пальчикова гімнастика
Учні наводять речення, записують його самостійно, диктуючи кожне слово
по складах. Учитель звертає увагу на безвідривність сполучень букв Ми.
IV. Підсумок уроку
Як подолали труднощі?