Інтегрований урок з навчання грамоти НУШ. Тема тижня "Ігри". Урок розроблений для 1 класу за програмою Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата __________ Номер уроку ___________ Українська мова 1 клас
Тема тижня. Ігри
Тема. Звук [ґ]. Букви Ґ ґ. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до
написання рукописних букв: письмо подовженої палички.
Мета: вчити правильній вимові звуку [ґ]; познайомити учнів з буквою ґ; формувати
навички читання слів із новою буквою; вправлятися у звуковому та звуко-буквеному аналізі слів; розвивати мовленнєві та пізнавальні вміння учнів, уміння здійснювати звуко-буквені зіставлення; поповнювати лексичний запас; вчити писати малу букву ґ та велику літеру Ґ; виховувати позитивні риси характеру.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)
Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій
Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту
Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію
Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак
Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі
Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище
Відтворює графічні знаки за зразком
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів
Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад
Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки
Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків
Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки
Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки
Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Привітання «Птахи на гілці»
Клас сідає в коло.
Прослуховування аудіозапису пташиного співу.
https://www.youtube.com/watch?v=8l4dDTWFx8E
Вчитель роздає дітям свистунці. Учні по черзі підіймаються з кола, де сиділи як пташки, махаючи руками-крилами вітаються і свистять у свистунець.
ІІ. Етап цілепокладання
Сьогодні до нас на урок завітали дуже цікаві птахи. Послухайте про них віршик.
Ґава ґаву запитала
– Ти на ґанок не літала?
Не літала я на ґанок,
Та й проґавила сніданок. Варвара Гринько
– Сьогодні дорогою до школи я зустріла двох незнайомих пташенят.
Вони були дуже засмучені, а чому – не знаю. Чи не маєте бажання з ними познайомитися?
(Учні розглядають птахів).
– Чи схожі пташенята на пташку?
Ґава годувала
Ґавенят на ґанку.
Все приготувала
Ґава для сніданку.
Ґоґель-моґель, аґрус
І гарячі грінки,
Голубці і рибу,
І смачні тартинки
– Ким доводиться пташка з віршика цим пташенятам?
Маленькі ґавенята загубили десь свою маму давайте будемо завдання виконувати і маму ґаву шукати.
На сьогоднішньому уроці ми з вами багато дізнаємося про звук ґ та про ґаву.
ІІІ. Етап цілереалізації
Вправа “Мікрофон”. “Що вивчали на попередньому уроці? Чого ви очікуєте сьогодні на уроці?”
Мовна розминка. “Щоб ротик був слухняний”. Читання таблиці.
Ознайомлення зі звуком ґ
Підготовка руки до письма.
Робота у звичайному зошиті. Диктант букв і складів, односкладових слів, простих речень.
Да-до-ду, де-ди-ді.
Добре раку у воді.
Повторення правил, які потрібно неодмінно знати під час письма.
Диктант і перевірка за зразком на дошці.
Докладний аналіз елементів з’єднань і виду з’єднань.
Звуко-буквений аналіз слова ґава.
Робота в зошиті. Письмо подовженої палички.
Штрихування “веселої” букви. Схематичне зображення тваринки.
– Якщо мама має ім’я ґава, то як звати її діток?
– Як ви гадаєте, що полюбляють їсти ґави?
Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=KpWERk7ww4M
Спостереження за вимовою звука.
(Див. зразок коментування артикуляції звука.)
Ґа-ґа-ґа та ґе-ґе-ґе.
Це, напевно, буква Ґ.
Бо вона якраз така,
Наче шия в гусака. В. Гринько
Робота в зошиті.
Порівняння великої та малої друкованої літери. Друкування у зошиті.
Звукове моделювання відгадки.
Загадки
Маленький, кругленький –
Пара дірочок.
Та без нього не одягнеш
Навіть піджачок. (Ґудзик)
На кущі в саду росте ягідка:
Смугаста, довгаста, всередині кисленька, зовні зелененька. (Аґрус)
Робота з букварем.
Самостійне читання складів.
Читання складів за лінійною таблицею.
Читання слів на таблицях. Пояснення значення слів.
Робота в зошиті. Написання малої букви ґ
СМС. «Поясни і розкажи»
(Діти об’єднуються у 3 групи-команди. Кожна команда вибирає доповідача, і всі разом працюють із одним висловом.
Учитель координує відповіді, дає змогу пояснити іншій команді, якщо перша не впоралась із завданням.)
– Ґава полюбляє все сріблясте, блискуче і нагородить команди медалями за 1, 2, 3 місце.
Завдання для команд:
Ловити ґав. Мати гостре око. Закопилити губу.
Фізкультхвилинка.
Робота за букварем.
Читання скоромовки сильнішими учнями.
Читання хором скоромовки голосно, тихо, ще тихіше.
Самостійне читання
Сильніші учні, хто запам’ятав, розказують напам’ять.
– Чи справдилися ваші передбачення? Як ви розумієте “гасали по ґанку”? І що таке ґанок?
Гра “Який звук заховався?”.
_ А Н О К
_ А В А
А _ Р У С
_ Е Д З Ь
Діти виходять до дошки і друкують пропущену букву. Пояснюють, скільки складів має слово.
– Яка буква була пропущена у словах? Який звук вона має?
– Яким може бути приголосний звук ґ?
Робота з картками
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
– Чи сподобався вам урок?
– Чи допомогли ми маленьким ґавенятам знайти маму?
– Чи мама нагодувала їх смачним сніданком?
– Чи будуть вони відлітати далеко від своїх мам без дозволу?
Список використаних джерел
1