Інтегрований урок з навчання грамоти НУШ. Тема тижня "Ігри". Урок розроблений для 1 класу за програмою Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата __________ Номер уроку ___________ Українська мова 1 клас
Тема тижня. Ігри
Тема. Звук [ґ]. Букви Ґ ґ. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до
написання рукописних букв: письмо подовженої палички.
Мета: ознайомити з буквою Ґ; вчити читати і розмовляти відповідно до норм
літературної вимови; правильно та безвідривно поєднувати букву з іншими у словах; розвивати уміння списувати з друкованого; здійснювати звуко-буквені зіставлення; активізувати словниковий запас; виховувати дружні взаємини в колективі.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)
Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій
Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту
Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію
Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак
Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі
Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище
Відтворює графічні знаки за зразком
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів
Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад
Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки
Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків
Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки
Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки
Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Метод «Емпатія»
Намалюй настрій літері Ґ.
ІІ. Етап цілепокладання
Вправа “Мікрофон”. “Що вивчали на попередньому уроці? Чого ви чекаєте сьогодні на уроці?”
Повідомлення теми і мети уроку.
– Після вчорашньої пригоди ґавенята більше не відходять далеко від мами, а граються біля неї в різні ігри. Коли вирушають у подорож, то стараються бути якнайближче біля неньки.
ІІІ. Етап цілереалізації
Мовна розминка. “Щоб ротик був слухняний”.
Читання таблиці.
Робота у звичайному зошиті. Списування рукописного тексту з дошки.
Не полізе в став индик,
Плавати индик не звик.
Повторення правил, які потрібно неодмінно знати під час письма.
Письмо подовженої палички.
Докладний аналіз елементів з’єднань і виду з’єднань.
Повторення правил списування: прочитай, зрозумій, продиктуй собі.
Сприймання на слух вірша.
Кіт облизується ласо.
Ґава в дзьобі держить м’ясо.
Ось поклала біля себе,
А коту того і треба.
Подивилась ґава вбік –
Кіт за м’ясо та й утік.
А малятам смішно стало:
“Ґава ґаву упіймала”.
Робота з букварем.
Звукове моделювання слів.
Один учень біля дошки викладає звуки фішками.
Словникова робота.
СМС. «Ігри та іграшки»
Робота з пірамідами слів на таблицях.
Пояснення слів. Якщо слова невідомі, пояснює вчитель.
Розглядання малюнків у підручнику і на дошці.
Робота в зошиті.
Фізкультхвилинка.
Закріплення знань. Робота в групах.
Перше завдання для команд: стратегія “Передбачення”.
(Кожній групі на картках надруковано або намальовано заголовок тексту, потрібно пояснити, про що йтиметься в тексті.)
Друге завдання для команд: стратегія “Порушена послідовність”.
(Кожній команді даються абзаци з тексту. Учні читають, міркують, у якому порядку поставити абзаци.)
– Гуси! Гуси! Пора додому! –
голосно гукала Галинка.
– Вовк за горами! – відповідали діти.
– Летіть, гусоньки, летіть та
вовкові в зуби не попадіть!
Гуси голосно ґелґотали і тікали.
А вовк біг за ними і ловив.
За селом діти грались у гру
“Гуси, додому!” Богдан, Гнатик та Ігор – гуси. Галинка – господиня, а Борис – вовк.
(Командири представляють порушену послідовність.)
Гра «Лабіринт»
Творча робота в зошиті. Зіставлення рукописних слів із друкованими на дошці: аґрус, ґрунт, ґвалт.
Розфарбувати малюнок
Робота в зошиті.
Переведення друкованого речення в рукописний текст. Аналіз написаних літер і виду з’єднань.
Закріплення знань.
– Які нові слова ви запам’ятали? Яке з’єднання має буква ґ?
– Як пишуться букви у словах? Як пишуться слова в реченнях?
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
– Чи сподобався вам урок? Що можете запропонувати на наступний урок?
– Чи подобається вам грати в ігри? Як потрібно поводитися під час гри?
– Дякую вам за вашу старанність, активну участь у роботі.
Творча хвилинка
Список використаних джерел
1