Інтегрований урок з навчання грамоти НУШ. Тема тижня "Ігри". Звук [ґ]. Букви Ґ ґ. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв.

Про матеріал

Інтегрований урок з навчання грамоти НУШ. Тема тижня "Ігри". Урок розроблений для 1 класу за програмою Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________            Українська мова  1  клас

 

Тема тижня. Ігри

Тема. Звук [ґ]. Букви Ґ ґ. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до

написання рукописних букв: письмо подовженої палички.

Мета: вчити  правильній вимові звуку [ґ]; познайомити учнів з буквою ґ; формувати

навички читання слів із новою буквою; вправлятися у звуковому та звуко-буквеному аналізі слів; розвивати мовленнєві та пізнавальні вміння учнів, уміння здійснювати звуко-буквені зіставлення; поповнювати лексичний запас; вчити писати малу букву ґ та велику літеру Ґ; виховувати позитивні риси характеру.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту

Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію

Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак

Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі

Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище

Відтворює графічні знаки за зразком

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів

Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад

Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки

Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків

Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки

Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки

Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Привітання «Птахи на гілці»

Клас сідає в коло.

  •    Доброго дня діти! Давайте на кілька хвилин заплющимо очі та послухаємо як співають пташки.

Прослуховування аудіозапису пташиного співу.

https://www.youtube.com/watch?v=8l4dDTWFx8E

  • А тепер давайте привітаємося по-пташиному.

Вчитель роздає дітям свистунці. Учні по черзі підіймаються з кола, де сиділи як пташки, махаючи руками-крилами вітаються і свистять у свистунець.

 

ІІ. Етап цілепокладання

Сьогодні до нас на урок завітали дуже цікаві птахи. Послухайте про них віршик.

Ґава ґаву запитала

– Ти на ґанок не літала?

Не літала я на ґанок,

Та й проґавила сніданок.  Варвара Гринько

  • Про кого розповідається у віршику?
  • Ось так виглядає ґава.

C:\Users\777\Pictures\6.jpg

– Сьогодні дорогою до школи я зустріла двох незнайомих пташенят.

Вони були дуже засмучені, а чому – не знаю. Чи не маєте бажання з ними познайомитися?

(Учні розглядають птахів).

Похожее изображение

– Чи схожі пташенята на пташку?

Ґава годувала

Ґавенят на ґанку.

Все приготувала

Ґава для сніданку.

Ґоґель-моґель, аґрус

І гарячі грінки,

Голубці і рибу,

І смачні тартинки

– Ким доводиться пташка з віршика цим пташенятам?

Маленькі ґавенята загубили десь свою маму давайте будемо завдання виконувати і маму ґаву шукати.

На сьогоднішньому уроці ми з вами багато дізнаємося про звук ґ та про ґаву.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Вправа “Мікрофон”. “Що вивчали на попередньому уроці? Чого ви очікуєте сьогодні на уроці?”

Мовна розминка. “Щоб ротик був слухняний”. Читання таблиці.

Ознайомлення зі звуком ґ

Підготовка руки до письма.

Картинки по запросу пальчикова гімнастика

Робота у звичайному зошиті. Диктант букв і складів, односкладових слів, простих речень.

Да-до-ду, де-ди-ді.

Добре раку у воді.

Повторення правил, які потрібно неодмінно знати під час письма.

Диктант і перевірка за зразком на дошці.

Докладний аналіз елементів з’єднань і виду з’єднань.

Звуко-буквений аналіз слова ґава.

Робота в зошиті. Письмо подовженої палички.

Штрихування “веселої” букви. Схематичне зображення тваринки.

Картинки по запросу буква ґ

– Якщо мама має ім’я ґава, то як звати її діток?

– Як ви гадаєте, що полюбляють їсти ґави?

Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=KpWERk7ww4M

Спостереження за вимовою звука.

(Див. зразок коментування артикуляції звука.)

Ґа-ґа-ґа та ґе-ґе-ґе.

Це, напевно, буква Ґ.

Бо вона якраз така,

Наче шия в гусака.  В. Гринько

Робота в зошиті.

Порівняння великої та малої друкованої літери. Друкування у зошиті.

C:\Users\777\Pictures\6.jpg

Звукове моделювання відгадки.

Загадки

Маленький, кругленький –

Пара дірочок.

Та без нього не одягнеш

Навіть піджачок. (Ґудзик)

На кущі в саду росте ягідка:

Смугаста, довгаста, всередині кисленька, зовні зелененька. (Аґрус)

Робота з букварем.

Самостійне читання складів.

Читання складів за лінійною таблицею.

Читання слів на таблицях. Пояснення значення слів.

Робота в зошиті. Написання малої букви ґ

СМС. «Поясни і розкажи»

(Діти об’єднуються у 3 групи-команди. Кожна команда вибирає доповідача, і всі разом працюють із одним висловом.

Учитель координує відповіді, дає змогу пояснити іншій команді, якщо перша не впоралась із завданням.)

– Ґава полюбляє все сріблясте, блискуче і нагородить команди медалями за 1, 2, 3 місце.

Завдання для команд:

Ловити ґав. Мати гостре око. Закопилити губу.

Фізкультхвилинка.

Робота за букварем.

Читання скоромовки сильнішими учнями.

Читання хором скоромовки голосно, тихо, ще тихіше.

Самостійне читання

Сильніші учні, хто запам’ятав, розказують напам’ять.

– Чи справдилися ваші передбачення? Як ви розумієте “гасали по ґанку”? І що таке ґанок?

Гра “Який звук заховався?”.

_ А Н О К

_ А В А

А _ Р У С

_ Е Д З Ь

Діти виходять до дошки і друкують пропущену букву. Пояснюють, скільки складів має слово.

– Яка буква була пропущена у словах? Який звук вона має?

– Яким може бути приголосний звук ґ?

Робота з картками

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

– Чи сподобався вам урок?

– Чи допомогли ми маленьким ґавенятам знайти маму?

– Чи мама нагодувала їх смачним сніданком?

– Чи будуть вони відлітати далеко від своїх мам без дозволу?

 

 

Список використаних джерел

  1. https://childdevelop.com.ua/worksheets/tag-litera_2g/
  2. http://uk.x-pdf.ru/5pedagogika/95593-10-malyuy-pishi-metodichni-rekomendacii-ori-ntovni-rozrobki-urokiv-zoshita-dlya-pisma-rozvitku-movlennya-bukvarniy-peri.php

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Москалюк Олексій Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
9834
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку