19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Інтегрований урок з навчання грамоти НУШ. Тема тижня "Ігри". Звук [ґ]. Букви Ґ ґ. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв.

Про матеріал

Інтегрований урок з навчання грамоти НУШ. Тема тижня "Ігри". Урок розроблений для 1 класу за програмою Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________            Українська мова  1  клас

 

Тема тижня. Ігри

Тема. Звук [ґ]. Букви Ґ ґ. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до

написання рукописних букв: письмо подовженої палички.

Мета: вчити  правильній вимові звуку [ґ]; познайомити учнів з буквою ґ; формувати

навички читання слів із новою буквою; вправлятися у звуковому та звуко-буквеному аналізі слів; розвивати мовленнєві та пізнавальні вміння учнів, уміння здійснювати звуко-буквені зіставлення; поповнювати лексичний запас; вчити писати малу букву ґ та велику літеру Ґ; виховувати позитивні риси характеру.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту

Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію

Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак

Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі

Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище

Відтворює графічні знаки за зразком

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів

Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад

Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки

Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків

Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки

Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки

Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Привітання «Птахи на гілці»

Клас сідає в коло.

  •    Доброго дня діти! Давайте на кілька хвилин заплющимо очі та послухаємо як співають пташки.

Прослуховування аудіозапису пташиного співу.

https://www.youtube.com/watch?v=8l4dDTWFx8E

  • А тепер давайте привітаємося по-пташиному.

Вчитель роздає дітям свистунці. Учні по черзі підіймаються з кола, де сиділи як пташки, махаючи руками-крилами вітаються і свистять у свистунець.

 

ІІ. Етап цілепокладання

Сьогодні до нас на урок завітали дуже цікаві птахи. Послухайте про них віршик.

Ґава ґаву запитала

– Ти на ґанок не літала?

Не літала я на ґанок,

Та й проґавила сніданок.  Варвара Гринько

  • Про кого розповідається у віршику?
  • Ось так виглядає ґава.

C:\Users\777\Pictures\6.jpg

– Сьогодні дорогою до школи я зустріла двох незнайомих пташенят.

Вони були дуже засмучені, а чому – не знаю. Чи не маєте бажання з ними познайомитися?

(Учні розглядають птахів).

Похожее изображение

– Чи схожі пташенята на пташку?

Ґава годувала

Ґавенят на ґанку.

Все приготувала

Ґава для сніданку.

Ґоґель-моґель, аґрус

І гарячі грінки,

Голубці і рибу,

І смачні тартинки

– Ким доводиться пташка з віршика цим пташенятам?

Маленькі ґавенята загубили десь свою маму давайте будемо завдання виконувати і маму ґаву шукати.

На сьогоднішньому уроці ми з вами багато дізнаємося про звук ґ та про ґаву.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Вправа “Мікрофон”. “Що вивчали на попередньому уроці? Чого ви очікуєте сьогодні на уроці?”

Мовна розминка. “Щоб ротик був слухняний”. Читання таблиці.

Ознайомлення зі звуком ґ

Підготовка руки до письма.

Картинки по запросу пальчикова гімнастика

Робота у звичайному зошиті. Диктант букв і складів, односкладових слів, простих речень.

Да-до-ду, де-ди-ді.

Добре раку у воді.

Повторення правил, які потрібно неодмінно знати під час письма.

Диктант і перевірка за зразком на дошці.

Докладний аналіз елементів з’єднань і виду з’єднань.

Звуко-буквений аналіз слова ґава.

Робота в зошиті. Письмо подовженої палички.

Штрихування “веселої” букви. Схематичне зображення тваринки.

Картинки по запросу буква ґ

– Якщо мама має ім’я ґава, то як звати її діток?

– Як ви гадаєте, що полюбляють їсти ґави?

Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=KpWERk7ww4M

Спостереження за вимовою звука.

(Див. зразок коментування артикуляції звука.)

Ґа-ґа-ґа та ґе-ґе-ґе.

Це, напевно, буква Ґ.

Бо вона якраз така,

Наче шия в гусака.  В. Гринько

Робота в зошиті.

Порівняння великої та малої друкованої літери. Друкування у зошиті.

C:\Users\777\Pictures\6.jpg

Звукове моделювання відгадки.

Загадки

Маленький, кругленький –

Пара дірочок.

Та без нього не одягнеш

Навіть піджачок. (Ґудзик)

На кущі в саду росте ягідка:

Смугаста, довгаста, всередині кисленька, зовні зелененька. (Аґрус)

Робота з букварем.

Самостійне читання складів.

Читання складів за лінійною таблицею.

Читання слів на таблицях. Пояснення значення слів.

Робота в зошиті. Написання малої букви ґ

СМС. «Поясни і розкажи»

(Діти об’єднуються у 3 групи-команди. Кожна команда вибирає доповідача, і всі разом працюють із одним висловом.

Учитель координує відповіді, дає змогу пояснити іншій команді, якщо перша не впоралась із завданням.)

– Ґава полюбляє все сріблясте, блискуче і нагородить команди медалями за 1, 2, 3 місце.

Завдання для команд:

Ловити ґав. Мати гостре око. Закопилити губу.

Фізкультхвилинка.

Робота за букварем.

Читання скоромовки сильнішими учнями.

Читання хором скоромовки голосно, тихо, ще тихіше.

Самостійне читання

Сильніші учні, хто запам’ятав, розказують напам’ять.

– Чи справдилися ваші передбачення? Як ви розумієте “гасали по ґанку”? І що таке ґанок?

Гра “Який звук заховався?”.

_ А Н О К

_ А В А

А _ Р У С

_ Е Д З Ь

Діти виходять до дошки і друкують пропущену букву. Пояснюють, скільки складів має слово.

– Яка буква була пропущена у словах? Який звук вона має?

– Яким може бути приголосний звук ґ?

Робота з картками

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

– Чи сподобався вам урок?

– Чи допомогли ми маленьким ґавенятам знайти маму?

– Чи мама нагодувала їх смачним сніданком?

– Чи будуть вони відлітати далеко від своїх мам без дозволу?

 

 

Список використаних джерел

  1. https://childdevelop.com.ua/worksheets/tag-litera_2g/
  2. http://uk.x-pdf.ru/5pedagogika/95593-10-malyuy-pishi-metodichni-rekomendacii-ori-ntovni-rozrobki-urokiv-zoshita-dlya-pisma-rozvitku-movlennya-bukvarniy-peri.php

 

1

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
2663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку